îți ia 4 minute să citești articolul

Rețelele de socializare sunt extrem de importante pentru a ajunge mai ușor la clienții cu adevărat importanți pentru afacerea ta. Acestea oferă o platformă prin care te poți adresa direct celor ce îți doresc să audă despre tine și afacerea ta.

statistici linkedin

Fotografii: Neil Patel

Foarte multe afaceri se concentrează pe prezența lor pe Facebook și/sau Instagram, dar neglijează să ia în considerare alte posibilități. Iar una dintre acestea este LinkedIn, rețea de socializare extrem de importantă exact pe segmentul de afaceri. Foarte mulți văd LinkedIn ca fiind sinonim cu o agenție de recrutare a forței de muncă, un loc de unde poți găsi viitorii angajați sau angajatori.

LinkedIn este însă o sursă extrem de bună de a construi o imagine unitară a companiei, de a crea legături cu experții din domeniul în care activezi, dar și de a găsi potențiali clienți pentru produsele și serviciile tale.


Pentru ca însă profilul tău să poată să îți aducă toate avantajele de care poți beneficia cu ajutorul LinkedIn, va trebui să îl optimizezi și pe el pentru a deveni relevant la acele căutări importante pentru afacerea ta. Iată mai jos cele mai importante aspecte pe care trebuie să le optimizezi pentru a conta în mediul LinkedIn.

Poza de profil/imaginea de fundal

Nu te zgârci atunci vine vorba de poza de profil de pe LinkedIn. Alege un fotograf profesionist specializat în fotografie pentru business. Poza trebuie să aibă o calitate foarte bună, alege un fundal luminos, adecvat, o ținută potrivită și nu uita să zâmbești. De foarte multe ori această poză este pașaportul tău către cei cărora dorești să îți vadă profilul și postările.

Imaginea de fundal este și ea importantă și marele său avantaj este că se întinde pe o suprafață suficientă pentru a o putea folosi chiar pentru promovare. Îți poți crea o imagine de fundal simplă menită să atragă atenția asupra activității tale, dar poți de asemenea să incluzi și câteva rânduri în aceasta care să exprime clar ce tip de afacere deții, ba chiar un call to action.

Un alt sfat legat de imaginile aflate la profil este să le și denumești cu ajutorul unor cuvinte cheie înainte de a le încărca pe LinkedIn. Acest mic truc te va ajuta foarte mult la căutările organice pe Google.

Creează un text convingător

Peste tot unde trebuie să inserezi text, creează acel text ca pe un anunț la matrimoniale. Mai exact, include absolut toate amănuntele necesare, vorbește despre ce anume te face deosebit și te diferențiază, folosește un limbaj adecvat audienței căreia i te adresezi. De asemenea este foarte important să nu uiți să te folosești de cuvintele cheie în toate secțiunile profilului, în tagline, la descriere, experiență și abilități, cunoștințe.

Ceea ce vei introduce în aceste părți ale profilului tău sunt cele mai importante aspecte ale sale. Acestea trebuie să vorbească direct potențialului client, colaborator sau angajator și au menirea de îi convinge pe aceștia că tu sau compania ta sunt alegerea perfectă.

Personalizează adresa URL a profilului tău

LinkedIn dă posibilitatea tuturor utilizatorilor săi, indiferent că este vorba de conturi de companie sau conturi personale să creeze adrese URL personalizate pentru profilul lor.

Așa  că mergi la profilul tău și editează URL în așa fel încât să devină „personal”. Pe cât posibil încearcă să îți creezi un URL care să includă numele tău integral sau poate să includă un cuvânt cheie.

Postează în mod constant

Indiferent că te hotărăști să scrii un articol chiar pe platforma LinkedIn, fie că publici link-uri către apariții în presă, diverse premii, articole publicate pe alte site—uri, etc, postările frecvente te vor ajuta să fii printre cei mai căutați și apreciați. La fel ca pe oricare rețea de socializare publicarea de conținut și activitatea permanentă pe respectiva rețea îți vor oferi un avantaj în fața celorlalți.

Cu cât vei posta mai mult conținut propriu, relevant pentru activitatea ta, cu atât vei apărea în mai multe căutări. În plus, un alt avantaj este faptul că cei care se află în rețeaua ta de conexiuni vor putea la rândul să partajeze respectivele articole sau postări în rețeaua lor proprie și astfel vei putea ajunge la mai multe persoane.

 Cere, dar și oferă recomandări

Nu te jena să ceri recomandări de la colaboratorii sau angajatorii tăi trecuți. Cu cât vei avea mai multe recomandări de la aceștia, cu atât vei prezenta o garanție suplimentară potențialilor clienți sau colaboratori/angajatori asupra acelor competențe și abilități pe care le-ai descris la experiență și realizări. Atunci când cineva vorbește despre tine și își arată sprijinul pentru activitatea ta, acesta este un motiv în plus pentru ca cei ce citesc profilul tău să aibă încredere în tine și în ceea ce poți tu să faci.

Nu uita însă să și oferi recomandări reale pentru cei cu care ai lucrat sau colaborat și care te-au impresionat prin profesionalism și cunoștințe.

Dacă ții cont de sfaturile de mai sus și ai un profil pe LinkedIn completat 100%, atunci ai toate șansele ca această rețea de socializare să te ajute să crești profesional, dar și să îți ajute afacerea prin atragerea unui număr mai mare de clienți. Dacă știi cum să te folosești de avantajele pe care ți le oferă această rețea de socializarea te vei putea folosi de acest instrument mai mult și mai eficient decât oricare altă platformă de socializare.

Fotografii: Neil Patel

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *