îți ia 5 minute să citești articolul

Este foarte bine să aveți mulți vizitatori pe site-ul dumneavoastră. Cu toate acestea, traficul pe website nu poate fi egal cu vânzările. Dacă nu puteți face o vânzare, nu contează cât trafic obțineți sau cât de cool pare site-ul dumneavoastră de e-Commerce. Numărul de vânzări pe care îl faceți va avea un impact asupra succesului firmei, dar și a continuității desfășurării activitații online.

În general, proiectele simple de site-uri web au rate de conversie mai mari. “Rată de conversie” este procentul de vizitatori care fac de fapt ceea ce doriți dumneavosatră să facă. Același principiu ar trebui aplicat procedurii de plată, care este deseori trecută cu vederea. Înainte de a ajunge la plata propriu-zisă, clienții iau deciziile finale de cumpărare și acționează înspre a cumpăra sau nu (poate doresc să cumpere mai târziu produsul, și atunci coșul de cumpărături rămâne nefinalizat, urmând ca software-ul sau ustensilele site-ului să trimită mail-uri de readucere aminte a coșului cât și notificări în momentul în care cineva revine pe site și nu a finalizat o comandă.

Există o multitudine de variante de a îmbunătăți rată de conversie/de a face vizitatorii sau cumpărătorii să finalizeze o comandă.

  1. Permiteți utilizatorilor să vadă procesul de plată – este minunat dacă puteți încadra totul pe o singură pagină, studiile de conversie au arătat că cu cât aveți mai puține clicuri de finalizare a plații, cu atât rata de conversie va fi mai mare. Oferiți clientului o reprezentare vizuală a progresului pe care l-a facut până atunci în navigarea pe website.
  1. Adăugați butoane de plată în partea de sus și de jos a paginii sau în mișcare, împreună cu pagina – clienții vor acționa mai repede dacă nu trebuie să petreacă timp pentru a căuta butonul.

(Potrivit unei noi analize a Juniper Research, fraudele de plată online o să coste firmele de comerț electronic mai mult de 25 miliarde USD pe an până în 2024, în creștere de la 17 miliarde USD în 2020)

  1. Fotografiile pentru produse cu rezoluție mare sunt esențiale pentru succesul unui magazin online. Pe pagina produsului, fotografiile sunt conținutul cel mai vizualizat și utilizat. Majoritatea vizitatorilor (56%) își încep explorarea paginii cu produsul, uitându-se la fotografiile disponibile, urmate de titlu, preț și descriere.
  1. Titluri persuasive SEO – pentru paginile de produse, sunt necesare titluri atât pentru SEO, cât și pentru oameni; acestea vor ajuta clasarea paginii mai sus în Google Business și vor facilita vizitatorilor să găsească ceea ce caută mai ușor.
  1. O mare parte din efortul depus pentru a îmbunătăți procesul de plată se concentrează pe eliminarea distragerilor, astfel încât cumpărătorii să se poată concentra pe localizarea și achiziționarea articolului sau a bunurilor pe care le caută.

Este vital să vă asigurați că informațiile necesare sunt disponibile și că clientul este la curent cu diferiții pași ai procesului de plată. Procedura de plată începe cu selectarea produsului și se încheie cu primirea unui e-mail de confirmare. Permiteți clienților să aibă o șansă finală să își verifice comanda și să se asigure că totul este corect înainte de a o finaliza.


  1. Procesul de fidelizare spune ca trebuie sa adunam cat mai multe informatii despre clientii nostri. Toți cei care vă vizitează site-ul web vor dezvolta la un moment dat un profil de client. Acest lucru vă permite să urmăriți obiceiurile lor de navigare și să faceți recomandări de produse pe baza achizițiilor lor anterioare, chiar în timp real.
  1. Profilurile clienților vă permit să vă clasificați publicul mai ușor în funcție de regiunea lor geografică, preferințe și să adăugați abonați la lista de e-commerce a magazinului. Cumpărătorii pot plasa comenzi repetate cu doar câteva clicuri în timp ce navighează pe website din profilul lor de client.
  1. Nu uitați să plasați link-uri către politica dumneavoastră de confidențialitate, garanție, termeni și conditii, informații despre expediere, întrebări frecvente și politica de returnare lângă ecranul de plată. Dacă consumatorul are întrebări înainte de a plasa comanda, este posibil să fie nevoie de o opțiune de chat live pe pagina de plată iar dacă se optează pentru varianta de automatizare, poate fi chiar și un chatbot.
  1. Includeți opțiuni de împachetare cadou/mesaj special – în funcție de ceea ce oferiți, acest sfat este util mai ales în apropierea diferitelor perioade estivale de cumpărare în special de sărbători. Atunci când cumpărați online, orice lucru care ar putea economisi timp sau ar putea îmbunătăți experiența utilizatorului ar fi foarte apreciat și tinut minte de către cumpărători, fiind chiar o metodă de recomandare la alți potențiali clienți.
  1. Pentru a le economisi timp clienților, utilizați adresa de facturare din câmpul de expediere pentru o eficiență maximizată astfel cumpărătorului îi va fi mai ușor să treacă prin pașii finali. Pentru a accelera procesul de verificare și a reduce erorile de scriere, utilizați validarea datelor și completarea lor automată.

Când vine vorba de creșterea afacerii dumneavoastră online și de îmbunătățirea ratei de conversie a magazinului online, datele Google Analytics pot fi o mină de aur. Puteți găsi acolo date despre locațiile cumpărătorilor, acest ascpect sporind potențialul de creștere, examinând aceste date în timp real și luând decizii corecte după o analiză exactă.

Cu fiecare comandă, dați mostre gratuite, sau mici cadouri – în funcție de ceea ce vindeți, acesta ar putea fi un element semnificativ în obținerea de afaceri recurente. Se pot însera în pachetele mici mesaje, cu mulțumiri speciale de la magazinul online sau diverse lucruri (brelocuri printate 3D, mici articole confecționate manual, etc).

Desigur, cu orice listă care include tactici și sugestii pentru creșterea conversiilor, rețineți că, indiferent cât de încrezători sunteți că o idee sau alta va funcționa pentru afacerea dumneavoastră, merită întotdeauna testate, dar și retestate. Utilizatorii platformei dumneavoastră vă pot surprinde și, dacă nu împărțiți testul cu ei, nu veți ști cât de bine va funcționa o metodă dată. Cereți review-ul clienților după ce au finalizat o comandă și au primit pachetul, prin metode manuale sau automatizate!

Prin urmare, există o multitudine de variante înspre a maximiza rata de conversie a unui magazin online iar acest lucru depinde strict de ideea de business implementată, cât și de tendința și trendul actual al pieței.

Share:

administrator

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *