îți ia 6 minute să citești articolul

De fiecare dată când în lume au loc diverse evenimente ce au un impact asupra unui număr mare al populației, felul în care oamenii gândesc și acționează se modifică. Aceste modificări de comportament sau mentalitate se răsfrâng asupra economiei ca întreg sau asupra unor anumite ramuri ale acesteia. Gândiți-vă la atentatele de la 11 septembrie și cât de mult au schimbat acestea călătoria cu avionul și au afectat turismul. Apoi la criza economică din 2008 care a dus la modificarea majoră a modalităților de creditare și la dispariția multor companii financiare. Până azi nicio altă criză mondială nu a afectat omenirea la o scară atât de mare și din atâtea puncte de vedere.

Pandemia COVID-19 a schimbat obiceiurile sociale, felul în care sunt privite anumite meserii, dar și felul în care sunt gândite serviciile medicale, a dus la o nouă recesiune și la falimentul multor afaceri locale, mici sau medii, a creat o nouă modalitate de comunicare între oameni și de interacțiune între aceștia, pe scurt, a schimbat viața marii majorității a oamenilor.

Ce se întâmplă cu afacerea ta, cu strategiile tale de marketing, unde te adresezi și ce anume trebuie să faci în partea online a acestuia? Merită să mai investești oare în SEO, în vremurile acestea când pare că majoritatea afacerilor cunosc o scădere mai mică sau mai mare a cifrei de afaceri și a venitului?

Răspunsul clar și simplu este da. Absolut este nevoie să menții SEO, poate nu neapărat să faci noi investiții din acest punct de vedere, dar cu siguranță este important, poate mai important ca niciodată să fii găsit la căutări.

Pe lângă multe companii care și-au mutat mare parte din activitate online, foarte mulți oameni au început să petreacă și mai mult timp online, ba mai mult, să folosească servicii online, lucru care nu își imaginau că l-ar face înainte de 2020. Categoria de vârstă a celor ce folosesc acum servicii complet online precum cumpărături, asigurări, plați de taxe, chirii, utilități, servicii bancare, etc s-a mărit foarte mult. Înainte de începutul acestei pandemii cei ce utilizau aceste servicii online erau în majoritate într-o grupă de vârstă de 25 – 45 de ani. Cei mai în vârstă, în general rămăseseră încă la metodele tradiționale de cumpărare a serviciilor și produselor, dar asta s-a schimbat acum.


Ce să faci pentru a-ți adapta strategia SEO la schimbările actuale? Mai jos aveți 6 metode simple pe care le puteți pune în practică pentru optimizarea site-ului și a rămâne relevant în continuare. 

  1. Actualizează datele meta

Toată lumea știe că datele meta (meta tag-urile) sunt extrem de importante în SEO, dar foarte mulți nu le actualizează deloc sau foarte rar. Din nefericire pentru aceștia aceste tag-uri meta sunt extrem de importante pentru motoarele de căutare pentru că pe baza acestora pagina ta va fi indexată corect, iar ceea ce faci tu sau vinzi tu va ajunge pe pagina de căutare a unui potențial client.

Acum este poate unul dintre cele mai bune momente să actualizezi respectivele tag-uri nu numai dacă nu ai mai făcut asta demult, dar și pentru că este posibil ca ceva din ce vinzi să capete o altă dimensiune azi. Spre exemplu dacă ești o scoală de limbi străine să spunem, acum este momentul să incluzi în meta tag-ul tău description și chiar în titlu că faci cursuri de limbi străine online. Pentru că cine vrea acum să învețe o limbă străină acum va căuta cu siguranță curs franceză (să spunem) online.

Adaptează descrierea meta la numărul maxim de caractere pentru a putea transmite mesajul tău clar și netruncat. Nu îngrămădi cuvinte cheie în acestea pentru că orice asemenea text sau titlu ce sună nefiresc va fi cu siguranță penalizat de Google. 

  1. Creează conținut adaptat timpurilor actuale

Acesta poate că este un sfat mai degrabă potrivit celor care au afaceri ce au fost direct influențate de către aceste timpuri incerte. Există foarte multe afaceri care sunt exclusiv online, dar care se adresează posibilității de a te întâlni cu oameni sau de a călătorii. Spre exemplu, site-urile care vând turism sau postează recenzii de hoteluri sau restaurante sau aplicații sau site-uri care creează rezervări la restaurante sau cei ce se ocupă de închirieri de mașini. Toate aceste companii, în special cele care îți desfășoară activitatea online au trebuit să creeze conținut noi, în plus față de adapta ceea ce deja aveau.

Gândiți-vă la Air B&B sau TripAdvisor sau Booking.com, toate aceste companii au trebuit să creeze conținut nou care să aibă legătură cu ce fac ei, dar practic să nu vândă nimic. Dacă vă gândiți că acesta nu este cazul vostru pentru că afacerea voastră nu depinde neapărat de socializare și nu este afectată de distanțarea socială. Haideți să luăm alt exemplu, spre exemplu o companie care creează magazine online. Acel gen de afacere care are parte de mare succes în timpurile în care comerțul se mută mai mult online. Este nevoie aici de conținut nou? Evident că da, pentru cei cărora te adresezi trebuie să știe cât de repede poți crea un asemenea magazin, cu ce îi ajută acum așa ceva, etc. 

  1. Fii atent la ce și cum spui

Acest punct se leagă foarte mult de punctul de ai sus, dar și cel care urmează. Într-un moment de nesiguranță și lipsă de perspectivă clară, dublat și de multă suferință și teamă este foarte important felul în care alegi să te adresezi celor ce sunt clienții tăi sau ar putea fii.

Dacă este nevoie să faci anumite precizări legate de măsurile pe care le-ai luat tu ca firmă în timpul Covid-19, fă-o printr-un mesaj general. Dar acest lucru trebuie să fie relevant pentru ceea ce faci. Nu încerca să pui un fel de etichetă ”covid-19” peste site-ul tău doar de dragul de a vinde ceva și fără legătură cu empatia. Ceea ce vreau să spun este că audiența este educată și de aceea încercările tale de a câștiga bani de pe urma unei tragedii, în fond, vor fi penalizate de către aceștia. 

  1. Actualizează conținutul vechi

Acum este un moment bun să verifici care este acel conținut care a avut parte de cel mai mare succes. Te poți folosi de instrumente care să îți arate care au fost cele mai vizionate pagini și când sau care îți pot indica ce părți de conținut sunt depășite. Cu siguranță vei găsi o grămadă de pagini pe care va trebui să le revizuiești. Verifică paginile care au statistici sau grafice și vezi dacă acestea mai sunt de actualizate și/sau relevante. Verifică dacă acele cuvinte cheie folosite inițial sunt încă relevante și dacă nu, atunci modifică articolele pentru a se adapta noilor tendințe. Încearcă să adaugi două-trei paragrafe pentru a ajunge la un număr de 1000 – 2000 de cuvinte. 

  1. Verifică-ți competitorii

Atunci când nimeni nu știe ce ar trebui exact să facă este poate unul dintre cele mai bune momente să verifici ce face concurența. Poate tu nu ai găsit încă o direcție anume, dar te poți inspira din ceea ce a făcut altcineva din nișa ta.

Un alt motiv să fi cu ochii pe cei ce reprezintă competiția ta este că e posibil să găsești oportunități de extindere printre aceștia. Probabil că sună un pic cinic, dar este posibil ca anumiți concurenți ai tăi care nu s-au adaptat îndeajuns de repede situației sau care au fost pur și simplu mai puțin norocoși. Deci, este posibil ca acest tip de schimbare să ducă la o extindere a ta sau poate chiar la o fuziune. 

  1. Concentrează pe proiectele tehnice

Probabil că există foarte multe idei sau proiecte tehnice legate de site-ul tău pe care nu ai apucat încă să le realizezi. Iar acesta este un moment nemaipomenit pentru a te apuca de acele proiecte. Este posibil ca acum să ai un ritm mai scăzut și atunci acum este cel mai bine să profiți de acesta pentru a crea lucruri minunate din punct de vedere tehnic, lucruri pe care le-i tot amânat. Vezi ce elemente de design poți modifica pentru a îmbunătății experiența generală a utilizatorului. Verifică cum poți îmbunătății structura site-ului pentru a o face mai facilă, mai accesibilă.

Chiar dacă timpurile actuale par nesigure și nu există nicio previziune pe care o poți face, încearcă să iei lucrurile exact așa cum sunt. Dacă este posibil să nu renunți la nimic din ceea ce faci pentru a promova online afacerea ta, alege să nu o faci, chiar dacă îți este teamă că este un cost pe care poate la un moment dat nu-l vei putea acoperi. Mediul online este un pic mai protejat decât cel real, exterior, pentru că este mult mai sigur din multe puncte de vedere.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *