îți ia 6 minute să citești articolul

Oricât de mult este blamat și hulit Facebook, până la urmă, cel puțin în România este cea mai folosită rețea de socializare existentă și mai mult ca sigur va rămâne așa multă vreme. De aici și concluzia logică de a utiliza acest instrument ca parte importantă a strategiei tale de marketing digital indiferent de cât de mică sau mare este afacerea ta. Nu numai că Facebook pune la dispoziția tuturor o grămadă de modalități gratuite pentru promovarea unei afaceri, dar oferă și variante de promovare plătite, ce îți permite să vinzi cui trebuie și când trebuie.

În ciuda faptului că majoritatea afacerilor dețin pagini pe Facebook, foarte mulți nu profită de posibilitățile pe care le oferă această platformă, în principal din neștiință. Iată mai jos care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le faceți în promovarea pe Facebook pentru a putea ca pe viitor să le evitați.

  1. Frica de a varia conținutul

Există tendința de a posta în continuu conținut după o anume formulă, fie testată de cei din concurența, fie testată chiar de tine. Este posibil ca un anumit tip de conținut să prindă o vreme să aducă rezultate, dar este evident că la un moment dat va intervenii lipsa de interes din partea audienței, a abonaților tăi. Există o mare teamă de a diversifica conținutul sau a încerca metode noi de prezentare a acestuia (precum stories, live-uri, panorame, etc).

Este perfect adevărat că trebuie să păstrezi p constanță clară legată de conținut atât în ceea ce privește frecvența postărilor, dar și imaginea unitară pe care vrei să o transmiți către public. Totuși, niciuna dintre acestea nu presupune repetarea aceluiași conținut în care schimbi sa spunem doar produsul sau textul. Nu uita că Facebook este ca orice altă rețea de socializare o platformă vizuală, așa că nu neglija acest aspect niciodată în postările tale. Evaluează din când în când atât conținutul, cât și răspunsul audienței, iar, dacă este nevoie, atunci creează postări un pic mai rare, dar interesante și care să angajeze interesul celor ce te urmăresc.

  1. Lipsa interacțiunii cu cei ce te vizitează

Așa cum avertizează toți experții în materie de marketing pe rețelele sociale nu este îndeajuns doar să creezi o pagină pe Facebook și să pui 2 postări pe zi. Facebook permite diverselor persoane să interacționeze, dar și să își exprime părerile, bucuriile, revolta, etc. Toate acestea se realizează prin intermediul comentariilor la postările publicate sau chiar pe „peretele”, pe pagina unei afaceri. Acestea sunt opiniile și experiențele avute de clienții tăi existenți sau potențiali, așa că nu numai că trebuie să le urmărești și să le citești în mod constant, dar trebuie să și le răspunzi. Fă un efort și răspunde la fiecare dintre acestea oferind fie o rezolvare la problema lor, fie o opinie, fie o scuză sau o recompensă pentru ceva ce ai făcut poate greșit, fie doar un simplu mulțumesc. În fiecare dintre noi există o nevoie puternică de validare, de a știi că undeva pentru cineva sau ceva contăm. Drept urmare, atunci când îi răspunzi clientului tău la comentariu îi arăți că el este important pentru tine și aceasta face extrem de bine imaginii brand-ului tău.


  1. Excluderea posibilității de promovare plătită

Acesta este un alt mit în care cred în special cei care dețin bugete reduse sau afaceri micuțe și anume că Facebook este extrem de scump pentru a te promova și nu merită. Mulți cred că este îndeajuns să postezi conținut și acesta să fie relevant și de bună calitate și nu mai ai nevoie să cheltui niciun ban aici și mai bine folosești bugetul de promovare în altă parte. Acest lucru poate fi perfect adevărat dacă ceea ce oferă afacerea ta este dintr-un domeniu de nișă sau dacă Facebook nu este un canal așa important de promovare pentru tine. Acestea două se traduc prin faptul că: fie ai foarte puțini concurenți, fie potențialii tăi clienți nu folosesc mai deloc Facebook. În orice altă variantă vei avea nevoie de publicitatea plătită pe Facebook la un anumit moment, dacă nu chiar tot timpul.

Atunci când ai nevoie pur și simplu de un impuls la vânzări sau să te faci cunoscut (brand awarness) sau să promovezi o campanie sau un produs special, Facebook Ads poate fi varianta cea mai prietenoasă din punctul de vedere al costurilor și până la urmă chiar a ROI (Return of Investment). Facebook îți pune la dispoziție o gamă foarte largă de analiză a abonaților și vizitatorilor și îți permite să creezi și să îndrepți diversele tipuri de publicitate exact spre cine trebuie.

  1. Postarea de conținut care nu are legătură cu brand-ul sau afacerea ta

Ceea ce voi spune în mod constant este că postarea de dragul postării este nu numai inutilă, dar poate chiar să îți dăuneze. Crearea unei pagini de afacere pe Facebook presupune și asumarea unei responsabilități legate de postarea constantă a unui conținut care trebuie să aibă legătură în mod obligatoriu cu afacerea ta. Există într-adevăr o presiune constantă din partea publicului și a concurenței de a produce și posta conținut pe bandă rulantă, dar pentru ca acesta să conteze trebuie să fie interesant și relevant. Dacă afacerea ta vinde răsaduri de flori și tu postezi filmulețe cu bebeluși poți fi sigur că acestea nu vor ajunge unde trebuie.

Tot ceea ce decizi să publici pe pagina ta Facebook trebuie să reprezinte brand-ul tău cât mai bine și ideile sau principiile din jurul său și pe care se bazează acesta.

  1. Lipsa unor postări constante

Știu. Am spus mai devreme că mai bine publicați conținut mai rar decât de umplutură și irelevant sau pur și simplu monoton. La acest punct mă refer la faptul că trebuie să existe o constanță, adică creează un tipar al postărilor. Să spunem că decizi ca de 3 ori pe săptămână să postezi conținut pe Facebook, luni, miercuri și vineri. Ai decis așa, așa fă! Aceasta înseamnă constanța: să îți obișnuiești audiența, pe cei ce te urmăresc că ai un anumit orar de postare și de fiecare dată să fie așa.

Nu crea confuzie în capul abonaților tăi, publicând azi 5 postări, peste 3 zile doar una, apoi peste 10 zile 3. Aceasta nu este constanță. Acest lucru este important pentru că, încă o dată reflectă seriozitatea ta, a afacerii sau brand-ului tău.

  1. Refuzul de a folosi diverse instrumente de testare și/sau automatizare

Unul dintre instrumentele esențiale ale marketingului este reprezentat de testare. Testarea diverselor metode pentru ca mesajul tău să ajungă la cel care trebuie să îl audă și care îl poate valorifica în avantajelor amândurora. Așa că una dintre recomandările legate de publicitatea plătită pe Facebook ar fi testarea diverselor metode de a crea anunțuri și apoi utilizarea celui care a avut cel mai mare succes (cel mai mare reach). Chiar dacă pare o pierdere de bani, de fapt nu este pentru că nu trebuie să păstrezi acest „obicei”, ci doar să testezi o scurtă perioadă de timp același anunț cu texte diferite, cu imagini diferite, către audiențe diferite, etc. În cele din urmă vei găsi varianta ce a câștigat și a dus cei mai mulți clienți și vei merge, măcar un timp, pe varianta furnizată de aceasta.

Pe de altă parte, atunci când pagina Facebook reprezintă o mare parte din planul tău de marketing, atunci este poate momentul să te gândești la instrumente ce te pot ajuta să concentrezi eforturile tale pe mediile de socializare într-un singur loc, dar și să gestionezi și să programezi mai bine postările, tipurile de raportări și campaniile tale indiferent că sunt plătite sau nu.

CONCLUZIE

Ceea ce vreau să subliniez în încheiere este că dacă deții o afacere medie sau mare, atunci cel mai bine este să te adresezi unei agenții capabile să gestioneze eforturile tale legate de rețelele de socializare. Atunci când oferi multe tipuri de produse sau servicii către un public relativ larg, dacă nu există un departament sau o agenție care să dedice timp și resurse diverse spre aceste canale de comunicare nu vei putea face față. Indiferent de mărimea afacerii tale, totuși, sfaturile de mai sus te vor ajuta fie să eviți tu greșelile respective, fie să fii vigilent legat de ceea ce îți este oferit sau prezentat de către cei angajați în acest scop.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *