îți ia 4 minute să citești articolul

O perioadă destul de lungă de timp LinkedIn a fost percepută precum acea rețea de socializare pe care îți postezi CV-ul și te caută companiile pentru a te angaja.

Azi LinkedIn este rețeaua de socializare cea mia importantă în domeniul B2B. Nu este poate cea mai bună modalitate de a vinde ceva direct, dar este cu siguranță cea mai viabilă variantă de a te face cunoscut într-in mediu dedicat de afaceri și a îți afirma autoritatea în domeniul respectiv.

De aceea orice companie ce vinde către altele are nevoie de o pagină de LinkedIn. Iar dacă ai creat această pagină următorul pas logic este să o optimizezi pentru ca ea să conteze și să vândă pentru tine. 

Creează o pagină LinkedIn de companie

Va trebui să creezi un cont, apoi să mergi la secțiunea „Work” și să alegi ultima opțiune „Create a company page”. Următorul ecran îți va cere să identifici afacerea ta funcție de numărul de angajați sau tipul ei: sub 200 de angajați, peste 200 de angajați, o pagină asociată unei companii deja existente sau instituție educațională. După ce ai ales una dintre opțiuni vei fi rugat să completezi numele, descrierea, detaliile companiei și datele de identificare (site, telefon, etc). Numele contului trebuie să coincidă ca pentru toate rețelele de socializare cu numele brand-ului sau acela sub care te prezinți tu comercial. Ca să vă dau un exemplu, societatea comercială poate avea numele de Alex&Mira, dar numele brand-ului poate fi RainbowUnicorn. Numele pe are îl vei alege va fi RainbowUnicorn. Este important ca numele tău de profil să fie la fel pe toate celelalte platforme. URL-ul LinkedIn trebuie să fie numele brandului tău, iar dacă acesta există deja, încearcă să găsești o variantă cât mai apropiată de acesta.


Este important să alegi domeniul de activitate corect pentru că acesta este un factor esențial pentru includerea în recomandările relevante. 

Construiește un profil complet

Profilul tău include multe secțiuni, iar dacă ai deja un cont LinkedIn va trebui să te uiți un pic la ele să vezi dacă acestea corespund normelor existente. Imaginea asociată contului tău de companie este foarte importantă. Aceasta trebuie să se alinieze cu logo-ul companiei, nu încerca să creezi ceva special pentru LinkedIn pentru că scopul este ca brand-ul tău să fie recunoscut oriunde. Ai varianta de a crea un logo special pentru rețelele de socializare, iar acela să fie folosit pe toate platformele. Totuși legea branding-ului spune că trebuie să folosești același logo peste tot, adică atunci când îl creezi trebuie să evaluezi toate mediile și variantele în care acesta poate să apară.

LinkedIn îți oferă după crearea unui profil o bară de progres care îți arată foarte clar câți pași mai ai până la a realiza un cont complet. Acesta te va ghida și îți va spune care sunt acele părți ale profilului tău ce au nevoie de conținut. Este foarte interesant faptul că unul dintre lucrurile ce creează o parte din bara de progres este crearea unui buton personalizat, de tipul „contactează-ne” sau „abonează-te”, etc. 

Creează interes și susține-l

Așa cum am spus deja LinkedIn se adresează în primul rând segmentului B2B ceea ce înseamnă că nu poți posta orice în profilul tău, ci doar ceea ce este absolut relevant în domeniul în acre activezi. Această chestiune poate părea extrem de dificilă, dar în realitate cei ce pornesc o afacere o fac pentru că este fie meseria lor, fie au cunoștințe foarte clare în domeniu.

Orice persoană care își dorește să obțină succesul într-un anumit domeniu, cu siguranță are multe cunoștințe în acea nișă în acre activează. Pasiunea și implicarea într-un domeniu anume vor crea întotdeauna informație, iar aceasta va fi importantă pentru cei asemeni. Așa că nu este foarte complicat să creezi o bază de abonați interesați să spunem în draperii black-out, pentru că ai deja experiență în domeniu și poți crea postări interesante legate de acest domeniu. Trebuie doar să te interesezi de ceea ce faci și să îți pese, nimic mai mult! De fiecare dată când publici conținut pe LinkedIn gândește-te la cei căruia i se adresează.

La fel ca pentru toate rețelele sociale trebuie să publici conținut în mod constant. Diferența majoră este cea de mai sus, și anume că trebuie să te referi la subiecte importante în segmentul tău de business.

Cere de la alții recenzii și comentarii, dar oferă și tu!

Dacă ar fi să facem o paralelă oarecum echitabilă atunci at trebui să ne gândim că atunci când vrem să primim, trebuie să fim pregătiți să și oferim. Partenerii noștri ne pot oferi comentarii, dar și noi la rândul nostru trebuie să le asigurăm sprijinul prin publicarea de recenzii sau comentarii.

Dacă este necesar poți cere partenerilor tăi de afaceri să lase câteva comentarii legate de compania ta. Apoi poți să te adresezi clienților pentru a publica recenzii.

CONCLUZIE

Așa cum am spus la început de articol, LinkedIn a fost într-un numit fel vitregită ca platformă de social media, pentru că majoritatea celor care o foloseau nu îi recunoșteau potențialul real. De ceva timp totuși LinkedIn a devenit o componentă esențială pentru orice afacere serioasă, în special pentru cele din domeniul B2B. LinkedIn este o platformă ce oferă informații importante, esențiale pentru mulți profesioniști, iar acest fapt unic o detașează de restul rețelelor sociale.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *