îți ia 7 minute să citești articolul

Extensiile Chrome sunt instrumente prețioase pentru foarte multe dintre sarcinile pe care trebuie să le îndeplinim zilnic. Indiferent că este vorba despre cele aferente slujbei sau profesiei noastre sau că vorbim despere cele ce ne ajută în viața personală aceste extensii sunt unelte ce ne pot face viața mult mai ușoară. Până la urmă ele sunt create de diverșii dezvoltatori de aplicații, programe sau instrumente ce funcționează independent de Chrome, dar care au decis să creeze o extensie pentru Chrome pentru a fi și mai de ajutor utilizatorilor lor.

Unul dintre domeniile ce beneficiază intens de pe urma existenței extensiilor specifice lor este marketingul digital cu toate domeniile sale inclusiv SEO. Este și normal să fie așa pentru că meseria lor se bazează pe Internet, așa că informațiile ce i le furnizează o extensie a browser-ului u pot fi altfel decât folositoare.

Am creat mai jos o listă cu cele mai importante extensii ale Chrome-ului ce se pot folosii atât pentru SEO, dar și pentru orice altă ramură a marketingului digital. 

MozBar

Creat de Moz, MozBar este unul dintre cele mai importante instrumente SEO, ce îți aduc informații SEO despre orice link accesat, oricând, atâta vreme cât ai această extensie instalată. Cu ajutorul său poți afla instant autoritatea unui site sau a unui domeniu, poți marca diverse cuvinte cheie pe o pagină pentru a avea o imagine asupra felului cum au fost acestea folosite de către concurență, crea o hartă clară a link-urilor existente pe o pagină (pe categorii), dar și să exporți analiza SERP într-un fișier separat. Și ceea ce este super la această extensie e faptul că este complet gratuită, singurul lucru pe care îl ai de făcut este să faci un cont la Moz (gratuit și el). 


Ahrefs SEO Toolbar

Da, știți deja probabil că dacă spun Ahrefs spun SEO. Instalarea acestei extensii în Chrome te ajută să afli o grămadă de informații despre o pagină, precum: titlu și descriere, linkurile canonice, care sunt header-ele si sub-header-ele, câte cuvinte sunt în total, cât de bine poate fi indexată și accesată de crawler-e și ce tag-uri sociale include. Este un instrument minunat pentru a descoperi toate aceste date despre acele pagini ce se află pe primele locuri. La fel ca și MozBar este complet gratuita. 

SEO Pro Extension

La rândul său tot un instrument pentru SEO, SEO Pro este foarte util atât pentru analiza site-ului propriu, dar și pentru a vedea ce date SEO există pe paginile concurenței. Această extensie îți subliniază pe pagina proprie care sunt acele elemente de pe aceasta care au caracteristici SEO lipsă (spre exemplu omiterea unui tag Alt pentru o imagine). Pe baza competiției tale în domeniu și a succesului acestora în SERP, SEO Pro îți va sugera ce schimbări ai putea aduce site-ului tău pentru a se alinia acestui succes. SEO Pro este și ea o extensie gratuită. 

Buffer

Buffer este la fel ca și cele de mai sus un instrument independent în sine, dar care a creat și el o extensie pentru Chrome. Buffer este utilizat pentru crearea și publicarea automată de conținut pe rețele sociale.

Cu ajutorul extensiei Buffer poți crea postări pe majoritatea rețelelor sociale importante cu doar un singur click, atunci când întâlnești conținut ce este important și relevant. Extensia oferă și o legătură instant cu instrumentul independent creat de ei. Extensia buffer oferă un set de funcționalități gratuite, dar pentru mai multe posibilități va trebui să plătiți un abonament. 

Evernote Webclipper

Evernote Webclipper este extrem de util pentru crearea de conținut. De ce? Acesta are capacitate de a crea imagini din price secțiune a unui site, face practic o captură de ecran la o bucată anume de site pe care i-o indici tu. Apoi, poți chiar introduce elemente grafice simple peste aceasta, precum săgeți sau steluțe, etc. Cei care creează ghiduri sau cursuri sau infografice vor beneficia enorm de acest instrument extrem de util. 

Push by Zapier

Cei care lucrează în domeniul marketing-ului știu că un factor esențial pentru a avea succes și a fi eficient în ceea ce faci presupune utilizarea unor instrumente dedicate de management de proiect. Acestea ajută extrem de mult echipele să funcționeze cât mai bine și asigură o comunicare foarte bună pentru rezultate optime. Push este creat pentru cei care folosesc mai multe asemenea instrumente și au nevoie de un instrument care să integreze mai multe aplicații create pentru eficiența muncii și a echipei. Push se numește așa pentru că funcționează pe principiul alertelor Push de pe terminalele mobile: atunci când se execută o anumită acțiune toți utilizatorii sau unul anume sunt anunțați legat de respectiva acțiune (gândește-te la contul tău de banking, poți seta alerte push care să te informeze de fiecare dată când ai efectuat o tranzacție peste o anumită sumă). Astfel că poți realiza o alertă Push special pentru a anunța echipa legat de o anumită sarcină repetitivă, iar extensia îi va anunța pe aceștia chiar dacă tu nu ai browser-ul deschis. Ba mai mult, poți crea asemenea alerte și pentru a te monitoriza în anumite sarcini ca un fel de reminder sau ca o alarmă. 

Grammarly

Personal, iubesc această drăgălașă extensie. Este o extensie care de fiecare dată când „te prinde” că scrii un text în browser se oferă să te ajute. Nu corectează numai gramatica, ci și corectitudinea cuvintelor, topica, frazeologia, semantica, absolut tot ce ține de exprimare. Acolo unde o frază e prea lungă sau sensul e prea ascuns te atenționează chiar. De asemenea, în versiunea sa plătită acest instrument îți permite să alegi un ton pe care să îl folosești în compunerea unui text (prietenos, oficial, etc), iar pe baza alegerii tale el te va atenționa că trebuie să modifici ce ai scris căci nu corespunde cu ce ai ales inițial ca ton. Atunci când creezi un text în browser (mail sau postare pe blog) dacă greșești ceva Grammarly va „țipa” incluzând o bulină roșie în partea dreaptă jos. Este minunat pentru toți creatori de conținut din lume. Menționez că are un instrument independent ce poate fi folosit și pentru texte scrise în afara browser-ului ()Word, Notepad, etc), doar copiază și adaugă textul în caseta de text al lor și Grammarly îți va crea analiza sa completă. 

Wordtune

Wordtune este destinat tot creatorilor de conținut. Celor ce scriu articole pentru site-uri, blog-uri. Extensia de îndată ce a fost instalată te va ajuta să creezi texte mai bune pentru cei cărora le sunt destinate. Este o extensie nouă și care se bazează pe tehnologie AI. Acesta nu creează conținut singură, ci doar oferă sugestii pentru ca ceea ce ai creat tu deja să fie mai atractiv pentru audiența ta. Are două versiuni, una gratuită și una, Premium, care este contra cost. 

Headline Studio by CoSchedule

Headline Studio este o extensie gratuită creată pentru a sugera îmbunătățiri ale titlurilor tale. Se știe că titlul unui articol este extrem de important căci acesta poate face diferența între un articol citit și unul necitit. Această extensie analizează conținutul paginilor tale și îți sugerează modificări ale titlurilor în funcție atât de concurență, cât și de analiza pieței în domeniul tău. 

Keywords Everywhere

Probabil că este evident din numele său că extensia aceasta a fost creată ca instrument de cercetare a cuvintelor cheie. Este gratuită, dar are doar câteva funcționalități, apoi toate informațiile solicitate suplimentare sunt plătite în baza unui sistem bazat pe credite (contra unei sume de bani cumperi un număr de credite ce îți dă acces la un anumit pachet de cuvinte cheie pentru cercetare). 

Scribe by Cursive

Scribe nu este un instrument destinat exclusiv celor din domeniul marketingului digital pentru că poate fi folosit în cele din urmă de către oricine are nevoie de o asemenea unealtă. Pe de altă parte, cei din marketing sunt primii ce au nevoie de un așa instrument de obicei. Scribe înregistrează fiecare mișcare pe care o faci tu online, generând capturi de ecran și monitorizând fiecare click. Pe baza acestei monitorizări atente, extensia poate crea tutoriale, ghiduri pentru anumite sarcini pe care le ai tu de îndeplinit în scopul educării membrilor noi ai echipelor sau unor alte persoane pentru a prelua sarcinile tale când este nevoie. 

Snippet

Este o extensie utilă celor implicați în activități ce necesită marketing de conținut. Este un fel de bookmark, dar nu pe o pagină întreagă, ci pe bucăți de informație de la care să pornești un articol sau un studiu pentru a crea un articol sau poate doar un titlu de ziar pe care trebuie să îl citești mai târziu. Gândește-te la Snippet ca la carioca aceea cu care subliniai rânduri întregi de reținut din cărțile de facultate. 

Bitly

Ce face Bitly? Transformă link-urile tale enorme, ce cu ușurință intră pe două-trei rânduri și ocupă toate caracterele permise de Twitter, într-un link micuț cum sunt cele pe care le vezi de cele mai multe ori pe rețelele de socializare: zzz.ly. Extensia copiază automat link-ul scurtat creat în clipboard, iar tu nu trebuie decât să dai paste unde vrei să îl adaugi.

CONCLUZIE

Orice instrument ce te poate ajuta, ce îți poate face munca mai ușoară nu trebuie sub nicio formă refuzat. Extensiile au marele avantaj că funcționează sub mare umbrelă a browser-ului, așa că nu trebuie să te muți dintr-o fereastră în alta, ci cu extensiile corecte poți să îți desfășori toată munca în Chrome și să îți mai rămână timp și pentru altceva.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *