îți ia 5 minute să citești articolul

În primul rând, ce este un index?

În forma sa cea mai de bază indexul este o listă de informații în anumite domenii. Cu mult înainte de Internet, indexurile existau în mai multe forme, cum ar fi index-urile alfabetice de la sfârșitul cărților. Astăzi, un web index, după cum intuiți, este o bază de date cu informații de pe Internet. Ce e de reținut aici este faptul că, fiecare motor de căutare (Google, Bing, Yahoo, Baidu, DuckDuckGo, Ask.com, etc.) are propriile sale index-uri. Motoarele de căutare folosesc aceste baze de date pentru a stoca miliarde de pagini de informații. Deci, atunci când utilizați un motor de căutare, nu căutați de fapt tot ceea ce există pe Internet. Cum Google reprezintă cel mai popular search engine și locul în care aici majoritatea specialiștilor în marketing își concentrează strategiile SEO, atunci este de dorit ca site-ul dumneavoastră web să fie indexat acestuia.

Ca să vă faceți o idee mai amplă, în prezent nu este specificat exact câte pagini sunt în indexul Google – dar spune că algoritmul său de căutare sortează „sute de miliarde” de pagini din index pentru a oferi rezultate utile și relevante. Interesant, nu?

Ce este de fapt procesul acesta de indexare web? Indexarea motoarelor de căutare este colectarea, analizarea și stocarea datelor pentru a facilita regăsirea rapidă și precisă a informațiilor, astfel încât căutarea să se realizeze într-un mod cât mai eficient și rapid. Roboții sau „spiders” crawl (accesează) pagini noi online și le stochează într-un index bazat pe subiecte, relevanță, autoritate și multe altele. Apoi, când un utilizator efectuează o căutare, algoritmul de căutare Google își sortează baza de date uriașă pentru a găsi cele mai relevante pagini pentru căutarea utilizatorului.

Pentru a include conținutul site-ului în rezultatele motorului dumneavoastră de căutare personalizat, acestea trebuie incluse în indexul Google. Dacă pagina dumneavoastră nu este indexată, aceasta nu există în motorul de căutare Google. Aceasta poate fi o veste proastă dacă sperați să conduceți trafic organic către site-ul dumneavoastră web prin căutare organică.

Așadar, cum puteți indexa site-ul dumneavoastră în Google în cel mai eficient mod și de ce este așa de important?


Astfel, chiar dacă Google folosește această unealtă – roboți sau “spiders” – pentru a indexa constant și automat informațiile, tot este necesară o ajustare din partea celui care deține site-ul web, mai ales dacă site-ul este nou. Dacă site-ul este relativ nou sau nu este accesat cu crawlere des, ar putea dura zile sau chiar săptămâni pentru ca noul conținut să fie indexat, iar asta, bineînțeles, determină întârzieri în vizibilitatea motorului de căutare – care este unul dintre cei mai importanți factori ai succesului de marketing digital!

Indexarea corectă a site-ului dumneavoastră ar putea părea o sarcină complicată. Și adevărul este că uneori poate fi, dar există o mulțime de instrumente disponibile pentru a simplifica procesul, dintre care multe sunt extrem de ușor de utilizat. Există o mulțime de opțiuni pe care le puteți utiliza, care oferă funcții și funcționalități avansate, dar cele mai importante și utilizate pe scară largă sunt Google Search Console și Yoast SEO.

Yoast SEO este un plugin WordPress gratuit conceput pentru a optimiza cu ușurință site-urile pentru căutare. Dacă rulați un site WordPress, acesta este unul dintre cele mai bune instrumente pe care le puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți prezența în căutare. În acest moment, este considerat practic un instrument esențial.

Prin intermediul Google Search Console puteți monitoriza prezența site-ului dumneavoastră în indexul Google și în rezultatele căutării. Îl puteți utiliza pentru a vă asigura că Google vă poate accesa conținutul, vă poate trimite conținut nou și poate monitoriza și rezolva orice problemă. Puteți să utilizați Google Search Console pentru a urmări multe aspecte diferite ale vizibilității căutării. Pentru indexare, îl puteți utiliza pentru a monitoriza accesarea de crawlere, erorile de indexare și problemele de securitate.

Dacă nu aveți încă un cont, atunci acum este momentul să o faceți! Accesați Search Console și conectați-vă cu contul dumneavoastră de Google. Având un cont puteți utiliza raportul “Coverage” pentru a obține o perspectivă mai precisă asupra stării indexului site-ului dumneavoastră web. Uitați-vă la numărul de pagini valide (cu și fără avertismente). Dacă cele două numere în total sunt maim ult decât zero, atunci Google are indexate cel puțin unele dintre paginile de pe site-ul dumneavoastră. Dacă nu, atunci aveți o problemă gravă, deoarece niciuna dintre paginile web nu este indexată.

De asemenea, puteți utiliza Search Console pentru a verifica dacă o anumită pagină este indexată. Pentru aceasta, lipiți adresa URL în instrumentul de inspecție URL.

Dacă rezultatul este cu totul negativ, trebuie să urmăriți următorii pași astfel încât site-ul să fie indexat de către Google: accesați Google Search Console; navigați la instrumentul de inspecție URL; inserați adresa URL pe care doriți să o indexeze Google în bara de căutare; așteptați ca Google să verifice adresa URL și faceți click pe butonul „Solicitați indexarea”.

Pentru a vă indexa site-ul web de Google, trebuie să scăpați de orice obstacole care ar împiedica Google să îl indexeze în primul rând (cum ar fi “crawl blocks” în robots.txt file. Robots.txt file spune motoarelor de căutare unde pot și nu pot accesa site-ul dvs.). În al doilea rând, ar trebui să faceți treaba mai ușoară pentru Google să vă descopere conținutul. Amintiți-vă că Google își propune întotdeauna să ofere utilizatorilor lor conținut de înaltă calitate pentru a răspunde în mod adecvat la întrebările lor. Asigurați-vă că site-ul dumneavoastră se potrivește cu această cerință.

O altă variantă ar fi să includeți pagina în sitemap-ul dumneavoastră. Un site-map îi spune Google care pagini de pe site-ul dumneavoastră sunt importante și care nu. Poate, de asemenea, să ofere unele indicații cu privire la frecvența cu care ar trebui să fie re-accesate cu crawlere.

Alte variante simple de indexare: creați conținut de calitate și unic pentru utilizatori, adăugați link-uri interne care să fie relevante, eliminați paginile de calitate scăzută (pentru a optimiza „bugetul de accesare cu crawlere”) și construiți backlinkuri de înaltă calitate.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *