îți ia 4 minute să citești articolul

Google este regele neîncoronat al Internetului, iar felul în care se poartă cu site-ul tău este extrem de important pentru evoluția afacerii tale. Google are ca scop principal să mulțumească utilizatorul, adică să-i ofere acestuia informația căutată, cât mai repede și cât mai bine. Drept urmare site-ul tău trebuie să facă exact asta pentru a intra „în grațiile lui Google”. Pentru a te putea clasa pe primele pagini la căutare pentru cuvintele cheie dorite trebuie să te asiguri că în continuu respecți regulile de bună purtare ale Google.

google search penalty infographic

În cazul în care Google consideră că nu ai respectat regulile și că site-ul tău încearcă păcălească utilizatorul fără să îi furnizeze informații corecte și relevante, acesta te va penaliza. Se întâmplă însă, de multe ori să fi penalizat și să nu știi de ce. De asemenea se poate să te afli în situația în care un anume lucru pe care îl făceai să fie penalizat de un update nou de algoritm. De aceea trebuie să știi care sunt condițiile în care ai putea fi penalizat și cum să îți recuperezi clasarea ulterior. 

Ce este o penalizare și cum o descoperi

O penalizare a unui site de către Google se traduce prin declasarea acestuia de pe o poziție bună în SERP pe una inferioară sau chiar mult inferioară.


Există două tipuri de penalizări existente care pot avea efecte asupra poziției unui site: penalizări manuale și penalizări algoritmice.

Foarte mulți experți SEO consideră că al doilea tip de penalizare nu sunt cu adevărat penalizări, ci mai degrabă consecințe ale nerespectării regulilor de „bună purtare” ale motoarelor de căutare.

Penalizările manuale sunt create de către echipele specializate în depistarea acelor încercări de păcălire a algoritmilor motoarelor de căutare. Drept urmare, acest tip de penalizări au o componentă umană clară și sunt însoțite de o documentație. Penalizările legate de algoritmi sunt automate și sunt declanșate de actualizări ale algoritmilor Google ce pot afecta într-o măsură mai mare sau mia mică diversele site-uri sau pagini web.

Poți realiza existența unei penalizări prin scăderea traficului și căderea casării tale în paginile de căutare Google, dacă este vorba de o penalizare datorată algoritmilor. Atunci când este vorba despre o penalizare manuală vei primi un mesaj legat de aceasta direct in contul tău Google Search Console. 

Care sunt cele mai comune penalizări

Una dintre cele mai răspândite cauze de penalizare este cea care se numește: „crearea de link-uri nenaturale/nefirești”. Acestea sunt în genere backlink-uri ce pot fi create în mod conștient pentru a păcăli motorul de căutare sau te poți alege cu ele fără nicio implicare. Spre exemplu, te poți alege cu un mesaj de atenționare sau penalizare în Search Console dacă ai uitat să adaugi tagul nofollow alături de linkurile pentru diverși parteneri sau schimburi de date.

Folosirea unui număr prea mare de cuvinte cheie într-un text este de asemenea considerată anormală. În mod natural vorbirea cursivă, firească nu poate conține un număr prea mare de cuvinte cheie, ci mai degrabă o familie semantică legată de respectivul cuvânt.

Conținutul copiat de pe late site-uri sau încropit din mai multe site-uri este penalizat de Google și trebuie evitat cu orice preț. În aceeași categorie intră și acel conținut creat doar pentru a posta ceva, dar care este superficial și nu aduce absolut niciun fel de beneficiu utilizatorului.

Comentariile spam sunt un lucru de care este foarte dificil să te ferești și din păcate sunt unul dintre factorii care te vor duce la penalizări. 

Cum îți recuperezi clasarea pentru fiecare tip de penalizare

Atunci când vorbim de linkuri ce par artificiale dac[ penalizarea este algoritmică nu trebuie să faci altceva decât să verifici întregul site  pentru a descoperi care dintre linkuri sunt sursa penalizărilor. De cele mai multe ori va fi vorba de penalizări manuale pentru că sursa acestora este mai greu de depistat. Cum Google te va anunța în Search Console, tu va trebui să descoperi care sunt acele linkuri în cazul în care motorul de căutare nu îți spune pe care pagini se află acestea. Ulterior va trebui să marchezi cu disavow respectivele linkuri și să transmiți către Google o listă a acelor linkuri pe care nu trebuie să le ia în considerare.

În ceea ce privește crearea unor texte prea pline de cuvinte cheie, aici lucrurile sunt destul de simple. Încearcă să te abții de la a include cât mai multe cuvinte cheie într-un text, chiar dacă îi se pare că doar vreo 7 nu este așa o tragedie. Ceea ce este important pentru Google este să vadă că textul tău are logică, cap și coadă. Dacă vei scrie doar cu gândul la cuvintele cheie nu vei putea produce un articol relevant și care să aducă valoare utilizatorului.

Aceeași regulă se aplică și în cazul conținutului publicat. Regula principală spune că decât să copiezi conținut sau să postezi articole scrise pe genunchi și conținut încropit î n grabă, mai degrabă nu postezi deloc. Există obsesia generală de a posta cât mai mult conținut și cât mai des, dar această idee este una falsă. Google apreciază conținutul original și care aduce un beneficiu real utilizatorului ce caută ceva și poate, astfel să obțină accesând situl tău.

Evită să permiți postarea de comentarii dacă acestea nu sunt moderate în mod eficient. Dacă ai făcut deja această greșeală verifică paginile raportate în Search Console și elimină nu numai comentariile respective, dar și toți abonații sau utilizatorii cu nume suspecte.

Concluzie

Să ajungi de pe prima pagină de căutări pe cea de-a treia este o reală lovitură, dar nu este ireparabilă. Regulile sunt destul de simple și nu trebuie să faci altceva decât să le respecți. Protejează-ți site-ul de atacuri externe de orice fel, fă un audit complet al acestuia din când în când și monitorizează conținutul de pe site. Astfel, chiar dacă vei fi penalizat, acest fapt va pitea fi rapid îndreptat și îți vei putea recupera clasarea super rapid.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *