îți ia 5 minute să citești articolul

Tik Tok este o aplicație care are mult potențial și chiar un hype actual destul de mare în rândul tinerilor, de aceea trebuie să știți cum să faceți reclame și chiar campanii de reclame pe această platformă.

Agențiile și agenții de publicitate aleg din ce în ce mai mult să investească în cea mai populară platformă de socializare și să creeze campanii plătite. Cifrele sunt destul de atrăgătoare: în fiecare lună, există 800 de milioane de utilizatori activi, iar vârsta medie este de 15-17 ani.

Aproximativ 50% din audiența globală TikTok are sub 34 de ani, 32,5% cu vârste cuprinse între 10 și 19. 41% dintre utilizatorii TikTok au vârste cuprinse între 16 și 24. Utilizatorii TikTok petrec în medie 52 de minute pe zi în aplicație. În mai puțin de 18 luni, numărul de utilizatori adulți TikTok din SUA a crescut de 5,5 ori. 56% din utilizatori sunt bărbați și 44% femei. În China, aplicația poartă numele Douyin.

TikTok oferă mai multe opțiuni pentru agenții de publicitate, pentru a-și atinge obiectivele demografice. TikTok VideoIn Feed – anunțurile apar în fluxul de știri nativ al TikTok pe pagina principală. Un alt mod de reclamă este atunci când anunțul apare la deschiderea aplicației TikTok, durând câteva secunde, iar apoi transformându-se în VideoIn Feed.

Platforma TikTok are diferite subiecte de discuție, ele încercând mai tot timpul să anime ceilalți utilizatori, de a-I face să zâmbească, prin conținut specific, între 15 și 60 de secunde. Temele pot varia, de la sport, modă, mâncare, animale, tehnologie, awareness cât și altele.


Deci, prin urmare platforma Tik Tok este o bună metodă de a face reclamă, pentru companii și managerii de publicitate, prețurile fiind foarte competitive dar și atractive.

Încă câteva motive pentru a alege sau pentru a decide dacă platforma Tik Tok vi se potrivește:

Audiența Globală – Aplicația Tik Tok este prezentă în peste 150 de țări;

Interacțiunea Garantată – Formatele amuzante dar 1i modul de redare a acțiunii creează un nivel de participare ridicat al utilizatorilor;

Formatare și Ustensile pentru Reclamele dumneavastră – Platforma de advertising oferă utilizatorilor ustensile dar și resurse necesare pentru companii cu scopul a împinge cât mai mult latura creativă a postărilor și reclamelor;

Precizie în targetarea potențialilor clienți – Puteți selecta pentru reclamele dumneavoastră diverse opțiuni cum ar fi: vârsta, locația, interesele dar și alte variabile care ar putea duce la targetarea exactă a unui profil de client;

Transparența în a vizualiza performanțele reclamei – Observați și verificați performanțele reclamelor dumneavoastră cu ușurință dar și cu reîmprospătarea informației în timp real.

Cum se simt utilizatorii in preajma reclamelor?

72% din utilizatori sunt încântați și inspirați de reclame. 7 din 10 oameni cred că reclamele realizate pe platformă sunt de trend stătător. Utilizatorii cred faptul că anunțurile integrate (audio-vizual) sunt mai bune.

67% din utilizatorii platformei acceptă că atenția le este distrasă mai mult decât pe alte platforme (cu 10% mai mult decât pe alte platforme). Cea mai bună locatție a reclamelor este în susul paginii – 72% dintre persoanele care au participat la chestionar spun că acolo ar fi locația naturală a unei reclame.

Formatările reclamelor pot fi de mai multe tipuri: 

  1. Top View (vedere de sus) – Această formatare introduce un video de reclamă în cel mai bun loc de pe TikTok, iar țelul său este de a obține vizibilitate, de a atrage atenția dar și pentru a întări efectul de atenție asupra companiei.
  1. HashTag Challenge (creearea de hashtag-uri spre a facilita utilizarea lor de către alți useri, creând content pentru ei, sub forma de provocare, în directă conexiune cu brand-ul/compania). Interacțiunea în acest mod de formatare a reclamei este foarte mare.
  1. Brand Effect (efectul mărcii) – Acest mod de formatare le da ocazia celor care fac reclame, să folosească anumite ustensile creative date de platformă, în a ajunge la un rezultat final dar și pentru a putea împărtăși provocările. În anumite cazuri putem vorbi despre realitatea augmentată, filtre și efecte. În procesul realizării tipului acestuia de reclame, se ia în considerare faptul că trebuie contactată echipa de suport a Tik Tok pentru îndrumari și informații utile, dar și specifice.
  1. In Feed Ads (reclame pe pagina principală sau perete) – Cel mai utilizat mod de a crea reclame pe platforma de promovare Tik Tok sunt reclamele video care apar în profilul și peretele organic al utilizatorului. Lungimea maximă a videoclipului poate fi de 60 de secunde, dar de preferat ar fi să fie mai scurte, scopul principal fiind a nu pierde interesul persoanei/clientului în cauză. Este posibilă editarea reclamei și optimizarea sa în funcție de vârstă, gen dar și locație.

Pentru o bună performanță a contului dumneavoastră de promovare Tik Tok, dar și reducerea bugetului de promovare la un nivel eficent, puteți angaja pe cineva care să se ocupe de reclame și activitatea contului. Puteți, de asemenea să colaborați cu unul sau mai mulți influenceri pentru promovarea produselor pe platforma Tik Tok.

Echipa TikTok acordă o prioritate siguranței și sentimentului de apartenență. Firma a luat o serie de măsuri și de pași cheie pentru a asigura siguranța tinerilor pe platformă, inclusiv furnizarea de instrumente pentru familii. Tik Tok a făcut modificări la securitatea utilizatorilor cu vârste cuprinse între 13 și 15 ani, care vor fi private în mod automat la creearea lor.

Publicitatea TikTok poate redirecționa persoane către site-ul dumneavoastră, un magazin online, o platformă de aplicații sau poate promova o provocare hashtag.

Influencerii cu 2,5 milioane sau mai mulți adepți pe TikTok taxează aproximativ 600-1000 USD la fiecare postare, comparativ cu 100 $ – 200 USD pe Instagram pentru fiecare 10.000-20.000 de oameni/potetnțiali clienți.

Acum, fără un angajament pe termen lung, campaniile de publicitate încep de la 50 USD pe zi. Costul unei reclame de preluare a mărcii poate varia de la 20.000 la 200.000 de dolari. Provocările Hashtag ar putea costa o companie de 100.000 USD sau mai mult.

În încheiere, publicitatea facută pe Tik Tok este cea mai de succes în rândul tinerilor iar  platforma în sine este una reușită, stabilă, se investesc periodic resurse în funcționabilitatea sa, dar se și îmbunătățește de la zi la zi. Pentru experiența unică a utilizatorului de rând, sau cea a unei agenții sau persoane care fac reclama pe diferite platforme sociale, Tik Tok rămâne și reușeste să se situeze în topul alegerii canalului de comunicare a tinerilor sub 30 de ani (63% din utilizatori), cu profesionalism și transparență.

 

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *