îți ia 5 minute să citești articolul

Da, este perfect adevărat că toți cei care investesc în publicitatea sau promovarea pe Facebook ne urmăresc. Ei bine, nu pe toată lumea, ci doar pe cei care le accesează site-ul, le cumpără serviciile sau interacționează în orice fel cu acesta. Și de ce nu ar face-o? pentru că în cele din urmă scopul oricui comerciant este să-și vândă produsele și de la fluturașii împărțiți la metrou până la reclamele de pe Facebook, toate au același scop, promovarea produselor sau serviciilor proprii. Dar pentru ca acestea să ajungă exact la cei care au nevoie de acestea, se potrivesc cel mai bine ofertelor tale trebuie ca tu, brand să ai niște date legate de cine sunt aceștia. Iar una dintre aceste instrumente care te ajută să obții exact aceste date necesare este Facebook Pixel.

Acesta este un instrument cu ajutorul căruia puteți descoperi și evalua cine vizualizează reclamele de pe Facebook și care este comportamentul acestora ulterior. În plus o asemenea analiză vă permite și să reevaluați publicul căruia vă adresați, să reveniți asupra unei anumite categorii de potențiali clienți și multe altele.

Ați ghicit deja: vom vorbi despre Facebook Pixel, cum vă poate ajuta acesta, cum să îl setați și creați, cum să realizați diverse tipuri de acțiuni personalizate, cum să creați audiențe, etc. 

De ce ai nevoie de Facebook Pixel?


Răspunsul pe scurt se află chiar în explicațiile de mai sus: vei putea crea anunțuri pe Facebook care să se adreseze celor care au nevoie de produsul sau serviciul tău. Și nu numai că au nevoie de el, dar afacerea ta se potrivește perfect felului lor de a fi, de a acționa și de a cumpăra. Dacă ne gândim că de un pulover are nevoie toată lumea sau majoritatea oamenilor, alegerea unuia este până la urmă doar o chestiune de gust și păreri. Faptul că cineva vinde pulovere pufoase sau cu modele haioase sau unele foarte ieftine sau unele din materiale ecologice sau unele din materiale sustenabile sau unele sintetice ce nu rănesc animalele, etc – toți acești factori diferențiază tipul de client căruia i te adresezi. Iar Facebook Pixel îți oferă avantajul de a știi cui exact trebuie să te adresezi cu o reclamă pe care până la urmă o plătești.

Pixel îți permite să te concentrezi pe acele produse pe care le poți vinde rapid datorită unei probleme ce a apărut recent. Pentru că Facebook este o platformă socială, iar tu poți redirecționa anunțul tău către cei care se confruntă cu o anumită problemă la un anumit moment. Dacă se anunță brusc un îngheț firma ta care vinde sare specială pentru dezghețare poate redirecționa anunțurile sale către zona care este afectată de acel îngheț. Cei afectați vor cumpăra oricum produsele respective, așa că de ce să nu le cumpere de la tine? 

Cum să creezi un Pixel

Poți crea Facebook Pixel accesând Events Manager din contul tău, apoi alege Pixels. De aici vei primi trei opțiuni posibile pentru a integra Facebook Pixel pe site-ul tău:

  • poți selecta o platformă parteneră (sunt anumite site-uri ce au parteneriat cu Facebook, iar integrarea Pixel se face printr-un plugin)
  • poți alege varianta de a seta Pixel manual
  • poți trimite un mail cu codul și instrucțiunile necesare către dezvoltatorul ce a creat site-ul tău.

Facebook Pixel este o secvență de cod ce trebuie introdusă pe site-ul tău, mai exact pe paginile sau pagina la care face referire (la care trimite) reclama ta de pe Facebook. Aceasta va transmite apoi la accesare din Facebook informațiile legate de utilizatorul respectiv către Pixel pentru a genera rapoartele de care ai nevoie. Fie că platforma pe care ai site-ul oferă un plugin ce integrează automat pixel, fie că o faci tu manual copiind pixel-ul creat direct pe pagina dorită sau că ace acest lucru cel care ți-a creat site-ul, rezultatul final va fi același. 

Cum setezi Pixel în funcție de acțiune (event)

Dacă doar creezi un Pixel, dar nu îi spui exact care sunt acele instanțe, evenimente pe care trebuie să le urmărească, atunci faptul că el există și este prezent pe site-ul tău nu are nicio relevanță. Facebook Pixel îți pune la dispoziție 17 tipuri de evenimente prestabilite, standard pe care le poți adaugă la pagina dorită printr-un doar simplu copy and paste. Sau poți crea events personalizate în funcție de ceea ce îți dorești să afli legat de vizitatorii proveniți din anunțurile de pe Facebook.

Dacă poți să te folosești de cele 17 acțiuni presetate, atunci nu trebuie decât să adaugi ă mică bucată de cod la finalul codului aferent lui Pixel, evident fiecare specifică parametrului măsurat. 

Audiențele personalizate (custom Audience)

Unul dintre cele mai mari avantaje ale lui Facebook Pixel este posibilitatea de a crea „porțiuni” din audiență care fac ceva specific și care te ajută pe tine să segmentezi publicul țintă până în cele mai mici categorii. Dacă tu ai un site care vinde pachete turistice, promovezi acest site cu ajutorul lui Facebook Ads, vei putea să creezi anunțuri specifice îndreptate doar către cei ce caută vacanțe exotice în perioada februarie – aprilie. Această posibilitate de a împărții publicul în mici segmente și a crea opțiunea de a te adresa fiecăruia pentru ceea ce dorește în mod special este minunat și este ceva ce folosirea lui Pixel ți-o permite. 

Noile politici de confidențialitate a utilizatorului

Este important ca înainte de încheiere să menționez ceva ce a devenit foarte relevant atunci când vine vorba de mediile de socializare. Google și Facebook sunt probabil printre cele mai demonizate platforme online din lume datorită faptului că acestea colectează date în scopuri comerciale. Așa cum spuneam și la început este foarte important pentru un comerciant să se adreseze cui trebuie. Până la urmă ambele platforme își doresc ca produsul potrivit să se potrivească cu clientul potrivit. Da, este până la urmă o tranzacție comercială, dar cu toții trăim prin a vinde ceva, produs sau serviciu, direct sau indirect.

Ceea ce trebuie să aveți în vedere este că este foarte important să precizați pe site-ul vostru că folosiți Facebook Pixel. Veți putea astfel să câștigați credibilitate, dar și să aveți un impact informativ asupra utilizatorilor. Facebook oferă posibilitatea de a nu participa activ la statisticile lor, adică de a nu fi parte din Pixel, ca utilizator obișnuit. Foarte puțini dintre cei ce utilizează Facebook au realizat această alegere clară, majoritate nu și-au bătut capul sau li s-a părut prea dificil.

CONCLUZIE

Facebook Pixel este un instrument de analiză foarte eficient pentru că te ajută să te adresezi acelui potențial client la care nu ai avea cum să ajungi altfel. Pixel nu este o modalitate „obscură” de a crea clienți, ci una foarte potrivită pentru că aduce cererea și oferta într-un punct fix.

 

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *