îți ia 4 minute să citești articolul

“Cuvântul potrivit la locul potrivit” se traduce în termeni de optimizare prin “clientul potrivit la locul sugerat”. Azi este foarte dificil să găsești acele cuvinte cheie care să te ajute să optimizezi site-ul tău în așa fel încât să se detașeze  de restul concurenței din același domeniu. În plus aceste cuvinte cheie trebuie să existe în mod logic pe site-ul tău, ele trebuie introduse în texte, în titluri, ca descrieri de imagini, etc, dar trebuie ca totul să fie necesar și logic, nu forțat. Adăugarea de cuvinte cheie doar pentru a o face și a încerca să păcălești Google este o eră ce a apus demult, pentru că azi motoarele de căutare penalizează acest lucru.

Dar cum să găsești aceste cuvinte magice menite să aducă trafic pe site-ul tău, dar și o poziție fruntașă în clasarea pe paginile de căutare? Iată mai jos câteva modalități de a găsi cele mai bune cuvinte cheie pentru SEO.

Întreabă-i pe cei direct interesați

Cei mai în măsură să poată crea o listă de cuvinte sau fraze cheie ce au importanță pentru afacerea ta și ar putea fi valoroase pentru găsirea la căutări sunt cei care sunt direct implicați în activitatea acesteia. Departamentul de vânzări, cel de marketing și conducerea companiei pot alcătui fiecare liste de cuvinte cheie de la care poți să pornești în căutările tale pentru cuvintele cheie perfecte.

Verifică ce cuvinte folosește concurența


Mai mult ca sigur că știi care sunt competitorii tăi direcți așa că analizează prezența online a acestora. Mai exact vezi care sunt aceia care se plasează pe primele locuri la căutările legate de cuvintele cheie cele mai proeminente. Verifică dacă aceștia se situează cu adevărat înaintea ta atunci când vine vorba de cotă de piață și vânzări. Apoi analizează ce alte cuvinte cheie folosesc aceștia, cum au structurat site-ul lor, acre sunt subiectele abordate și cum le-au organizat pe categorii. Mai mult decât atât, de mare ajutor poate fi și o analiză mai profundă acre să releve spre exemplu ce meta tag-uri folosesc aceștia pentru titluri și descrieri pe diversele pagini și ce cuvinte cheie includ acestea.

Creează apoi o listă cu cuvintele și frazele cheie ce se pot aplica și afacerii tale.

Concentrează-te pe fraze cheie (long-tail keywords)

Ce sunt frazele cheie sau long-tail keywords? Acestea sunt combinații de 3 sau mai multe cuvinte menite să restrângă aria de căutare a utilizatorului. Deși acestea nu aduc un trafic foarte mare pe site-ul tău sunt mult mai valoroase decât cuvintele cheie simple.

Explicația este foarte simplă: cu cât utilizatorul restrânge aria de căutare pentru ceva anume, cu atâta este mai convins că dorește acel lucru și este dispus să cumpere. Gândește-te spre exemplu că vinzi îmbrăcăminte sport, ai un utilizator care caută „tricouri ieftine” să spunem. Aceste cuvinte cheie se regăsesc probabil pe 80% dintre site-urile concurenței, deci va primi mai multe rezultate, va răsfoi aceste rezultate și poate va cumpăra, dar mai mult ca sigur voia să îți facă doar o părere. Dimpotrivă, însă când căutarea este „tricouri bumbac mâneca scurtă Puma”, acel potențial client caută exact ce vrea să cumpere și pentru că știe nu vrea să piardă timpul căutând prin zeci de pagini aiurea, ci să fie trimis exact acolo unde va găsi. Va cumpăra sigur, trebuie doar să îl convingi că tu ești cea mai bună alegere. Drept urmare intenția lui există, tu trebuie să îl atragi la tine din prima.

Folosește instrumente pentru găsirea cuvintelor cheie

O modalitate extrem de eficientă pentru a găsi cuvintele cheie potrivite este utilizarea diverselor instrumente ce te ajută să le cauți. Unele sunt gratuite, iar altele contra cost. Există păreri ce spun că ar trebui să folosești Google Keyword Planner, însă sfatul meu este să vă îndreptați către alte instrumente care vă pot da variante de cuvinte cheie mai exacte.

Majoritatea instrumentelor de căutare a cuvintelor cheie oferă variante de cuvinte nu numai pentru căutarea organică, dar și pentru cea plătită de tipul PPC (Pay per Click). Cele mai bune variante de căutare sunt SEMRush, KWFinder, Ahrefs, etc.

Folosește-te de listele create la punctele de mai sus, adică cele create de cei din compania ta și cele rezultate din cercetarea site-urilor concurenței. Apoi creează la final o listă scurtă cu cele mai bune variante. Este bine chiar să folosești măcar două asemenea instrumente de căutare pentru a reuși să ai o imagine cât mai completă.

Organizează site-ul în funcție de cuvintele cheie

Mai mult ca sigur că site-ul tău este organizat pe categorii deja și are o structură ce a părut logică la început. Dar comportamentul utilizatorilor se modifică în timp și de aceea ai nevoie de optimizarea continuă a site-ului tău. Unul dintre lucrurile legate de acesta care trebuie să aibă logică în primul rând pentru vizitatorii tăi este structura site-ului. Felul în care ai ales să aranjezi conținutul pe categorii ar trebui să coincidă cu o listă scurtă a cuvintelor sau frazelor cheie. Pentru a ilustra ce vreau să spun revin la exemplul de mai sus cu magazinul de îmbrăcăminte sport și conform cuvintelor cheie de mai sus ar trebuie să avem categoria „tricouri” cu subcategoria „mâneca scurtă” și apoi „Puma” (evident că vom avea și „mânecă lungă” și alte mărci).

Desigur, toate metodele de mai sus sunt doar câteva din multitudinea de variante pe care le poți crea pentru a descoperi acele cuvinte cheie perfecte pentru site-ul tău. Totuși, acestea sunt cele mai importante și trebuie ca întotdeauna să pornești măcar de la o parte din ele cum ar fi căutarea cu ajutorul unor instrumente dedicate, cercetarea concurenței, cercetarea în cadrul companiei.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *