îți ia 5 minute să citești articolul

Se poate spune că anul 2020 este cu certitudine anul comerțului online. Imposibilitatea de a ieși din casă și a cumpăra ce și când vrem i-a convins, ba chiar îndreptat pe majoritatea celor „necredincioși” spre mediul online al cumpărăturilor.

Drept urmare, azi este foarte important ca și dacă ai un magazin fizic ai nevoie neapărat și de un magazin online pentru a putea să vinzi chiar și atunci când locația fizică nu poate (weekend-uri, zile libere, concedii, alte situații ce nu se pot prevedea). Dar pentru ca magazinul și produsele tale să fie cunoscute, iar vânzările tale să crească sau măcar să se mențină vei avea nevoie de un site funcțional și optimizat. Deși principiile SEO sunt în mare bazate pe aceleași elemente ca și în cazul site-urilor comune, ce nu fac comerț online există totuși mulți factori ce au o importanță diferită în cazul acestui tip de afacere. 

  1. Fă un studiu legat de cuvintele cheie

Dacă acest factor este important atunci când ai un site oarecare, când vorbim despre un magazin online acest tip de studiu este absolut esențial. Un aspect foarte important legat de cuvintele cheie este intenția utilizatorului atunci când efectuează o căutare. În funcție de cuvintele căutate de acesta vei putea descoperi dacă acea căutare este generală (vreau să știu cam ce ar implica X) sau este îndreptată spre cumpărare (spre exemplu, inele argint ametist). Cu cât căutarea efectuată este mai specifică, cu atât cel ce o efectuează dorește chiar să cumpere respectivul produs sau serviciu.

Folosește-te de sugestiile propuse de Amazon. Amazon este cel mai mare site de cumpărături online, drept urmare îl poți folosi pentru a restrânge variantele de cuvinte cheie. Poți începe căutarea cu un cuvânt cheie și să vei ce variante îți sugerează Amazon pornind de la acel cuvânt unic.

Uită-te apoi la fruntașii concurenței tale. Caută acele produse pentru care vrei să fi găsit și accesează primele rezultate. Vezi care sunt frazele cheie pe care aceștia le folosesc pentru a fi găsiți la căutări. 


  1. Creează o structură a site-ului logică și coerentă

Un magazin online este menit să aibă o structură complicată. Totuși, deși acest fapt este un dat, structura în sine a site-ului poate fi una logică și care, ca urmare, este și coerent.

Încearcă să creezi categorii, subcategorii și pagini de produse în așa fel încât utilizatorul, potențialul tău client, să nu trebuiască să efectueze mai mult de 3 click-uri pentru a ajunge ude dorește. Include pe cât posibil cuvinte cheie în adresele aferente categoriilor și produselor. 

  1. Adaugă conținut relevant

Atunci când vine vorba despre magazine online mulți comercianți se concentrează pe descrierea produselor și pe ideea de magazin în sine. De multe ori aspectul conținutului este neglijat pentru că se consideră a fi identic cu descrierea de produse și categorii.

Totuși atât clienții cât și Google apreciază conținutul nespecific, adică acele articole specifice blogului, mai degrabă decât o descriere de produs și atât. Este evident că ceea ce vinzi trebuie descris în amănunt, dar dincolo de acest aspect site-ul tău trebuie să aibă și un sens informativ. NU ești singurul magazin online, așa că trebuie să te diferențiezi de concurență. Include ghiduri, sfaturi pentru utilizarea produselor vândute, variante de cadouri cu acestea, modalități de întreținere și variante inedite de a beneficia de acestea. Cu cât articolele tale sunt mai originale, cu atât vei avea mai mulți vizitatori ce se vor transforma curând în cumpărători. 

  1. Dă-i site-ului tău viteza luminii

Magazinele online au tendința să fie site-uri extrem de încărcate de informație, imagini și material video. Dacă nu vei găsi formula ideală pentru a integra toate aceste elemente, dar a nu afecta acele 3 secunde maxime pentru încărcarea unui site, atunci vei câștiga.

Încearcă să folosești un plugin sau o aplicație care să îți asigure comprimarea de imagini fără a afecta calitatea acestora. Fă același lucru și cu materialele video. 

  1. Optimizează URL-urile

Google are o preferință aparte pentru acele adrese web (URL) scurte și logice, spre exemplu: www.magazin.ro/pantofi piele-model-Eliza. Acest tip de adresă te duce direct la produs și are și denumirea produsului.

Din păcate sunt anumite platforme pentru comerț online ce nu permit decât anumite variații ale adreselor legate de fiecare produs în parte. Încearcă pe cât posibil să găsești o asemenea platformă care să îți permită măcar o reducere URL la categorie (pe modelul: www.magazin.ro/pantofi-piele/model-Eliza). 

  1. Folosește Schema Markup

Acest tip de markup este util doar magazinelor online. El este o secvență de cod specifică acestora ce afișează direct în SERP la căutarea specifică pentru un cuvânt cheie sau frază cheie două elemente suplimentare: rating-ul (evaluarea) produsului respectiv și/sau prețul acestuia.

Deși este la îndemâna tuturor această funcționalitate este foarte rar folosită. Este un element important pentru utilizator și experiența sa, pentru că poate să îți creeze imediat o părere legată de calitatea și prețul produsului. 

  1. Optimizează descrierea produselor

Unul dintre cele mai importante aspecte ale unui magazin online este descrierea produselor. Pentru că acest tip de comerț nu îi permite utilizatorului să vadă produsul sau să îl atingă descrierea acestuia trebuie să fie îndeajuns de satisfăcătoare cât să îl convingă să cumpere.

Ce îți trebuie pentru a putea convinge cât mai bine:

– Cel puțin 3 imagini ale produsului – în funcție de ceea ce vrei să vinzi este posibil să ai nevoie de mai multe, printre care una care să arate cum se poartă sau cum se poate folosi;

– o descriere clară care să includă între 150 – 200 de cuvinte;

– specificațiile complete ale produsului respectiv ce îi pot oferi clientului o imagine cât mai completă (culoare, material, dimensiuni, utilizare, material, producător, țara de proveniență li cea de producție, specificații tehnice, etc)

– recenzii din partea altor cumpărători

– materiale video ce demonstrează fie cum se utilizează produsul, fie îi demonstrează diferite aspecte ce nu pot fi integrate într-o serie de poze. 

  1. Nu uita de celelalte părți ale SEO (local, optimizarea pentru mobil și backlink-uri)

Există trei aspecte suplimentare pe care nu trebuie să le neglijezi atunci când îți propui să optimizezi magazinul tău online.

Dacă ceea ce vinzi are un element local sau poate avea unul, atunci va trebui să iei în calcul toate elementele legate de SEO local. Indiferent de domeniul în care funcționezi, magazinul tău online trebuie să aibă un suport corespunzător pentru mobil. Se pare că majoritatea căutărilor locale, dar și majoritatea cumpărăturilor sunt efectuate de pe terminale mobile. Telefonul tău mobil este în permanență cu tine, așa că atunci când ai un pic de timp te poți folosi de el pentru a comanda acele produse de care ai nevoie.

Atunci când vorbim despre crearea de linkuri către site-ul tău probabil că cea mai importantă resursă pentru acestea când ne referim la magazinele online sunt acelea provenite de la formatorii de opinie (influenceri). Poți crea o grămadă de avantaje pentru aceștia, dar și o influență legată de articolele și postările tale de pe rețelele de socializare.30

SEO pentru orice magazin online are o importanță deosebită, pentru că poziția pe care o obține site-ul tău pe paginile de căutare pentru un anumit cuvânt cheie este esența afacerii tale. Poziția în SERP este o șansă în plus pentru ca un anumit potențial client să cumpere atunci când ai magazin online.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *