îți ia 5 minute să citești articolul

Bunicii noștri spun că pe vremuri era mai bine, că lucrurile erau mai simple, iar noi le spunem că nu e chiar așa, că nu aveau computere și pamperși … Cam așa este și cu SEO, pentru că pe vremuri înainte ca Google să își modeleze și ajusteze algoritmii non-stop existau nenumărate variante de a fi primul la căutări și fără prea multă bătaie de cap.

Din fericire pentru utilizator Google a creat algoritmi pentru căutare care avantajează utilizatorul de Internet și îi oferă acele informații de care chiar are nevoie. Asta spre deosebire de trecut când trebuia să petreci ore bune în fața laptop-ului pentru a găsi produsul căutat. Pentru cei ce lucrează azi în SEO însă lucrurile se complică din ce în ce mai mult. A existat o vreme, până nu demult când directoarele de articole erau la mare preț și ofereau o super platformă pentru crearea de backlink-uri.

Se pare însă că azi ele nu mai sunt privite cu ochi buni nici de tata SEO și nici de mama Google, ba dimpotrivă includerea de articole în acestea poate duce chiar la penalizări importante din partea motoarelor de căutare.

Dar care sunt motivele pentru care directoarele de articole erau de mare ajutor pe vremuri, iar acum toată lumea se ferește de ele? Mai exact de ce ne pot acestea afecta poziția site-ului în clasamentele Google? 


  1. Directoarele de articole sunt privite drept „bazare ieftine”

Baze de date imense cu articole de toate felurile și în orice domeniu posibil? Prea frumos să fie adevărat, nu? Nimeni nu poate fi bun în toate domeniile, iar în realitate, aceste directoare nu sunt altceva decât modalități ieftine pentru a câștiga link-uri, acele backlink-uri pe care le dorește toată lumea, dar nu știe cum să le găsească.

Crearea de backlink-uri este un proces greu și de lungă durată, de aceea sunt mulți care nu vor avea răbdare să obțină cinstit respectivele link-uri. Astfel s-au născut aceste directoare de articole car au funcționat o bună perioadă de vreme. Azi însă, Google penalizează apariția de link-uri către site-ul tău pe aceste directoare.

Directoarele de articole nu reprezintă adevărate surse de informații cum ar trebui să fie, ci sunt doar o variantă prin care se încearcă păcălirea unui algoritm și o răspândire forțată a informației fără valoare. 

  1. Articolele create special pentru așa ceva sunt de obicei proaste

Să fim serioși, așa cum spuneam mai sus, aceste directoare sunt doar niște surse ieftine de link-uri, modalități de a încerca să faci rost de o audiență rapidă pentru site-ul propriu. Așa că nici tu nu vei depune probabil prea mult efort pentru a scrie cel mai bun și mai convingător articol din lume. În afară de varianta cu conținutul duplicat o mai ai pe cea cu crearea de articole. Mai mult ca sigur că nu vei plăti bani pentru articole pentru a publica pe un director obscur un material doar pentru link-uri. Și mai mult ca sigur că nu vei fi strălucit nici cu scriitura și nici cu cercetarea, pentru că nu este domeniul tău. 

  1. Vei crea conținut duplicat

Cei mai mulți dintre cei care postează articole în aceste directoare, aleg diverse postări pe care le consideră ei mai importante de pe site-ul sau blogul propriu și le copiază în aceste directoare. O regulă de bază a SEO spune că motoarele de căutare vor penaliza întotdeauna conținutul duplicat. Dacă găsesc pe site-ul tău două pagini la fel le vor penaliza, darămite dacă vor observa că pe diferite site-uri apare același articol. Și nu te ajută nici dacă modifici câteva cuvinte pe ici pe colo, acesta tot va fi identificat ca posibil duplicat. 

  1. Directoarele de articole sunt demodate din toate punctele de vedere

Dacă vei avea curiozitatea să intri pe unul dintre aceste directoare, dacă nu ești deja clientul lor, vei observa că este ca și cum te-ai întoarce în timp. Îți vei da seama că acestea nu au nicio intenție de a răspunde vreunei necesități a utilizatorului, ci mai degrabă unei dorințe de reclamă online de prin 2002. Se încarcă greu, folosesc imagini de tip .gif pe post de titluri, găsești greu ceea ce cauți pe ele. Adică toate acele lucruri pe care orice expert în SEO îți spune să nu faci cu site-ul propriu. Dar link-urile către site-ul tău apar aici, drept urmare Google creează legătura dintre tine și acest director. Chiar dacă site-ul tău este super optimizat, faptul că un link de pe un site ce oferă o proastă experiență merge spre site-ul tău, poate fi penalizat. 

  1. Îți permit să „abuzezi” de linkuri și numărul lor

Majoritatea directoarelor de acest tip nu impun nicio limită legată de numărul de link-uri pe care le poți însera într-un articol. Tendința tuturor este să includă un număr cât mai mare de link-uri către site-ul propriu. Link-urile trebuie incluse într-un articol doar atunci când ele trimit către o explicație sau definiție absolut necesară sau atunci când trimit către o sursă de informații sau de date statistice. Astfel includerea de link-uri este considerată forțată și este de fiecare dată penalizată. 

  1. Există alte modalități de a posta conținut

Există și alte modalități de a te promova cu ajutorul articolelor scrise de tine. Condiția necesară pentru ca promovarea respectivă să conteze este ca această să aibă cu adevărat valoare și să fie publicată pe site-uri care au  autoritate și se bucură de competență în domeniu.

Poți crea conținut gratuit pentru diverse directoare sau site-uri ce activează în domeniul tău. Te poți de asemenea oferi să scrii articole pentru diverse persoane din domeniul tău ce au bloguri. Nu trebuie să te descurajezi dacă primești vreun refuz și nici să nu încerci să îți oferi serviciile celor pe care îi consideri titani ai domeniului tău profesional. Este posibil ca tu să cunoști o anumită ramură mai bine decât ei sau să poți aduce o perspectivă nouă asupra subiectelor deja abordate de ei, posibilitățile sunt nenumărate. Trebuie doar să încerci pentru că un articol publicat pe un site care contează face cât zece mii de articole publicate în directoarele specializate.

Concluzie

Alege întotdeauna calea mai grea pentru a obține un loc fruntaș în SERP. Cu cât vei depune mai mult efort pentru ca site-ul și afacerea ta să obțină locuri fruntașe prin merit, cu atât vei fi mai premiat de către motoarele de căutare. De ce? Pentru că efortul tău este realizat pentru a aduce un beneficiu utilizatorului și aceasta este ceea ce contează și pentru Google.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *