îți ia 3 minute să citești articolul

Termenul de “meta data” este folosit pentru a descrie informațiile din codul unui site pe care le folosește motorul de căutare pentru a-l indexa. Motoarele de căutare folosesc programe speciale pentru a aduna informații despre fiecare site în parte, pentru a determina cum să îl afișeze între rezultatele căutărilor Meta datele sunt informațiile cheie care spun atât utilizatorilor, cât și motoarelor de căutare despre ce este un website. Dacă acestea sunt în concordanță cu tema site-ului, vor crește șansele unei clasificări bune, fapt ce va atrage în mod cert trafic. Există trei tipuri de meta date într-un site: meta-titluri, meta-descrieri, meta-keywords.

Cum poți optimiza meta titlul?

Meta-titlul este vizibil pentru utilizatori, dar și pentru programele motoarelor de căutare care adună informații cu privire la pagină, și le arată acestora despre ce este pagina în cauză. Acesta trebuie să clarifice tema site-ului, și să conțină cuvintele cheie aferente.

Ceea ce apare ca un titlu pe care poți da click este de fapt titlul scris ca un cod HTML pentru pagină, ce apare în secțiunea <head> între <title> și </title>. Acestea sunt foarte importante pentru optimizarea SEO, dar sunt și primul lucru pe care îl vede audiența atunci când efectuează o căutare, așa că este foarte important să le oferiți o idee legată de conținut. Dacă vrei ca aceștia să intre pe pagină, va trebui să creezi un titlu scurt, informativ și atractiv. Există câteva lucruri de care trebuie să ții cont dacă vrei să formulezi un meta-titlu care să funcționeze bine atât pentru publicul uman, cât și pentru motoarele de căutare.

1.Folosește lungimea corectă

În general, motoarele de căutare arată doar primele 60-70 de caractere din pagina titlului în rezultate, iar lungimea joacă un rol foarte important în optimizarea SEO, dar conform standardelor din 2020, ar trebui să te axezi pe titluri de 55-60 de caractere. Google folosește două rânduri pentru titlurile afișate în căutările mobile și un rând pentru cele efectuate pe desktop.


Dacă alegi să incluzi numele companiei în meta titlu, ar trebui să îl adaugi la final; în cazul în care va fi eliminat de către motoarele de căutare, persoanele interesate vor putea să își dea seama despre ce este vorba din restul informațiilor. Numărul de caractere afișate poate să scadă în funcție de dimensiunea acestora, cum este cazul literei “M”, care ocupă mai mult spațiu decât “l” sau “f”. Atunci când spațiul te presează, evită să folosești majusculele.

2.Scrie titluri unice

Toate paginile unui site au un conținut unic, așa că ar trebui să scrii un titlu specific care să reflecte conținutul fiecăreia. Descrierile și titlurile precise vor ajuta motoarele de căutare să înțeleagă conținutul, și le va arăta utilizatorilor că pagina ta reprezintă răspunsul pe care îl căutau. Autenticitatea și conținutul unic sunt cruciale pentru optimizarea titlurilor.

3.Folosirea cuvintelor cheie adecvate

În primul rând, trebuie să cauți cuvintele cheie relevante pentru categoria în care se încadrează site-ul tău, și să vezi care sunt cuvintele cheie pe care se axează competitorii, prin intermediul unui tool de analiză. Tag-urile îți vor oferi o poziție mai bună în cadrul rezultatelor, dacă le optimizezi cu cuvintele cheie potrivite, iar cel mai bine este să le adaugi la începutul titlului. Trebuie să ai grijă să nu folosești prea multe cuvinte cheie, deoarece Google ia drept spam alăturarea a prea multor cuvinte cheie; nu folosi variații foarte apropiate ale acelorași cuvinte, deoarece va avea un impact negativ asupra optimizării.

4.Folosește numele brand-ului

Folosirea numelui în titlu va adăuga credibilitate conținutului, mai ales în cazul brand-urilor cunoscute. Dacă utilizatorii cunosc brand-ul și îl recunosc în titlu, șansele ca aceștia să dea click pe link sunt mai mari, deoarece vor considera că sursa este una de încredere, iar adăugarea numelui va ajuta și la optimizarea SEO.

Optimizarea SEO este foarte importantă dacă dorești să atragi trafic pe pagina ta, așa că ar trebui să iei în considerare modificarea meta-titlurilor, astfel încât acestea să fie mai atractive pentru motoarele de căutare și pentru utilizatori. Scrierea unui titlu potrivit nu necesită un efort mare, dar vei beneficia de pe urma redactării unui meta-titlu adecvat.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *