îți ia 8 minute să citești articolul

Ești într-un oraș nou și ți s-a dezumflat o roată de la mașină sau ești într-un sat departe în munte și ai nevoie să cumperi un pachet de covrigi. Sau ai zburat cu avionul într-o altă țară și trebuie să îți modifici biletul, deci îți trebuie să ajungi la biroul companiei aeriene. Sau te duci la aniversarea cuiva într-o sâmbătă după-amiază, dar ai uitat să iei flori și îți aduci aminte pe drum, deci trebuie să găsești o florărie în drum.

de ce google my business

Ce au în comun toate cele de mai sus? Nu știi unde să găsești fizic acele afaceri de care ai nevoie, dar sigur ai un telefon mobil la tine. Drept urmare vei căuta: „vulcanizare oraș X” sau „supermarket/market în satul X” sau „florărie zona x” sau „birou compania X in oraș Y”, iar Google îți va răspunde indicându-ți întâi rezultate plătite, apoi o secțiune specială cu mici casete, denumite snippets, apoi abia rezultatele organice. Secțiunea aceea specială este cheia în a deveni „regele” căutărilor organice, în special atunci când vine vorba de cele locale. Google My Business este responsabil pentru informațiile afișate în prima bucată de informație de pe prima pagină de căutări, bucată ce se leagă chiar cu Google Maps pentru că apare imediat sub harta ce indică unde se află pe aceasta ceea ce ai căutat tu.

Dar ce este Google My Business și la ce poate să ne ajute? Și, mai mult, ne poate oare ajuta să găsim clienți noi? 

Ce este Google My Business


Google My Business este un instrument extrem de folositor pentru orice afacere, dar din păcate foarte puțini oameni îl folosesc la adevărata sa valoare. Google pune acest instrument la dispoziția oricărei afaceri și o face în mod gratuit. My Business funcționează ca un director în care sunt înregistrate datele de identificare, în principal fizică, ale unei afaceri.

Datele ce apar în aceste snippets sunt fie indexate și extrase automat pe baza informațiilor trimise de către utilizatorii Google Maps sau includ informații introduse chiar de respectiva afacere pe baza unui cont My Business. Datele ce apar aici sunt: adresă, număr de telefon, adresă de mail, adresă web, ore de funcționare, o scurtă descriere, poze, recenzii, profilul companiei, amănunte speciale legate de afacerea ta, etc. 

Cum folosești Google My Business în avantajul tău?

My Business poate fi folosit doar în avantajul tău atâta timp cât îl controlezi tu. Drept urmare, creează-ți un cont și revendică-ți afacerea. La ce mă refer când spun să o revendici? Ceea ce spuneam mai sus că de multe ori Google creează informațiile legate de afacerea ta pe baza recenziilor și a informațiilor solicitate de la utilizatorii de Google Maps. Probabil că v-ați întâlnit de multe ori cu situația în care ați mers la cumpărături și Google Maps v-a întrebat „Cunoașteți magazinul X?” și apoi v-a pus diverse întrebări legate de acesta. Pe baza răspunsurilor cumulate, ei creează profiluri pentru diversele afaceri, deci este posibil să existe unul și pentru cea care îți aparține ție. Vei vedea că există un buton în profil care te întreabă dacă deții afacerea respectivă și care te trimite la a îți crea un cont My Business. Atenție, dacă ești logat în contul personal Google, îți va lega afacerea automat de adresa de mail personală. Drept urmare, primul pas este să îți creezi un cont My Business special pentru afacerea ta.

Vei putea apoi să editezi informațiile existente, dar și să adaugi unele noi. Așa că haideți să vedem în cele de mai jos care sunt cele mai importante lucruri pe care să își concentrezi atenția în My Business pentru a putea obține cât mai mulți clienți cu acest instrument gratuit.

Include toate detaliile – mergi dincolo de cele minime

Ca întotdeauna trebuie să pornești de la informațiile de baze, cunoscute sub numele de NAP, adică: name = numele afacerii tale, address = adresa afacerii, phone = numărul de telefon la care poți fi găsit. Este esențial ca acest NAP să fie identic cu cel existent pe site-u tău, dar și pe paginile de specializare ale acesteia (de pe Facebook, Instagram, etc). Inadvertențele acestor date simple între diversele platforme duc la scăderea încrederii clienților.

Apoi va trebui să alegi una dintre categoriile de care aparține domeniul de activitate ale afacerii tale din lista pusă la dispoziție de Google. Nu te grăbi, ci treci prin toate pentru că este o lista destul de lungă cu peste 2300 de categorii. Apoi ai la dispoziție un tab de Attributes unde poți adăuga acele caracteristici ce fac din afacerea ta ceva deosebit. Spre exemplu, dacă ai un hotel, poți scrie că organizează evenimente de până la N număr de persoane, că are terasă, că are piscină, se află în centru orașului, etc

Orarul de funcționare este foarte important, mai ales dacă afacerea ta se bazează pe clienții care vin la tine (se desfășoară exclusiv fizic). De asemenea, mai ales în zilele de azi este important să precizezi dacă faci livrări și în ce zile și între ce ore.

Furnizează cât de multe informații poți: dacă ai un restaurant adaugă un link către meniu (ai grijă să îl actualizezi în mod constant), cum se pot face rezervări, dacă ai un hotel creează link-uri către Booking.com, dacă ai o clinică medicală nu uita să oferi numărul de telefon special pentru programări, etc.

Folosește-te de imagini

Se spune că poză face cât o mie de cuvinte și pe bună dreptate. Iar Google My Business îți oferă extrem de multe variante pentru a include imagini sau chiar video în profilul tău.

Profilul tău beneficiază de trei tipuri de imagini pe care i le poți atașa:

  • O imagine de fundal – aceasta va apărea pe fondul listării tale atât la căutări, cât și în Maps. Nu este ceva extrem de important, dar dacă alegi să folosești o asemenea imagine asigură-te că este reprezentativă pentru ceea ce oferă afacerea ta.
  • O imagine de profil – aceasta este cu adevărat importantă, pentru că imaginea aceasta va apărea de fiecare dată când răspunzi la o întrebare sau la o recenzie, practic se va identifica cu afacerea ta.
  • Un video descriptiv – acesta este foarte util, în special acolo unde contează procesul de producție sau locația, amănunte pe care nu le poți exprima în cuvinte, dar care au importanță pentru felul în care este percepută afacerea ta.

Concentrează-te pe generarea de recenzii de la clienți

Cu cât vei putea convinge cât mai mulți clienți să acorde o notă, și chiar și mai important, să scrie câteva rânduri despre tine, cu atât va fi mai bine pentru tine. Pentru că indiferent că ai un scor de 5 stele, dacă ai doar 3 recenzii, scorul va deveni irelevant. Potențialii clienții au învățat să raporteze numărul de stele, scorul obținut pe Google, Facebook sau oricare alt site ce include și recenzii pentru afaceri, la numărul acestora.

Îi poți ruga pe cei care îți trec pragul să o facă. De asemenea există și posibilitatea de a transmite un link către foștii clienți direct către secțiunea de recenzii și de a-i ruga frumos să te ajute cu câteva cuvinte, în limita timpului disponibil.

Să primești recenzii, însă nu este totul. Mai important este să și răspunzi la fiecare recenzie indiferent că este bună sau proastă, indiferent că te supără sau nu. Chiar dacă recenzia primită este una negativă este important să răspunzi fie doar pentru a vedea cum poți mulțumi respectivul client, fie pentru a te scuza pentru vreo confuzie sau problemă, fie doar de dragul diplomației. Sunt studii care au arătat că potențialii clienți sunt mai înclinați să aleagă serviciile sau produsele unei afaceri ce răspunde la fiecare recenzie negativă, decât pe ale acelora care răspund doar la cele pozitive. 

Răspunde la întrebările puse

My Business le permite utilizatorilor de Maps să pună întrebări legate de produsele sau serviciile tale, procesul de livrare, etc. Te pot întreba dacă ai un anumit produs sau dacă este în stoc sau daca a revenit în oferta ta sau dacă livrezi în anumite zile, etc.

Fii atent la aceste întrebări și răspunde-le celor ce le pun. Aceasta le va demonstra că ești o afacere serioasă și interesată de a-și ajuta clienții și a-i sprijini în a face alegerile corecte.

Mai mult decât atât, Google My Business oferă posibilitatea clienților tăi să îți trimită mesaje SMS direct pe telefonul mobil al companiei. Și da, va trebui să răspunzi și acestor mesaje dacă permiți această funcționalitate.

Postează promoții, evenimente speciale direct în My business

În 2017 Google My Business a adăugat o nouă secțiune, aceea de postări direct în cont. Drept urmare, poți crea postări și linkuri către promoții speciale, noi produse, premii primite sau diverse articole din presă legate de afacerea ta, evenimente speciale, etc.

În felul acesta poți atrage o nouă clientelă bazată exact pe aceste promoții sau evenimente speciale. Gândește-te spre exemplu că ai un restaurant și postezi regulat în contul tău My Business ce evenimente speciale organizezi, iar cineva care caută un restaurant în zonă, vede, spre exemplu: „Reducere specială la cocktailuri, sâmbătă 3 ianuarie”, se va gândi că este o variantă foarte bună pentru că în ziua respectivă poate beneficia chiar și de o reducere.

Analizează datele furnizate prin Insights

Secțiunea de Insights a lui Google My Business îți dă posibilitatea să afli extrem de multe informații legate de potențialii și actualii tăi clienți, informații pe care le poți folosi pentru a îndrepta campaniile tale de marketing direct către aceștia.

Insights îți va oferi informații legate de:

  • Cum ajung clienții la site-ul tău: căutând în mod obișnuit sau căutând în Maps;
  • Ce anume fac de îndată ce ajung pe site-ul tău? Pe ce pagini merg, ce linkuri accesează, etc
  • Dacă folosesc link-ul pentru telefon direct din listare, la ce oră sună majoritatea;
  • În ce zonă se află majoritatea clienților

Toate aceste date te pot ajuta extrem de mult pentru optimizarea nu numai a informațiilor incluse de tine în My Business, dar și a site-ului tău.

După ce ți-ai creat contul Google My Business și ai inclus toate cele de mai sus, va trebui să te asiguri că deții și suportul necesar pentru a face față noilor provocări. Trebuie să te asiguri că vei putea răspunde la telefoane, SMS-uri, recenzii și întrebări. În plus, va trebui în mod constant să actualizezi informațiile tale, precum orele de funcționare, dacă asiguri livrare sau dacă încetezi acest serviciu și orice alt amănunt ce descoperi că ar putea să te evidențieze față de concurență.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *