îți ia 4 minute să citești articolul

Pe măsură ce motoarele de căutare avansează scopul acestora este de a crea un mediu de căutare cât mai exact și relevant pentru utilizatori. Astfel că fiecare aspect al unei sesiuni de căutare inițiate de către un utilizator pentru ei este un nou izvor de inspirație în sensul de a găsi noi modalități de a se adresa acestora cât mai exact. Astfel a apărut și a căpătat amploare foarte mare elementul local.

Componenta locală a Google devine din ce în ce mai importantă în special atunci când vei căuta afaceri ce au relevanța în jurul elementului loca, precum: instalatori în sectorul 2, restaurante în Băneasa, etc. 

Local Pack – ce este și cum te ajută

Pentru a putea determina care sunt adevărații tăi concurenți locali în primul rând trebuie ca tu să știi și să înțelegi ce este un local pack și apoi să le poți explica clienților tăi ce este acesta și cum îi ajută pentru eficientizarea SEO-ului local.

Ați observat probabil că atunci când efectuați o căutare de genul: spălătorii auto Bulevardul Dacia, există o listă încadrată într-un chenar cu hartă care include acele locații ce se află pe Bd. Dacia și sunt, evident spălătorii. Acel chenar cu hartă și locații clar punctate pe aceasta se numește Local Pack. Este modalitatea Google de a evidenția afacerile locale atunci când acestea au relevanță în căutare. Pentru că dacă vom cuta cel mai bun fizician, această frază de căutare nu are nicio conotație locală și pe de altă parte nu are nicio relevanță pentru tine unde exact pe hartă s-a născut sau locuiește respectivul fizician. 


Care sunt pașii pe care trebuie să îi faci pentru a găsi concurenții locali importanți

Există o metodă destul de simplă și care nu îți va mânca foarte mult timp, dar care presupune un pic de efort și din partea clientului tău sau a ta pentru a descoperi care sunt cu adevărat concurenții tăi locali direcți.

Dacă ești o companie care se ocupă exclusiv cu SEO atunci va trebui să îți implici și clientul un pic. Dacă însă ești cel care dorește să vadă care sunt competitorii săi locali, atunci vei face tu toată munca. Haideți să vedem pașii:

  1. găsește un număr de 5 până la 7 fraze de căutare pe care le consideri tu relevante din punct de vedere local pentru afacerea ta
  2. creează un tabel în care introdu aceste fraze și lasă sub ele 3 linii pentru a identifica și introduce primele 3 rezultate din local pack în acestea
  3. pe lângă coloana cu numele frazelor de căutare alese, creează o coloană cu distanța maximă aleasă de Google pentru afișarea în pack, apoi încă una cu Cei mai importanți competitori.
  4. primul lucru pe care trebuie să îl faci este să efectuezi căutări pentru toate frazele alese, apoi să notezi sub acestea primele 3 rezultate pentru fiecare căutare.
  5. apoi în dreptul fiecăreia va trebui să găsești să notei exact câți km sunt între locul afacerii tale și fiecare dintre cei trei competitori
  6. în dreptul coloanei cu cea mai mare distanță, va trebui să notezi pentru fiecare frază de căutare maximum de distanță până la care a mers Google pentru a întoarce cei trei competitori ai tăi.
  7. evaluează rezultatele notând care este acel competitor care apare în majoritatea rezultatelor pentru numărul de căutări alese de tine. Chiar dacă există un singur competitor care apare de 2 ori, iar restul apar doar o singura dată, acesta este câștigător.

De ce am spus la început că dacă nu efectuezi acest studiu pentru tine va trebui să îți implici și clienții? Este foarte important că acele căutări pe care le efectuezi să fie făcute de la sediul companiei evaluate. Google va ține clar cont de poziția ta fizică pe hartă la momentul căutării, iar aceasta ne interesează cel mai mult. Așa că dacă nu ești vecin de scară cu firma pentru care faci SEO va trebui să îi rogi pe aceștia să facă respectivele căutări pentru a fi relevante. 

De ce trebuie să faci asta?

Este posibil ca la ora actuală SEO local să fie una dintre cele mai importante componente SEO. Motivul este că acele căutări afectate cel mai mult de componenta locală sunt cele efectuate de pe mobil. Se presupune că atunci când cauți ceva cu „accente” locale pe mobil nu ai acces la un terminal de tip desktop sau laptop și ai nevoie imediată să găsești ceva „în zonă”.

Atunci când îi descoperi pe cei care sunt fix cei mai importanți din acel local pack vei putea să îi studiezi și să descoperi ce anume îți lipsește ție pentru a te afla printre ei. O asemenea analiză este esențială pentru dezvoltarea unei strategii corecte și eficiente de SEO local.

Probabil că vă întrebați și de ce anume am avut nevoie de coloana aceea din mijloc a raportului, cea cu distanța maximă … Veți observa că pe măsură ce fraza de căutare devine mai specifică raza de căutare locală a Google se va mări. Dacă spre exemplu voi căuta cafenele Parcul Circului este posibil ca cea îndepărtată de locul în care se află cafeneaua mea să fie 2 km. Dacă însă voi căuta cafenele cafea de origine Parcul Circului e posibil ca Local Pack-ul să meargă și până la 5 km. Și de aceea este relevantă acea departajare în km. Dacă tu vinzi ceva ce alții din zona ta, pe primele locuri, nu vând sau nu promovează, atunci ai cele mai mari șanse ca fix acel cuvânt cheie sau frază să te salveze și să te plaseze în top 3.

Concluzie

Aș vrea să închei cu ceva scurt și simplu: nu neglija SEO-ul local! Așa cum spuneam mai sus datorită răspândirii terminalelor mobile acesta capătă o importanță din ce în ce mai mare, iar pentru a te desprinde de concurență, mai ales atunci când ești o afacere mică, locală, vei avea cu siguranță nevoie de optimizare locală. Iar acest tip de optimizare depinde foarte mult de concurenții tăi.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *