îți ia 3 minute să citești articolul

Atunci când utilizator caută un rezultat online, motoarele de căutare afișează două elemente – titlul prin care pot accesa pagina, și meta descrierea. Aceasta reprezintă un paragraf scurt care apare sub URL ce oferă mai multe informații atât utilizatorilor, cât și motoarelor de căutare.

Meta descrierea poate influența o persoană să acceseze site-ul tău, sau să intre pe o altă pagină care i-a fost afișată de motorul de căutare, iar atunci când aceasta oferă o descriere relevantă pentru pagina în cauză, șansele ca un utilizatori să o acceseze vor crește. Poți adăuga o meta descriere în secțiunea <head> din HTML, și va avea o formă de tipul:

<meta name=”description” content= ”Descrierea pe care o dorești”>

Cum trebuie formulată meta descrierea pentru a obține rezultatele dorite?

Deși rank-ul Google nu este influențat în mod direct de meta descriere, o descriere bună va influența traficul și rata cu care persoanele intră pe pagină, așa că ar trebui să te asiguri că descrierile tale respectă următoarele elemente:


Cuvinte cheie

Este foarte important să știi care sunt cuvintele cheie aferente afacerii tale și să vezi care sunt acelea din care rezultă concurența ta. După ce ai întocmit o listă de cuvinte cheie, asigură-te că cele mai importante dintre ele apar în meta descriere.

Text atractiv, inteligibil

Un aspect foarte important presupune redactarea unui text inteligibil. Nu trebuie să cazi în plasa cuvintelor cheie și atașezi paginii tale un amalgam de cuvinte alăturate și aglomerate fără sens.

Descriere a conținutului

Meta descrierea este o formă de reclamă a paginii tale, așa că trebuie să o formulezi într-un mod atractiv și să te asiguri că aceasta este adecvată conținutului.

Lungimea

Descrierea nu ar trebui să fie mai lungă de 135-160 de caractere, deoarece motoarele de căutare nu vor afișa textul care depășește această marjă. Dacă textul este mai lung, asigură-te că ai folosit la început cele mai importante informații și cuvinte cheie.

Nu folosi duplicate

Trebuie să utilizezi descrieri distincte pentru fiecare pagină. Google va penaliza duplicarea meta descrierilor pe mai multe paginii.

Folosește Rich Snippets

Rich Snippets sunt afișări ce conțin o descriere, informații suplimentare, rating-uri, review-uri, informații legate de prețul produselor și imagini, iar acestea atrag atenția utilizatorilor asupra anunțului tău și îl scot în evidență în mulțimea de rezultate simple afișate de motoarele de căutare.

 Reformulează meta descrierile vechi

 Atunci când conținutul site-ului tău nu poate fi modificat foarte des (atunci când ai aceleași produse o perioadă lungă de timp, spre exemplu), este important să modifici descrierile vechi pentru a aduce din nou în lumină paginile vechi. Poți modifica sistematic textul descrierilor pentru produse deja existente, chiar dacă acestea erau bine formulate.

Folosește un call to action

Atunci când folosești un call to action, de tipul “Încearcă acum” sau “Află mai multe”, vei invita utilizatorii să acceseze pagina pentru a obține mai multe informații și le vei stârni curiozitatea. Folosește un limbaj care să încurajeze un răspuns și să îi determine să dea click pe link-ul tău.

Nu folosi ghilimele duble

Meta descrierile fac parte din HTML-ul unei pagini, și este important să o redactezi astfel încât să nu interfereze cu limbajul în care este scris codul paginii. Cuvintele scrise între ghilimele duble fac parte din scrierea HTML, așa că pot crea probleme atunci când apar scrise în descrieri. Dacă vrei să folosești o citare, folosește ghilimelele simple.

Scrie titluri care să se potrivească descrierii

Spre deosebire de meta descrieri, titlurile au un impact foarte mare asupra rank-ului SEO. În plus, acestea sunt importante și în percepția utilizatorilor, așa că va trebui să redactezi un titlu cu conținut unic, folosind 50-60 de caractere, care să includă numele brand-ului și cuvintele cheie potrivite.

În unele cazuri, motoarele de căutare pot să nu afișeze meta descrierea unei pagini, într-un mod imprevizibil. În general, acest lucru se întâmplă atunci când Google consideră că descrierea nu răspunde în mod adecvat unei căutări, dar pentru o rată mai mare a click-urilor pe pagină trebuie, cu siguranță, să urmezi pașii de mai sus și să optimizezi descrierile aferente fiecărei pagini în parte.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *