îți ia 7 minute să citești articolul

Câte dintre mail-urile promoționale, de tip newsletter sunt chiar citite de voi? Și aici vorbesc de acele liste de email-uri la acre ați decis în deplină cunoștință de auză să vă abonați crezând cu tărie că vor aduce ceva în plus?

Răspunsul la întrebarea de mai sus este unul trist pentru cei ce investesc în campaniile de marketing prin email. Majoritatea mail-urilor de promovare sau comerciale primite ajung în coșul de gunoi. Iar motivul pentru acest sfârșit trist este faptul că nu reușesc să transmită mesajul ACELA special care îi poate face pe cei ce l-au primit să îl citească.

Ce anume faceți greșit și cum puteți să evitați pe viitor aceste greșeli pentru ca email-urile voastre să își atingă scopul de a fii citite și a genera un răspuns? La aceste întrebări voi răspunde mai jos, mai exact, ce nu trebuie să mai faceți sau să faceți în mail-urile promoționale trimise către cei înregistrați în baza voastră de contacte.

  1. Folosirea unei adrese generice pentru transmiterea mail-urilor

Automatizarea trimiterii de emailuri îi determină pe foarte mulți să comită greșeli de nuanță. Una dintre aceste greșeli ce nu are legătură cu automatizarea, dar care să poată să apară dintr-o eroare de personalizare sau pur și simplu pentru că nu ne-am gândit la acest aspect este aceea de a trimite email-uri de la adrese de mail generice. Un email primit de la clienț[email protected] sau [email protected] sau chiar [email protected], care este chiar cea mai rea variantă dintre toate. Atunci când vrei ca un potențial client să te ia în seros, să aibă încredere în ceea ce prezinți, adresa de email de la care trimiți promoția sau înștiințarea respectivă trebuie să fie una personalizată. Una este să primești un mail de la [email protected] și una este de la [email protected] Florina Constantin este o persoană, marketing este în cele din urmă doar un concept, o noțiune generică. Ca să nu mai vorbim de noreply care nu face altceva decât să îți spună: „nici nu te chinui să îmi răspunzi, adresa asta îți spune că nu ai cui …”.

  1. Utilizarea unui subiect general pentru antetul emailului tău (subject)

Subiectul sau Subject-ul mail-ului tău este la fel de important ca titlul unui articol sau poate chiar mai mult. Atunci când cineva primește un email în căsuța sa poștală (inbox) va vedea doar doi factori ce îi vor spune dacă mailul primit merită deschis sau nu: adresa de la care a fost trimis și subiectul său.


Dacă vei folosi un subiect de tipul „Cumpără acum” sau „Ofertă specială”, ai toate șansele nu numai să fi direct pus în coșul de gunoi, dar chiar să fi marcat drept SPAM de către filtrele serviciului de mail.

Subiectul mailului trimis trebuie să includă exact acele cuvinte care să descrie pe scurt ce poți aștepta de la mesajul respectiv, dar fără să cazi în acel segment al limbajului comun, regăsit cam în toate emailurile promoționale.

Subiectul tău trebuie să fie sub 60 de caractere și să genereze o anumită rată de curiozitate în rândul publicului tău țintă. Te poți folosi de emoticoane sau poți face uz de un limbaj mai relaxat, dar toate acestea depind foarte mult de cei ce sunt parte a potențialilor tăi clienți, adică, mai exact, acel grup căruia te adresezi.

  1. Conținut care să livreze promisiunea creată în subiect

Imaginează-ți că subiectul mailului tău este: „Cursuri zilnice gratuite de colorat și desenat”, iar în corpul mailului te referi la cursurile plătite oferite și la final adaugi că din cel 5 sesiuni incluse într-un curs, cea de-a cincea este gratuită. Cel care a deschis mailul de la tine probabil că a făcut-o pentru a beneficia de acele sau acel curs gratuit despre care vorbeai în subiect. Faptul că l-ai păcălit să deschidă mailul va fi extrem de prost primit de către destinatar și fie nu o va mai face pe viitor, fie chiar se va dezabona de la lista ta.

Este important ca ceea ce ai promis prin subiect, prin titlul generic al email-ului trimis, să fie exact ce primește cel ce îl citește. Nu te ajută cu nimic să enervezi sau să superi un potențial client prin subiecte de tipul „Clickbait”.

  1. Lipsa optimizării pentru terminalele mobile

Din păcate sunt foarte multe companii care transmit mailuri promoționale, dar uită că în majoritatea cazurilor acestea vor fi citite de pe terminale mobile. Este foarte frustrant să deschizi un mail de pe telefon și să te tot plimbi stânga-dreapta cu degetul pe ecran ca să vezi despre ce este vorba, să poți citi textul sau să îți amorțească degetele de la a tot face zoom in și zoom out sa vezi o poză sau eu știu ce rând prea mic. În cazul în care mail-ul respectiv nu este unul foarte important pentru cel ce îl primește, acesta nu se va chinui să îl citească dacă va descoperi că nu îl poate vedea corect. Și nici nu va aștepta să ajungă la un desktop, ci mai mult ca sigur îl va șterge și va trece mai departe.

Așa cum principiul „mobile-first” a devenit absolut esențial în construcția și crearea arhitecturii unei pagini web, așa trebuie să fie esențial pentru orice material de comunicare cu clientul prin intermediul internetului. 

  1. Lipsa solicitării unor acțiuni clare din partea clientului (lipsa unui call-to-action)

Mesajele trimise de tine trebuie să îndeplinească un scop: să îl determine pe destinatar să se aboneze sau să apese pe un link sau să cumpere ceva sau să dea un like. Important este ca mailul tăi să genereze o anume acțiune din partea celui care la primit sau măcar din partea majorității acestora.

Lipsa unui buton, a unui link sau a unei trimiteri de orice fel către ceea ce dorești să obții este o mare greșeală pentru că mailul trimis de tine nu va genera niciun răspuns. Chiar dacă vrei doar să aduci doar un reminder legat de compania ta sau un anumit produs, tot este necesar să „ceri” ceva anume. „Vizitează-ne pentru noutăți” sau „Înscrie-te în campania X” sau „devino membru al clubului nostru!”, etc, toate acestea sunt exemple de acțiuni prin care îți rogi potențialul client să mai facă un pas către tine, practic.

Pe de altă parte, să nu cădeți în celălalt păcat al prea multor cereri către u client. Este îndeajuns să ceri un singur lucru de la acesta, nu 7, căci îl vei face să pară mai degrabă un email tip spam.

  1. Trimiterea aceluiași email de mai multe ori (identic sau pe aceeași temă)

Indiferent de natura email-ului trimis, mai mult de unul pe zi poate fi perceput ca prea mult. Probabil că vi s-a întâmplat și vouă să vă confruntați cu grămezi de mailuri primite zilnic de la același comerciant. Este obositor, umple căsuța destinatarului și probabil că știi ca poți bate pe cineva la cap să facă un anumit lucru cât vrei tu, dar cu cât insiști mai mult cu atât vei obține exact efectul invers. Limitează-te la câteva emailuri pe săptămână sau maxim la unul pe zi pentru că astfel vei fi apreciat de potențialul client pentru păstrarea unei anumite limite în eforturile tale de convingere a acestuia.

O altă greșeală pe care o poți face fără să vrei câteodată este să trimiți același email de mai multe ori. Unele programe de transmitere de email-uri comerciale pot retransmite un email de fiecare dată când editezi ceva la cel inițial, așa că fii foarte atent atunci când faci setările pentru a nu spama clienții cu același mail trimis de prea multe ori.

  1. O modalitate de adresare generală

„Dragă client” sau „Bună!” sunt metode diferite de adresare a aceluiași tip de vorbire: cel general. Nu mă adresez unei persoane, unui anume om, ci unui client sau cuiva fără nume, fără față. Cu siguranță ați primit deja email-uri de tipul „George Ionescu, blablabla” sau „Dragă George, blablabla”. Acestea sunt acele mailuri pe care le vei citi, chiar dacă, la un anumit nivel vei fi absolut conștient că sunt doar o modalitate de abordare tocmai în scopul de a te determina să le citești.

  1. Omiterea segmentării pieței

Indiferent cât de mică este piața căreia i te adresezi întotdeauna merită să iei în considerare segmentarea acesteia atunci când realizezi campanii prin email. În funcție de nevoile pe care le au oamenii caută nu numai produse diferite, dar și diverse părți ale respectivului produs ce le pot satisface respectiva nevoie.

Spre exemplu, dacă dezvolți aplicații pentru managementul resurselor umane, într-un fel va trebui să sune emailul trimis unei companii cu 50 de angajați și cu totul altfel unei companii cu 5000 de angajați. Este evident cp nevoile acestora diferă foarte mult, iar transmiterea aceluiași email de promovare ar fi o mare greșeală.

CONCLUZIE

Campaniile de marketing efectuate prin intermediul email-ului sunt foarte importante pentru orice companie. Ca orice altă ramură a marketingului este absolut esențial ca respectiva campanie să fie corect realizată și în cele din urmă să aducă un potențial client poate nu la conversia sa în client, dar măcar cu un pas mai aproape in acest proces. Evită greșelile de mai sus pentru a te asigura că mailurile tale sunt citite, apreciate și, de ce nu, chiar așteptate de ce către care le trimiți.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *