îți ia 5 minute să citești articolul

Majoritatea celor ce doresc să învețe ceva nou sau își transforme un talent sau o pasiune în meserie vor apela la cursurile online. Datorită răspândirii acestora și accesibilității lor există foarte multe meserii ce au devenit extrem de răspândite, iar una dintre acestea aceea de designer. Indiferent care este domeniul pe care îi-l alegi, dacă ai pasiune și dorință de învățare poți deveni foarte bun în orice parte a design-ului pe care ți=o dorești.

Totuși există și un mare dezavantaj al acestei profesii: concurența extrem de mare datorită faptului că, așa cum arătam mai sus, este foarte accesibilă tuturor pentru învățare. Pentru a reuși să faci față provocărilor pe care ți le aduce concurența acerbă în acest domeniu va trebui să găsești metode pentru ați face cât mai cunoscută munca. Pe lângă site-ul personal există multe platforme dedicate ce te pot ajuta foarte mult pentru a câștiga noi clienți și noi colaborări. 

Ce este Dribble?

Dribble este o platformă online disponibilă designerilor din diverse domenii pentru a posta lucrări personale sau a împărții idei. Dribble este o platformă profund socială și este mai degrabă destinată celor ce doresc să inoveze, să testeze idei, să își pună în aplicare planurile creative. Cei din domeniu spun că Dribble este o platformă foarte socială și destinată în principal celor ce lucrează în domeniu UI, creează ilustrații și cei ce desenează fonturi și stiluri de fonturi. Dribble încurajează postarea de instanțe sau bucăți de proiect, nu este necesar și nici bine să postați proiecte întregi.

Poți să îți creezi un cont pe Dribble doar pe baza unei invitații din partea unui membru. 


Cum te poți promova pe Dribble

Prima pagină din Dribble îți permite să creezi o selecție de conținut bazată pe 3 aspecte: cei pe care îi urmărești, postările noi și acele postări populare. Se poate deci spune că este foarte important pentru Dribble să postezi frecvent și ceea ce alegi să încarci în profilul tău trebuie să fie ceva fie în pas cu tendințele din domeniul design-ului în care activezi, fie ceva cu adevărat plăcut, șocant, interesant, ce va atrage o mulțime de aprecieri.

Pentru că Dribble are o componentă socială puternică nu este necesar să postezi proiecte întregi sau să te încadrezi într-un anumit standard. Poți folosi combinații imposibile de culori, imagini super încărcate de elemente sau doar mici bucățele de design. Nu există foarte multe reguli pentru a publica și nici pentru a deveni relevant pe această platformă. De aceea este destul de dificil să obții o recunoaștere în secțiunea de Popular. Există însă câteva trucuri de care te poți folosi:

  • Postează în mod regulat. Cu cât ai mai multe postări cu atât este mai bine și vei fi propulsat către secțiune Popular. Nu publica prostii doar de dragul de a posta ceva, ci mai degrabă încarcă bucăți de proiect în mai multe tranșe.
  • Dacă poți concentrează-te pe animații. Animația este pasul intermediar dintre imagine și video, iar atributul său principal este că suscită curiozitatea publicului.
  • Folosește culori care „vorbesc”. Încearcă să introduci în design-ul tău culori care șochează prin combinațiile imaginate, dar și culori pline de viață. Culorile vii, îndrăznețe vor atrage mai multă atenție și apreciere decât cele terne, neutre.

Ce este Behance?

Behance este de asemenea o platformă prin intermediul căreia designerii de orice fel îți pot promova și arăta munca pentru a reuși să obțină noi lucrări. Behance este însă, spre deosebire de Dribble o platformă mult mai conservatoare. Principala deosebire este că aici designerii pot urca doar proiecte complete și nu doar bucăți, instanțe sau idei.

Behance oferă oricui posibilitatea de a deveni membru și de aceea este ideal pentru cei care țintesc spre obținerea unei poziții de designer într-o companie. Behance poate fi folosi, și este, de oricine dorește, iar consecința acestei libertăți o constituie faptul că foarte multe companii au conturi și verifică munca creată de cei ce o postează. Un exemplu extraordinar este poza ce apare pe albumul Pink Floyd apărut în 2014, The Endless River. Aceasta este o imagine creată de un designer ce le-a atras atenția prin proiectele postate pe Behance, iar numele acestuia este Ahmed Emad Eldin. 

Cum te poți promova pe Behance

Totuși pentru a reuși să devii cunoscut pe platforma Behance și a face postările tale să conteze trebuie să ții cont de câteva sfaturi sau trucuri pentru a putea să beneficiezi de expunere maximă pentru creațiile tale.

Prima pagină din Behance este ocupată zilnic de alegerea custozilor acestei platforme. Aceștia monitorizează postările de proiecte și aleg dintre acestea ce li se pare relevant pentru a fi afișat pe prima pagină. Drept urmare ceea ce trebuie să faci este să le atragi atenția acestori custozi.

Pentru a face asta există mai multe variante. Verifică domeniul de design în care activezi și vezi ce anume este postat mai des, iar tu încearcă să mergi pe variante ce nu prea există. Să spunem că sunt 5000 de imagini cu fetițe cu codițe și 1000 cu băieți în salopetă. Drept urmare, concentrează-te pe băieții în salopetă, dar nu te culca totuși pe urechea aceea care îți spune „ai mei sunt la mare căutare, căci nu există alții”. Dacă ceea ce creezi nu este interesant și bun, chiar dacă nu există materiale pe tema respectivă tot nu va fi ales.

Un element la care trebuie să fi atent este domeniul din design unde să te concentrezi. Sunt domenii care au foarte multe postări de la foarte mulți membrii (grafică sau ilustrație), iar unele în care este foarte puțin material. De vreme ce ai ales domeniul designului ai un talent și un simț artistic, așa că încearcă să înveți ceva nou, chiar dacă nu știi, pentru că este posibil ca exact acel domeniu de nișă să îți aducă succesul și recunoașterea.

Un alt factor important îl reprezintă colaborările. Și aici vorbesc de ambele variante: colaborarea cu alți designeri, dar și cea cu companii de renume. Aici va trebui să faci concesii: dacă descoperi un proiect pentru o companie de renume, acceptă să lucrezi gratuit pentru că vei putea trece proiectul respectiv la realizările tale, iar acest aspect va conta enorm. De asemenea dacă poți să-ți oferi serviciile în cadrul unui proiect de colaborare trebuie să te asiguri că ceea ce oferă fiecare parte este oarecum echivalent. Dacă tu nu ai un renume fantastic poți să îți oferi colaborarea gratuit sau dacă aveți un număr de urmăritori comparabil puteți să faceți un schimb de servicii. Cu siguranță veți putea găsi tot timpul variante de colaborare care să vă ajute și să mulțumească ambele părți.

Dribble și Behance sunt două platforme celebre în lumea design-ului, de aceea dacă îți dorești să reușești în acest domeniu va trebui cu siguranță să îți creezi conturi pe cele două și să postezi materialele create. Nu este însă îndeajuns să faci doar asta. Va trebui să te folosești de orice mediu ce îți poate asigura promovarea, în special cele dedicate mediilor vizuale. Portofoliul tău de design trebuie să ajungă la cât mai mulți oameni, iar tot ceea ce îi impresionează pe aceștia va ajunge la cei ce îi urmăresc și tot așa se va propaga precum o undă.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *