îți ia 4 minute să citești articolul

Atunci când te gândești să creezi o afacere, dacă îți dorești ca aceasta să aibă succes trebuie să îi creezi o personalitate. Toată această construcție de personalitate se numește branding, iar rezultatul final, „copilașul” tău este brand-ul.

Trebuie să creezi un brand unitar, adică unul care este reprezentat la fel oriunde dorești să îl prezinți: culori, caractere, logo, mesaj, tip de adresare, etc. Toate elementele ce definesc brand-ul tău și îl deosebesc de celelalte trebuie să fie peste tot prezente, oriunde apare numele acestuia.

Drept urmare, este de la sine înțeles că aceste elemente specifice trebuie să se regăsească și pe website-eul tău. Care sunt acele elemente care te ajută să construiești un brand solid prin intermediul web design-ului? Ce trebuie să includă design-ul site-ului tău pentru a reflecta brand-ul tău? 

Culorile

Alegerea culorii de bază sau a culorilor de bază ale site-ului și implicit ale brand-ului tău este o chestiune delicată pentru că pot influența felul în care este acesta perceput. Culorile au o legătură puternică cu emoțiile și creează în mintea privitorului diverse conexiuni. Spre exemplu, culoarea roșie este asociată în mintea umană cu pasiunea, tinerețea, exuberanță, etc. Albastru este o culoare ce indică putere, profesionalism, încredere, iar vedrele este sinonim cu prospețimea, mediul înconjurător, sănătatea. Înainte să alegi o culoare pentru site-ul tău studiază un pic această psihologie a culorilor pentru a vedea care te poate reprezenta cel mai bine. Evită curcubeiele de culori și axează-te pe maxim două culori și eventual nuanțe ale acestora pentru design-ul diverselor elemente ale site-ului.


Nu uita, de asemenea că dacă brand-ul tău este unul ce va fi expus pe mai multe piețe la nivel global este posibil ca o anumită culoare să aibă o anumită semnificație într-o țară anume. Drept urmare, nu uita să verifici acest aspect înainte de decizia finală. 

Logo

Știți acele aplicații joculețe unde trebuie să recunoști din cât mai puține elemente logo-ul unei companii? La aceasta se referă un logo foarte bun și expresiv. Din doar câteva elemente cel ce îl privește poate să intuiască despre ce anume companie este vorba. Acest logo nu numai că va apărea mai mult ca sigur pe toate paginile site-ului tău, dar va fi emblema ta peste tot. Un logo memorabil are anumite caracteristici: simplitate, ingeniozitate, va fi reprezentativ, se va baza pe culoarea sau culorile alese, va fi original și peren. Aceste elemente vor asigura succesul logo-ului afacerii tale și vor fi piatra de temelie a imaginii brand-ului în sine. 

Personalitatea

Ferește-te de capcana din trecut a site-urilor create precum cărțile de vizită formale sau listele de prezentare a serviciilor sau produselor oferite. Creează un design interesant și care să poată vorbi direct celui ce ar putea fi interesat de ceea ce vinzi tu. Încearcă pe cât posibil să incluzi elemente interactive care să-l facă pe utilizator să intre în legătură directă cu brand-ul tău, cu tine și mesajul tău.

Apropie-te de clientul tău studiind ce anume dorește și care sunt preferințele sale în general, nu numai legat de ce îi vinzi tu. Fiecare companie are la bază un portret robot al clientului perfect care are o grămadă de trăsături, iar tu te poți adresa acestuia personal și nu general. 

Sloganul sau declarația de intenție

Indiferent că este un slogan sau o declarație de intenție aceasta trebuie să fie prezentă fie pe prima pagină a site-ului tău, fie alături de logo-ul tău de fiecare dată când consideri că se potrivește. Trebuie să fie un text scurt care să îi explice clar, dar succint celui ce vizitează pagina ta ce și cum faci. Vizitatorul trebuie să priceapă exact ce anume îi propui, ce anume îi oferi tu. 

Coerența elementelor

Coerența, consecvența mesajului pe care îl transmiți este foarte importantă. Cum realizezi această unitate a site-ului? Folosește peste tot aceleași tipuri și stiluri ale elementelor grafice. Utilizează culorile principale la fel în același tip de schemă pe toate paginile, titlurile, articolele trebuie să folosească aceleași seturi de caractere, iar schema (layout-ul) trebuie să fie la fel pe toate paginile.

Vizitatorii tăi vor aprecia imaginea unitară pe care o prezintă site-u tău și îi vor acorda încredere. Apoi, elementele grafice pe care le vei folosi în mai multe pagini, vor atrage după sine și o încărcare mai rapidă a site-ului. 

Povestea ta

Consideră site-ul tău ca un fel de poveste personală în mai multe capitole care vorbește despre brand-ul tău. Ce reprezintă, cum l-ai creat, ce oferă, cu ce se identifică și ce îți dorește să obțină. Pentru ca brand-ul tău să aibă succes imaginea creată pentru acesta trebuie să suscite emoție. Site-ul pe care îl vei crea trebuie la rândul său să fie o călătorie emoțională pentru potențialii tăi clienți. Imaginile, grafica, culorile, felul în care le arăți conținutul trebuie toate să suscite o anumită emoție din partea utilizatorului.

CONCLUZIE

Oricine poate construi un brand pornind de la un site web. Totuși, de ce ai porni de la un site web? Explicația este simplă: majoritatea oamenilor pornesc în căutarea a orice au nevoie în mediul online. Un site web corect executat care imprimă o imagine puternică în mintea utilizatorului îl va transforma foarte curând pe acesta în client.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *