îți ia 5 minute să citești articolul

În ziua de astăzi, Google reprezintă motorul de căutare cel mai popular și cel mai apreciat, astfel că deținătorii de site-uri web care vor să își promoveze conținutul sau produsele au putut găsi în Google un adevărat prilej de a-și face afacerea cât mai cunoscută, având acces la o audiență cât se poate de mare. Chiar și așa, să ai un website care să apară în căutările Google și care să îți mai aducă și profit nu este deloc o treabă simplă.

Există anumite lucruri pe care deținătorii de site-uri web ar trebui să le ia în considerare cu maximă seriozitate, dacă vor ca Google să le afișeze pagina printre pirmele rezultate ale unei căutări. Astfel, ne putem asigura că poziția avantajoasă a website-ului nostru va rămâne un atu constant al afacerii noastre. Așa cum internetul ăn general și mototrul de căutare Google în particular evoluează în mod constant, asemenea pieței, așa și afacerile noastre trebuie să rămână flexibile, adaptabile, iar proprietarii de site-uri web trebuie să își actualizeze în mod constant conținutul, pentru a rămâne pe placul vizitatorilor și pentru a-și păstra relevanța în cadrul pieței și pentru publicul lor țintă.

Google folosește un sistem automatizat pentru indexarea paginilor web de pe internet, făcându-le pe acestea mai ușor de găsit ca răspuns la solicitările utilizatorilor. Google evaluează aceste pagini indexate utilizând un algoritm care ia în considerare o serie de caracteristici standard, pentru a ajuta utilizatorii să descopere informațiile de care au nevoie într-un mod cât mai eficient.

Ca rezultat, atunci când folosiți motorul Google pentru a căuta ceva, rezultatele indexului pe care algoritmul le-a creat sunt cele mai relevante pentru căutarea dumneavoastră, iar rezultatele cele mai relevante care sunt determinate în urma căutării vor apărea în partea de sus a SERP (Search Engine Results Page- pagina cu rezultatele motorului de căutare). Acest mod de ordonare a rezultatelor căutării este cunoscut sub numele de clasare și se referă la modul în care Google calculează relevanța și valoarea relativă a fiecărei căutări, în raport de felul în care utilizatorul și-a formulat întrebarea.

Acest clasament se bazează pe o varietate de criterii, dintre care multe pot fi folosite în propriul avantaj de către persoanele specializate în crearea de conținut și de administratorii de website-uri care sunt familiarizați cu factorii de clasificare Google, care înțeleg în ce constau măsurătorile și atributele pe care Google le evaluează algoritmic și cum le interpretează pe baza căutărilor.


În cele din urmă, rețineți că, deoarece scopul final al algoritmului Google este de a oferi utilizatorului cele mai utile rezultate posibile, cunoașterea publicului dvs. și ceea ce caută este esențială atunci când doriți să creați conținut online optimizat. Altfel spus, este important să ne cunoaștem audiența. Chiar dacă nu știți prea multe despre SEO (Search Engine Optimization- optimizarea pentru motoarele de căutare), este posibil să vă clasați bine în rezultatele motorului Google, oferind publicului conținut valoros.

Deși simpla enumerare și cunoaștere a variabilelor de clasificare Google ar putea fi utile, este la fel de crucial să înțelegem importanța și scopul acestora. În plus, multe aspecte pot influența clasarea paginii dvs. chiar dacă nu sunt factori propriu-ziși de clasare, deoarece multe componente au valoare în funcție de cerințele și preferințele utilizatorilor.

Clasamentul dvs. Google este influențat de o serie de aspecte tehnice, inclusiv:

Viteza site-ului și a paginii: un site web de rang înalt este unul care se încarcă rapid și răspunde la introducerea utilizatorului. Acesta este unul dintre cele mai importante aspecte tehnice ale unei căutări optimizate. Dacă durează foarte mult timp pentru ca paginile dvs. să fie încărcate, rata de respingere a rezultatului paginii dvs. va crește, iar poziția sa în clasamentul motorului de căutare va avea de suferit, pe cale de consecință.

Compatibilitatea cu dispozitivele mobile: Când accesează site-uri web, Google folosește o tehnică cunoscută sub numele de indexare pe primul dispozitiv mobil. Asta înseamnă că Google evaluează site-ul dvs. în principal prin versiunea sa mobilă. Dacă nu sunteți sigur unde se află site-ul dvs., puteți folosi Testul Google Mobile-Friendly pentru a afla.

Legături interne: Legăturile interne sunt unul dintre semnalele pe care motoarele de căutare le utilizează pentru indexarea materialului dvs. Orice link din conținutul dvs. care duce la una dintre propriile pagini interne este denumit link intern.

Optimizarea cuvintelor cheie: Cuvintele cheie și interogările sunt, în cele din urmă, ceea ce urmează să claseze o pagină web, deci putem concluziona în mod firesc că utilizarea unor cuvinte cheie specifice pe pagină și în anumite părți ale site-ului este un factor major de clasificare avut în vedere de Google. Google este capabil să citească și să înțeleagă limbajul într-o varietate de moduri, astfel că nu putem vorbi despre un singur factor de clasificare, ci despre o multitudine de factori ale căror caracteristici esențiale se pot chiar întrepătrunde. Amplasarea cuvintelor cheie (în titluri, linkuri și câmpuri vizuale) este importantă, la fel ca utilizarea unui limbaj cât mai natural și a variațiilor organice – cu alte cuvinte, folosirea cuvintelor cheie în mod fluid, mai degrabă decât repetarea lor într-o manieră robotizată și impersonală. Mulți dintre ceilalți factori de clasificare discutați mai jos joacă un rol în optimizarea cuvintelor cheie într-o oarecare măsură. 

Etichete în titlu: O etichetă de titlu este un element HTML care specifică titlul unei pagini și apare automat în rezultatele paginii de căutare. Semnalele cuvintelor cheie ale paginii dvs. web pot fi consolidate utilizând o etichetă de titlu adecvată. Eticheta de titlu ar trebui, în teorie, să redea conținututl paginii de o manieră sintetică și să includă cuvinte-cheie relevante.

Actualizări constante ale conținutului de pe pagină și menținerea relevanței sale: Pentru multe interogări, Google favorizează paginile care au fost actualizate recent, în special cele care tratează subiecte care sunt de actualitate și primesc update-uri constante, cum ar fi știrile. În plus, bloggingul în mod regulat încurajează crawlerele web să vă actualizeze paginile index mai frecvent. Pentru a crește calitatea, nu trebuie doar să încărcați conținut nou în mod regulat, ci și să actualizați conținutul anterior.

Siguranța site-ului web: Nivelul de securitate pe paginile unui site web este un alt factor luat în considerare de Google pentru clasare. Algoritmul evaluează securitatea unui site web pentru a stabili credibilitatea acestuia și pentru a vedea cât de accesibilă este interfața site-ului pentru utilizatori.

Astfel, dacă luăm în considerare acești factori, alături de ceilalți factori incluși de Google pe lista oficială a factorilor săi de clasare, vom putea să ne asigurăm că site-ul și afacerea noastră prosperă și că folosim ultimele tehnologii în avantajul nostru și al clienților noștri.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *