îți ia 3 minute să citești articolul

Pentru a avea un website de success, imaginile au o importanță majoră, dar, pe lângă calitatea și atractivitatea fotografiilor este necesară și optimizarea acestora. Există mai multe lucruri pe care le poți face în vederea obținerii unor imagini optimizate după criteriile impuse de motoarele de căutare:

Schimbă numele imaginilor

Fotografiile apar în general cu un număr, sub forma unei serii, dar din punct de vedere al optimizării SEO, dacă dorești ca motoarele de căutare să le aducă pe prima pagină va trebui să folosești cuvinte cheie și să formulezi o denumire captivantă. Motoarele de căutare nu au în vedere doar textul unei pagini web, ci și numele imaginilor. Vezi care sunt cuvintele cheie pe care le caută publicul tău și folosește-le în descrierea imaginilor, într-o manieră descriptivă.

Modifică dimensiunea

Fotografiile de dimensiuni mari îngreunează considerabil viteza cu care se încarcă o pagină. Deși în cazul print-ului ai nevoie de o rezoluție cât mai bună, atunci când încarci fotografii pe website-ul tău va trebui să te asiguri că ai micșorat dimensiunea fișierului, fără să pierzi prea mult din calitatea imaginii.


Folosește alt tags

Numele imaginilor trebuie să fie inteligibil și pentru motoarele de căutarea, deoarece acestea înțeleg mai greu conținutul unei imaginii. Dacă folosești atributele adecvate, incluzând cuvintele cheie determinante pentru imagine, motoarele de căutare vor plasa website-ul mai sus în ierarhie. Această metodă este foarte importantă, deoarece ajută ca produsele tale să apară pe Google Image și în căutările web.

Folosește descrieri ale pozelor

Descrierea unei poze (textul care apare sub o imagine), spre deosebire de numele unui fișier și alt tags, sunt vizibile pentru utilizatori, iar aceștia au tendința să le citească pentru a-și forma în minte un context. În absența lor, persoanele care vizitează pagina ar putea ieși rapid, iar acest aspect va duce la o scădere a credibilității în fața motoarelor de căutare.

Alege tipul potrivit de format

Există trei tipuri de fișiere care sunt folosite în mod comun pentru postarea imaginilor pe web, anume JPEG, GIF și PNG. Imaginile JPEG sunt în general formatul standard pe internet, pot fi compresate foarte mult, oferind astfel o calitate bună în timp ce folosesc un fișier de dimensiune mică. Imaginile GIF au o calitate mai mică, și sunt folosite pentru forme simpliste, sau pentru animații. Sunt ideale pentru imaginile simple, ce folosesc puține culori, dar nu sunt atractive în cazul unora mai complexe.PNG este un format care devine din ce în ce mai popular, ca alternativă la fișierele GIF, deoarece suportă mai multe culori și nu își pierd din calitate în urma download-urilor repetate, precum imaginile JPEG.

Există câteva aspecte pe care trebuie să le ai în calcul atunci când alegi tipul de fișier pe care să îl folosești:

  • În cazul magazinelor online, JPEG este cel mai adecvat format, deoarece oferă cea mai bună calitate, pentru cea mai mică dimensiune.
  • Nu folosi niciodată GIF-uri pentru fotografiile de produs. Dimensiunea fișierului va fi prea mare, și nu există nicio variantă bună prin care să o reduci. Folosește imagini GIF doar pentru miniaturi și pentru fotografii decorative.
  • Imaginile PNG pot fi o alternativă bună atât pentru JPEG, cât și pentru GIF. Încearcă să folosești PNG-8 sau PNG-24.

Folosește imagini responsive

Acest aspect este esențial pentru SEO. Imaginile trebuie să aibă atributul srcset ce face posibilă livrarea unei imagini diferite în funcție dimensiunea ecranului, un atribut important mai ales în cazul utilizatorilor care accesează pagina de pe telefon.

Adaugă date structurate

Dacă adaugi date structurate în paginile tale, motoarele de căutare vor putea arăta Rich Snippets, forme complexe ce vor atrage atenția utilizatorilor. În locul unui simplu link, va apărea și o imagine, alături de alte informații (review-uri, ratinguri, informații de preț, etc.), iar astfel va crește traficul de pe website. Poți învăța mai multe despre acest aspect din ghidurile clare oferite de Google.

Aceste strategii vor ajuta la o optimizare a imaginilor de pe pagina ta web, îmbunătățind modul în care sunt văzute imaginile atât de motoarele de căutare, cât și de către utilizatori.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *