îți ia 5 minute să citești articolul

Toată lumea vorbește despre strategii de marketing, iar câteodată pare că întreaga lume nu este decât o imensă strategie de marketing pentru a ne face să cumpărăm produse și a accepta ideile ce ne sunt prezentate. Pare așa, dar evident că este doar o iluzie. Motivul pentru care ni se pare că suntem în continuu înconjurați de diverse „chestii” care nu vor decât să „ne influențeze” este faptul că într-adevăr marketingul a căpătat o amploare considerabilă mai ales o dată cu extinderea importanței și a ponderii Internetului în viețile noastre.

Au început să apară atâtea forme de marketing că este foarte greu chiar și pentru profesioniști să le despartă și să le împartă în categorii. De multe ori strategiile diverse pe care o companie decide să le includă în campaniile lor de marketing se confundă unele cu altele. De aceea este foarte important să cunoaștem diferențele dintre diversele tipuri de strategii, dacă se pot intersecta între ele și mai ales, cum ne ajută afacerea să crească.

Pentru că azi marketingul din mediul online a devenit poate mai important decât oricare altă formă a sa, mai jos voi discuta despre două strategii esențiale azi: content marketing și digital marketing.

Ce este Digital Marketing?

Marketingul Digital se referă la orice formă de marketing online la care te poți gândi. Este acea parte a marketingului care contează, care vinde și care creează în lumea în care trăim azi. Marketingul digital include site-urile web, postările pe bloguri, postările pe rețelele de socializare, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), podcasting, webinare, marketingul pe email, marketing pe bază de formatori de opinie (influencers marketing), crearea de conținut video, de infografice, etc. Orice poți găsi pe Internet este pus „la bătaie” atunci când vine vorba de marketingul digital. Toate aceste instrumente pe care le utilizează marketingul digital nu fac altceva decât să creeze o identitate pentru respectivul brand și să facă existența sa cunoscută tuturor. Creează posibilitatea ca oricine vede ceva legat de brand-ul respectiv să fie capabil ca doar din câteva elemente să recunoască despre cine este vorba.


Cele mai cunoscute strategii de marketing digital sunt:

  • SEO – optimizarea pentru motoarele de căutare, ce presupune îmbunătățirea prezenței tale online în mod constant pentru ca Google să îți claseze pagina web printre primele rezultatele la căutarea
  • PPC – Pay Per Click, acea strategie prin care site-ul tău este promovat prin intermediul Google Ads, contra cost, dar cu garanția de a se afla pe primele poziții la căutările după anumite cuvinte.
  • Marketingul pe rețelele de socializare, adică acele variante ce îți evidențiază o anumită postare pe care îți dorești să o ridici și pentru care îți dorești un număr mare de vizualizări.

Ce este Content Marketing?

Ați auzit mai mult ca sigur, ba poate că v-ați și plictisit de expresia „Conținutul este rege!”. Din fericire, această sintagmă este foarte adevărată, căci pe măsură ce un anumit domeniu devine foarte plin, foarte populat, atunci lumea va căuta diferențele, iar acestea se află întotdeauna în conținut.

Content Marketing include mai multe tipuri de strategii, precum:

  • Postările pe blog – acestea sunt în mare parte de tip text și trebuie să includă niște cuvinte cheie și/sau fraze cheie, precum și logică semantică (adică să includă cuvinte ce în mod logic se regăsesc în familia cuvântului cheie țintă);
  • Materiale video – acestea pot fi foarte diverse de la prezentări de produse, la modalității de folosire ale acestora, la tutoriale pentru diverse activități conexe cu ceea ce oferi clienților, etc.
  • Infografice – acest tip de conținut este extrem de apreciat pentru că rezumă pașii unei anumite acțiuni și creează practic o schiță cu ceea ce trebuie făcut;
  • Postări pe rețelele de socializare – aici intră tot ce poți crea din punctul de vedere al conținutul de la imagini la texte și opinii, dar care să evidențieze conceptul și povestea brand-ului tău.

Conținutul tău trebuie adresat direct publicului tău țintă, modelului ideal de consumator, el nu trebuie să fie unul general care să mulțumească pe toată lumea. Acest lucru este imposibil, de aceea pentru avea un conținut cu adevărat original și de calitate va trebui să te rezumi la un segment specific de potențiali clienți pe care îi dorești atrași.

Deci, care este diferența?

In cea mai simplă formă a sa: Marketingul digital este o casă mare, iar camerele sale diversele domenii ale sale, spațiul fiecăreia fiind însă umplut de conținut, adică mobila fiecărei camere este Content Marketing.

Marketingul digital cuprinde toate domeniile posibile ale marketingului online, inclusiv Content Marketing, iar cel din urmă se referă doar la partea de conținut, indiferent sub ce formă este acesta (text, imagine, video) și indiferent pe ce platformă există (website, blog, rețea de socializare, aplicație, etc.)

 Cum funcționează cele două? Împreună, separat sau depinde?

Content Marketing nu există fără Digital Marketing și vice-versa. Dacă nu există cineva care să te împingă și să te promoveze în toate felurile posibile (a.k.a. Digital Marketing) degeaba ai tu conținut de top. Iar dacă te promovezi non-stop, în toate felurile posibile, dar conținutul materialelor promovate (a.k.a. Content Marketing) este copiat, sărac sau banal și plictisitor, degeaba investești sume imense de bani.

Cele două tipuri de marketing, Content și Digital, nu pot, deci, decât să funcționeze împreună. Nu poți renunța la niciuna pentru că nu vei câștiga decât foarte puțin și pe termen scurt. Te poți gândi spre exemplu că dacă investești o sumă de bani considerabilă în partea de anunțuri plătite atât pe Google, cât și pe rețelele de socializare, dacă ești o companie care vinde să spunem lenjerie, oamenii vor fi tentați să dea click pe primele rezultate sau pe cele promovate, din comoditate. Dar aceasta va fi doar o singura ocazie, atunci când potențialul client este grăbit și chiar găsește repede ceva ce are nevoie pe site-ul tău. Nu se va mai repeta, pentru că data viitoare va căuta acel magazin online care îi oferă un alt tip de experiență și anume, una completă, cu poveste, recenzii, grijă față de client, etc.

Concluzie

Concluzia logică este că oricât ai încerca să separi cele două tipuri de marketing de mai sus, nu vei putea reuși doar cu una dintre ele, pentru că sunt interdependente.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *