îți ia 4 minute să citești articolul

Absolut tot ce are un caracter vizual include și o dată de expirare. Sunt foarte puține lucruri în lume care au un caracter estetic peren și chiar și acelea nu sunt apreciate de toată lumea.

Drept urmare, aspectul site-ului tău și/sau funcționalitatea acestuia vor trebui modificate în timp. Există posibilitatea să poți face doar câteva mici modificări ce te pot ajuta să reîmprospătezi un pic aspectul acestuia, dar de cele mai multe ori este nevoie de in întreg redesign.

Sunt foarte multe lucruri care se vor schimba în primul rând din punctul de vedere al acelor mici amănunte nevăzute cu ochiul liber. De aceea, poate una dintre cele mai mari frici ale celor care și-r dori un redesign este că își vor pierde casarea sau setările SEO pentru noul site. Din fericire, există mai multe modalități prin care le puteți păstra pe amândouă, ba mai mult să beneficiați chiar de redesign în sensul că acesta vă poate aduce chiar avantajul de a vă crește poziția în SERP. 

Creează o schiță a site-ului actual

Înainte de a începe orice tentativă de redesign trebuie să creezi o schiță și o evaluare clară a site-ului tău actual. Folosește un instrument dedicat care să îți arate exact situația din punctul de vedere SEO: care este rank-ul tău, care sunt cele bine cotate pagini, ce anume ar fi bine să reevaluezi, etc. Folosește apoi un instrument capabil să extragă și să rețină toate informațiile legate de site-ul tău: structura, meta-urile precum descrierile și titlurile, etc.


Ambele tipuri de instrumente te vor ajuta ca după finalizarea noului site să le compari pe cele două și să vezi dacă ai uitat ceva important. 

Păstrează cât de mulți poți din structura site-ului actual

Acest punct este valabil doar în cazul în care unul dintre motivele redesign-ului este tocmai o structură încâlcită greu de priceput de către crawler-ii motoarelor de căutare.

Dacă structura site-ului tău s-a dovedit a fii una de succes încearcă să păstrezi cât mai mult din ea. Motorul de căutare deja a creat o hartă a acesteia și nu va mai fi nevoie să o ia de la capăt cu același lucru. Apoi, în algoritmii de clasare ai Google o structura a site-ului clară ocupă un loc important, de aceea dacă locul tău în SERP este unul bun, atunci păstrează acea structură, căci înseamnă că ai făcut ceva bine acolo.

Lasă așa cum e conținutul care merge

Instrumentul SEO care îți va arăta ce anume funcționează bine pe site-ul tău te va direcționa și către acel conținut ce reprezintă aur pentru tine din punctul de vedere al motoarelor de căutare. Încearcă pe cât posibil să nu modifici conținutul acelor pagini. Păstrează cât de mult poți din aceste pagini pentru a putea menține și „cotația” lor. Dacă nu vei putea păstra URL-ul paginilor respective încearcă măcar să rămâi cu aceleași tag-uri meta pentru descriere și titluri.

Creează un site virtual înainte să fie indexat

Acest punct se aplică doar în cazul celor acre au ales o variantă clasică de redesign, adică să construiască noul site și apoi să îl uploadeze integral dintr-o dată. Pentru că aici mai există și o altă variantă și anume cea care se numește testarea A/B unde ambele site-uri sunt prezentate către un eșantion al audienței și rămâne online cel care se dovedește a fi mai apreciat.

Dacă lucrezi la redesign-ul site-ului cu versiunea acestuia direct online va trebui să creezi tag-uri nofollow pentru toate paginile, ceea ce nu este deloc eficient. Există medii de testare unde poți crea și testa site-uri ca și cum ar fi cu adevărat online și aceasta este una dintre cele mai bune soluții pentru a evita multă muncă inutilă, dar și „amețirea” motorului de căutare atunci când indexează. 

Creează redirect-uri

După ce totul este aranjat și pus la locul lui, asigură-te că fiecare pagină a site-ului vechi conține câte un redirect de tipul 301. Acest tip de redirecționare către o altă pagină are foarte multe avantaje. Nu produce frustrare în rândul vizitatorilor și indică motorului de căutare unde trebuie să se ducă. Mai mult decât atât, s-a arătat că site-urile cu noi adrese care au inclus 301 redirect pe fiecare pagină au păstrat în jur de 98% din clasarea lor în SERP.

Pentru că există posibilitatea ca un site să aibă foarte multe pagini, mulți web designer-i creează un fișier ce redirecționează integral sote-ul. Din păcate aceasta nu este o variantă potrivită pentru motoarele de căutare. Drept urmare, dacă site-ul tău este prea stufos pentru a adăuga în mod manual redirect-uri pe fiecare pagină, atunci ia în considerare să inserezi această linie de cod măcar în cele mai importante și/sau cele care au cea mai bună poziție în Google la căutări.

Concluzie

Înainte de orice redesign trebuie să stabilești în mod clar care sunt obiectivele tale. Vrei să modifici ceva pentru că se pare că experiența utilizatorului nu mai e la fel de bună, poate tendințele de acum 5 ani nu mai sunt aceleași sau pornești în această „aventură” pentru că locul tău pe paginile motoarelor de căutare este prea jos de prea mult, iar cel ce se ocupă de strategia ta SEO ți-a sugerat o asemenea modificare radicală? Dacă răspunsul tău se află în partea a doua a întrebării atunci nici n trebuie să iei în considerare sfaturile de mai sus. Dacă însă poziția ta în SERP este ok, atunci este foarte important să ai în vedere tot ce am scris mai sus.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *