îți ia 6 minute să citești articolul

Dacă ai citit toate articolele posibile legate de SEO, te-ai chinuit să găsești variante de optimizare ale site-ului alături de echipa de marketing și încă nu ai reușit să obții mare lucru cu ajutorul website-ului tău, atunci probabil că ți-ai dat seama de ceva evident pentru foarte mulți. Ai nevoie de o firma de SEO sau măcar un consultant în domeniu.

Aceasta nu mai este ceva ce citești tu în câteva săptămâni și poți face ceva cât să crești un pic la căutare, nu, este o meserie în sine ca oricare alta pentru care trebuie să fi constant conectat la ultimele reguli, tendințe, etc. În plus, SEO este o meserie ce presupune și multă cercetare, statistică li cunoștiințe în mai multe domenii. De multe ori experții în domeniu nu au altceva de făcut decât să intuiască modificările pe care le-a creat Google sau alt motor de căutare la algoritmii săi.

Acum trebuie să știi că foarte multe companii, ce ofereau servicii fie de marketing, fie de web design s-au extins și asupra SEO, dar au făcut greșeala de a nu aduce în compania lor profesioniști în domeniu. Drept urmare dacă ai ajuns la concluzia că ai nevoie de o firmă de SEO va trebui să faci un screening destul de riguros pentru a alege acea companie ce te poate ajuta cu adevărat să te situezi pe cele mai bune poziții la căutări.

Mai jos vei găsi o listă cu întrebările pe care trebuie să le pui unei companii de SEO atunci când vă întâlniți pentru a decide cât de competenți sunt.

Care este modelul vostru general de abordare SEO?


Este evident că fiecare companie are modul propriu de abordare al procesului de optimizare pentru un site. Explorând alături de aceștia care este acest proces vei putea descoperi felul în care aceștia evaluează și gândesc, dar și care sunt părțile lor sensibile dacă există. Optimizarea trebuie să includă un audit, apoi, pe baza acestuia trebuie decise de către aceștia modificările necesare pentru a optimiza. O companie ce oferă servicii complete SEO trebuie să poată oferii, optimizare tehnică a site-ului, on-site, dar și off-site. Tot ei trebuie să creeze sau să ofere variante sau soluții pentru combinarea optimizării SEO cu campaniile tale PPC.

Ne veți comunica ce modificări efectuați la site?

Este mai mult decât posibil ca firma SEO angajată să decidă că este nevoie de schimbări majore legate de partea tehnică, de construcție a site-ului vostru. Pe de altă parte este important ca voi să cunoașteți clar ce tipuri de modificări au fost aduse acestuia. Codul din spatele unui site nu este vizibil și vă puteți trezi cu penalizări datorită vreunei practici neconforme cu standardele SEO.

Acordul acestei companii pentru transparență totală legată de modificările tehnice, nevăzute vă va asigura că aceștia practică un SEO „curat”.

Care sunt instrumentele de analiză și măsurare folosite?

Poate le va suna ciudată întrebarea, dar este important să știți ce anume și cum măsoară pentru a se asigura că ceea ce au făcut în materie de SEO produce rezultate. Majoritatea vă vor răspunde probabil că folosesc Google Analytics pentru că acesta este cel mai folosit instrument și este totodată și foarte complex. Trebuie totuși să știți și la ce anume se uită aceștia, care sunt indicatorii ce le sugerează că sunt pe drumul cel bun. Pentru voi este important să obțineți cel mai bun ROI, în fapt.

Cât de des se vor trimite rapoarte către noi?

Pe măsură ce compania de SEO desfășoară pașii necesari optimizări aceștia trebuie să rămână în continuă comunicare cu voi. Trebuie să știți exact la cât timp veți primi rapoarte din partea acestora, dar și ce includ acestea. Este recomandat chiar să le cereți să vedeți un asemenea raport pentru a vedea dacă este ok pentru voi, dacă include tot ce v-ați dori și mai ales, dacă este ușor de parcurs și înțeles pentru voi.

Aceste rapoarte sunt o parte esențială a comunicării dintre părți pentru că ele vă vor asigura pe voi că lucrurile se mișcă și le vor permite și lor să meargă mai departe funcție de feedback-ul vostru potențial.

Puteți furniza o listă de clienți și exemple concrete de optimizări?

Indiferent de compania pe care o angajezi și indiferent pentru ce serviciu, aceasta trebuie să poată să îți furnizeze o listă de clienți. Nu sunt necesare amănuntele, ci doar denumirile.

Mai mult ca sigur că aceștia nu vor putea intra în amănuntele specifice legate de clienții respectivi și nici nu trebuie. Totuși aceștia pot avea studii de caz izvorâte din contractele deja avute, dar fără specificațiile de recunoaștere, studii ce pot demonstra procesul și eficacitatea lor.

În plus, clienții mulțumiți probabil că le-au furnizat și recomandări sau recenzii pentru a le servii în drumul lor mai departe, iar acestea evident vor putea fi arătate.

În cât timp vom putea vedea rezultate?

Bazat pe felul în care arată site-ul vostru și pe ce anume vă propuneți să obțineți în urma angajării unei companii SEO, aceștia vor putea să estimeze cam în cât timp ați putea începe să vedeți rezultate. Nu vă așteptați însă nici să vă propună un termen scurt, spre exemplu 1 lună sau să vă spună exact sau garantat care este termenul pentru că nu se poate realiza așa ceva. Dacă o fac totuși, atunci mergeți mai departe. Lucrurile în SEO sunt în permanentă schimbare, așa că cel mai bun lucru pe care îl puteți primi de la ei este o estimare.

Cât costă serviciile și ce includ?

Costul serviciilor contractate trebuie să fie clar, ba mai mult, acesta trebuie să aibă o anume structură. Majoritatea companiilor ce oferă servicii SEO au diverse pachete, fiecare pachet incluzând ceva anume, iar următorul ca preț venind cu anumite servicii suplimentare.

Asigurați-vă că nu cumpărați doar un simplu audit, ci un pachet de servicii complete conform cu ceea ce vă doriți.

Ce se întâmplă cu site-ul nostru la final de contract?

În mod ideal, după ce optimizarea s-a finalizat, compania de SEO ar trebui să rămână în continuare pe post de consultant contractual. Adică pentru o sumă de bani lunară sau anuală, asemănătoare unui abonament, aceștia să fie în continuare „cu ochii” pe site-ul tău și să efectueze modificări specifice optimizări de fiecare dată când este nevoie.

Este posibil ca din motive independente de voința voastră să trebuiască să renunțați la contractul cu firma de SEO. În aceasta eventualitate trebuie să știți câteva lucruri importante legate de finalul acestui parteneriat. În primul rând trebuie să vă asigurați că nu există penalități de încetare și că aveți un termen contractual stabilit de denunțare a contractului. Apoi, orice modificare tehnică, la codul site-ului vostru, indiferent cât este de mică sau mare trebuie să rămână a voastră și să aveți oricând acces la ea. Iar alături de această modificare intră orice altă optimizare de orice fel adusă, ce trebuie să rămână  a voastră de îndată ce a fost efectuată.

CONCLUZIE

Pentru că SEO a devenit o componentă absolut obligatorie a marketingului digital și este una pe termen lung, practic nefinalizându-se niciodată, angajarea unei companii de SEO este una dintre cele mai bune soluții mai ales pentru companiile mari și mijlocii. Dacă această angajare se face în cunoștință de cauză și întrebările puse sunt cele corecte, atunci respectivul contract poate aduce beneficii fantastice companiei tale. Subiectele puse în discuție mai sus sunt doar partea esențială prin care trebuie să treci, dar oricând poți adăuga și tu altele în funcție de necesitățile tale.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *