îți ia 7 minute să citești articolul

Datorită faptului că piața online-ului este din ce în ce mai competitivă, ajungând să depășească în importanță cu mult afacerile „de pe teren”, paginile web devin din ce în ce mai bune, în sensul că dezvoltatorii acestora găsesc metode de a le transforma în adevărate afaceri de succes. Parte a acestui succes al unei afaceri online se bazează în proporție foarte mare pe aportul motoarelor de căutare. Aceasta presupune că fiecare site web trebuie să țină cont de la bun început de optimizarea pentru motoarele de căutare, mai exact optimizarea cât mai eficientă a site-ului pentru ca algoritmii Google să îl propulseze pe primele poziții la căutare atunci când un utilizator caută un anumit cuvânt cheie sau o frază cheie.

SEO, domeniul optimizării pentru motoarele de căutare este în permanentă modificare și actualizare în principal datorită faptului că algoritmii acestor motoare se modifică în continuu pentru a putea servi cât mai bine nevoilor utilizatorului. Indiferent însă de modificările ce survin la orice alte capitole din interiorul SEO, cuvintele cheie vor fi întotdeauna baza de la care trebuie să pornească optimizarea.

De ce sunt acestea importante pentru SEO, dar și cum anume putem să le optimizăm eficient pentru 2021 veți descoperi chiar în rândurile de mai jos. 

Importanța cuvintelor cheie pentru SEO

Cuvintele cheie sunt acele cuvinte individuale sau grupuri de cuvinte ce au capacitatea de a aduce trafic pe site-ul tău. Aceasta înseamnă că atunci când un utilizator caută ceva anume, dacă acel ceva anume este un cuvânt cheie pe site-ul tău, cu relevanță pentru site-ul tău, motorul de căutare va întoarce ca rezultat pagina pe care se află cuvântul respectiv. Mai departe este foarte important locul pe paginile de căutare pe care îl va primi pagina ta de la Google. Dacă utilizatorul efectuează o căutare și cuvântul cheie este pe site-ul tău, dar site-ul tău nu are o mare autoritate, nu are foarte multe backlink-uri, nu este optimizat foarte bine tehnic vorbind, se încarcă prea greu, etc, pagina ta se va afla probabil undeva pe a 3-a sau a 4-a pagină de căutări. Statistic vorbind, niciun utilizator nu va ajunge pe pagina 3, darămite 4. Așa că scopul tău principal este să te afli pe prima pagină, ba mai mult, chiar printre primele 5 rezultate.


Sunt foarte mulți factori care influențează SEO, iar unii necesită foarte mult timp pentru a produce rezultate. Obținerea de backlink-uri de calitate sau dobândirea de autoritate a site-ului sunt doar două exemple de factori importanți pentru optimizare, dar care sunt procese de lungă durată. Cuvintele cheie pe de altă parte sunt o modalitate destul de rapidă de a crea trafic organic pe site-ul tău. Cu cât acestea sunt mai apropiate de dorințele publicului tău țintă, mai centrate pe a acoperi anumite „găuri” lăsate de către concurență în acest domeniu, cu atât ele te vor ajuta să ajungi pe poziții foarte bune la căutare.

De aceea este important să cunoști totul despre optimizarea cuvintelor cheie, astfel că mai jos cei găsi cele mai importante 6 sfaturi pentru a alege formula câștigătoare pentru site-ul tău. 

  1. Cunoaște-ți publicul țintă bine

Înainte de a face orice pas în direcția creării unui site va trebui să stabilești cine este publicul tău țintă. Mai exact care sunt cei care vor fi interesanți să cumpere ce vinzi tu și îți vor vizita site-ul cu acest scop. Publicul nu include toate persoanele din lume sau dintr-o țară sau cu studii medii sau care au între 18 și 25 de ani. Acestea sunt grupe extrem de largi de persoane și dacă vei încerca să te adresezi tuturor acestora, mai mult ca sigur vei eșua. Ceea ce trebuie să creezi este un profil al clientului tău: cine este el? ce vârstă are, ce studii are, ce pasiuni, ce probleme, ce dorințe are, ce îl face să fie atent, ce îi repugnă, în ce se implică, unde lucrează, ce meserie are, etc. Pe cât posibil trebuie să mergi cu acest portret robot până în cele mai mici detalii. Este, cu siguranță, posibil ca afacerea ta să aibă mai multe asemenea „portrete de clienți”, dar va trebui să creezi câte unul pentru fiecare categorie redusă pe cât posibil.

Motivul pentru care este important să pornești de la caracteristicile clientului atunci când te decizi asupra cuvintelor cheie este că acestea trebuie să fie „țintite” către acesta. Ce anume caută? De ce caută acel ceva? Cuvintele cheie trebuie să răspundă cumva acestor întrebări. 

  1. Munca de cercetare pentru găsirea cuvintelor cheie

După ce ai stabilit grupulețele cărora te adresezi trebuie să începi munca de cercetare propriu-zisă pentru  a găsi acele cuvinte cheie perfecte. Primul pas în această direcție este să pui pe hârtie ce ar putea oamenii căuta ca să ajungă la tine.

Cu aceste cuvinte sau fraze vei porni cercetarea. Aceasta merge de obicei în două direcții: varianta organică, pe care o putem numi și „intuitivă” și varianta tehnică. Prima variantă are în vedere o grămadă de posibilități de a găsi cuvinte sau fraze cheie mult mai restrictive decât cele generale și pe care le ai notate pe hârtie, dar folosindu-te de ceea ce ai la îndemână online. Astfel, atunci când cauți pe Google sau pe YouTube un cuvânt cheie, ambele îți oferă sugestii ce pornesc de la acesta. Una dintre respectivele sugestii poate fi o variantă de cuvânt cheie minunată pentru tine. De asemenea la finalul paginii de căutare Google îți oferă și alte variante de căutare populare ce au pornit de la căutarea ta inițială. Poți să apelezi la Reddit și să vezi care sunt capitolele și subcapitolele deschise pentru un subiect sau poți accesa diverse forumuri cu trafic mare din domeniul tău și să urmărești același lucru.

Cea de-a doua direcție de cercetare, cea pe care am denumit-o tehnică este aceea prin intermediul instrumentelor gratuite sau contra cost destinate găsirii cuvintelor cheie potrivite. Voi aminti doar de câteva, precum Google Keyword Planner, SEMRush, Ahrefs Keyword Explorer, Soovle, etc. 

  1. Ia în calcul și intenția celui care caută

Atunci când creezi portretul clientului, dar și când faci munca de cercetare pentru cuvintele cheie nu uita să iei în calcul și intenția utilizatorului. Acest aspect al căutării este unul de maximă importanță în 2021 și relativ nou în optimizare. Există mai multe tipuri de intenție de care se leagă multe cuvinte cheie la căutare:

– intenția informativă: cum, de ce, sfaturi pentru, etc, acestea sunt cuvinte ce denotă că utilizatorul caută să se informeze asupra unui lucru sau fapt;

– intenția clară: numele produsului alături o serie sau un model exact, acestea sunt semne că persoana care cată așa ceva a decis exact ce produs dorește și nu-i mai rămâne decât să îl cumpere;

– intenția tranzacțională: tricou alb din bumbac 100% este un exemplu de asemenea intenție, utilizatorul caută un anumit produs, dar nu dorește o anumită marcă sau un anumit tip exact. Va vizita unul sau două site-uri din rezultate pentru a se decide asupra produsului pe care îl va cumpăra

– intenția de navigare: aici intră toți cei care nu caută un anumit produs, ci site-ul brand-ului sau al companiei 

  1. Distribuția cuvintelor cheie

După ce ai ajuns la „lista scurtă” a cuvintelor cheie va trebui să decizi cum le distribui între paginile ce compun site-ul tău. Nu te chinui să le pui pe toate pe prima pagina. În primul rând pentru că ar fi prea mult (vezi punctul 6), apoi logica muncii de găsire a cuvintelor cheie este să producă trafic care să se traducă în vânzări. Dacă tu ai toate cuvintele cheie pe prima pagină utilizatorul va trebui să ajungă la pagina pe care o dorește pentru a cumpăra respectivul obiect sau serviciu din două click-uri. NU va face acest lucru pentru că se așteaptă să îl direcționezi exact unde are nevoie. 

  1. Ia în considerare toate aspectele site-ului și cuvintele cheie

Cuvintele cheie nu trebuie să se regăsească doar în textele, în conținutul scris al site-ului tău, ci și în alte locuri „nevăzute”. Acestea este bine să facă parte din URL-ul paginii respective, din descrierile și/sau titlurile din meta tags, din textul alternativ al imaginilor și chiar din descrierea acestora, etc.

Va trebui aici să transmiți această listă de cuvinte cheie dezvoltatorului web și să stabiliți împreună unde și cum să distribuiți cuvintele cheie și în structura, în „miezul” site-ului. 

  1. Nu „îndesa” cu forța cuvinte cheie în pagini

Este foarte adevărat că a existat un timp, nu foarte demult, când era important numărul cuvintelor cheie și nu calitatea și relevanța lor. Motoarele de căutare au creat algoritmi din ce în ce mai performanți care au capacitatea de a emula mintea umană. Astfel, aceștia vor suspecta imediat ceva în neregulă cu site-ul tău dacă textul în care a introdus cuvintele cheie este plin de acestea sau nu are logică sau chiar dacă nu sună natural și semantic în limba respectivului site.

Cu lista cuvintelor cheie în față creează conținut care să se bazeze nu pe cuvintele cheie, ci mai degrabă pe nevoile posibilului tău client. Astfel poți fi sigur că vei putea folosi și cuvintele cheie din listă.

CONCLUZIE

Este important să nu uiți că procesul de optimizare a cuvintelor cheie este unul continuu. Va trebui să îți revizuiești site-ul în mod activ la un anumit interval de timp prestabilit, funcție de mărimea site-ului și domeniul tău de activitate, pentru a evalua dacă acele cuvinte cheie existente deja mai funcționează sau nu. Activitate de cercetare și găsire a acestora trebuie și ea să fie una continuă pentru obiceiurile utilizatorilor, limbajul acestora și felul în care interacționează cu lumea online se modifică în mod constant. În plus nu uita că este deopotrivă important să nu neglijezi nici celelalte aspecte ale SEO, chiar dacă acestea necesită mai mult timp ele sunt parte esențială a creării unei prezențe online puternice.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *