îți ia 3 minute să citești articolul

Rețelele de socializare au luat din ce în ce mai multă amploare, iar publicitatea clasică de tip print, outdoor sau chiar reclamele difuzate la televizor și-au micșorat foarte mult aportul în lumea advertising-ului, în timp ce social media a acaparat bugetele de promovare ale brand-urilor.

În acest context a apărut Social Media Marketing, procesul prin care platformele de social media sunt folosite pentru promovare și vinderea produselor și a serviciilor, prin folosirea mesajelor neplătite (organice) și a tacticilor de marketing utilizate pentru a cumpăra spațiu de promovare în vederea creșterii vânzărilor și a notorietății de brand. Încrederea pe care o au cumpărătorii în magazinele online și a numărului de persoane care nu mai vizitează magazinele fizice crește exponențial, astfel că antreprenorii sunt nevoiți să își mute atenția spre mediul online și, în mod special spre social media în vederea promovării acestora. Noile mijloace media au o importanță crucială atunci când vine vorba despre stimularea unui magazin online

Facebook este în general alegerea principală a brand-urilor care aleg să folosească social media pentru a crește vânzările, întrucât este platforma care atrage cei mai muți utilizatori, dar problema sa este că din cauza competiției acerbe în care s-au lansat afacerile în vederea captării atenției utilizatorilor, reach-ul organic pe care îl obții fără a plăti reclame s-a diminuat considerabil. Dacă vrei să folosești Facebook ca mijloc de promovare, atunci va trebui, cu siguranță, să investești bani în Facebook Ads. Având în vedere faptul că Facebook reprezintă unul dintre cele mai mari mijloace de promovare a magazinelor online, au fost introduse butoane care ajută clienții să interacționeze cu angajații unei firme (Call Now, Learn More) și butonul de “Shop Now” ce îi redirecționează direct către site-ul acesteia.

Instagram este o platformă care pune accent pe imagini, și este ideal pentru companiile care au produse care arată bine din punct de vedere vizual, precum firmele de haine, accesorii sau mobilier. Este important să investești în imagini de calitate, ordonate atent și să nu folosești descrieri mult prea lungi. Trebuie să ai în vedere faptul că pe Instagram nu poți atașa un link direct la o postare, dar poți pune în link-ul către magazinul online în informațiile de pe pagină. Poți posta produse noi la story, astfel încât să menții interesul persoanelor care te urmăresc prin intermediul unui conținut de calitate.

Atât pe Facebook, cât și pe Instagram poți posta oferte și cupoane de reduceri pentru persoanele care au dat like paginii tale, iar în acest mod vei atrage clienții să viziteze site-ul și să cumpere pentru a profita de discount, dar îi va determina și să facă parte din comunitatea ta, astfel încât ulterior vor vedea și alte materiale pe care le vei distribui. În plus, poți posta zilnic fotografii, iar prin promovarea lor vei fi sigur că acestea ajung la publicul-țintă, spre deosebire de cazul în care postezi articolele noi doar pe site; atunci când le promovezi doar pe site, utilizatorii trebuie să facă un act intenționat și să caute produsele, dar dacă le promovezi sub forma de Facebook Ads, aceștia vor vizita magazinul online chiar dacă înainte nu aveau această intenție. În plus, poți oferi transport gratuit persoanelor care intră pe site folosind un link postat pe Facebook. Transportul gratuit este un mod bun prin care să atragi clienți, în special atunci când produsele pe care le vinzi nu sunt foarte scumpe.


Dacă vei alege să te dezvolți pe platformele de social media va fi mult mai ușor să menții un flux de comunicare continuu cu clienții și vei atrage alți potențiali cumpărători prin intermediul postărilor. Avantajul este că poți alege exact cărei categorii de public te adresezi, în funcție de criterii bine stabilite și poți construi mesajele pentru fiecare segment, astfel încât să reușești să îi convingi să cumpere.

În momentul de față, rețelele de socializare sunt cel mai bun instrument pe care îl au la dispoziție afacerile care vor să atragă mai multe vânzări online și să crească traficul de pe website-urile de prezentare, deoarece reușesc să transmită mesajul dorit și personalizat direct pe ecranul fiecărui utilizator în parte.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *