îți ia 8 minute să citești articolul

Atunci când te afli la început de drum cu afacerea ta sau când dorești să lansezi o nouă campanie importantă sau o nouă gamă de produse te vei gândi mai mult ca oricând la a investi în publicitatea digitală plătită. Foarte mulți se bazează pe atragerea potențialilor clienți cu ajutorul căutărilor organice sau a diverselor strategii pe termen lung ce apelează la dorințele audienței tale fără a investi neapărat în reclamele plătite.

infografic google ads facebook ads

Google și Facebook sunt cei doi titani ai industriei digitale ce se luptă în mod constant pe segmentele de piață aferente publicității online. Acesta este și motivul pentru care de cele mai multe ori este o decizie foarte grea ce anume variantă să alegi pentru a fi în avantaj. Aceasta se aplică evident la cei care nu au bugete atât de mari încât să folosească ambele instrumente propuse de cei doi coloși. Deși chiar și în cazul lor se poate dovedi că pentru anumite scopuri este de preferat să folosești Facebook Ads în loc de Google Ads sau invers, iar orice altă decizie nu face altceva decât să risipească niște sume de bani ce ar putea fi îndreptați către alte canale de promovare.

Să analizăm mai jos ce avantaje ne oferă fiecare dintre cele două modalități de promovare și să vedem care ar fi mai avantajos.

Ce este Google Ads?


În câteva cuvinte, Google Ads oferă un serviciu de căutare plătită. Mai exact Google Ads va promova la căutarea unui cuvânt cheie, ales de tine, site-ul tău, în sensul că îl va returna în prima pagină înainte de toate rezultatele organice cu singura mențiune lângă el că este ad sau sponsored. Tipul de promovare specific este PPC, adică Pay Per Click. Adică de fiecare dată când un utilizator apasă pe link-ul respectiv ca urmare a căutării pe Google, tu vei plăti suma stabilită către Google.

Care sunt avantajele principale ale Google Ads?

Primul și cel mai important avantaj al Google Ads este faptul că Google este cel mai mare motor de căutare din lume. Acesta are o cifră de 3,5 miliarde de căutări zilnic , dar care este în continuă creștere. Aceasta înseamnă că majoritatea oamenilor de pe planetă, atunci când caută ceva, orice – să cumpere, să mănânce, să învețe, să vadă, să călătorească, etc – va căuta pe Google. Pe de altă parte studiile de specialitate au demonstrat că este foarte puțin probabil ca cei ce caută să ia în considerare să facă acel click necesar mai departe de primele 5 rezultate ale primei pagini de rezultate ale căutării lor. Șansele sunt și mai mici atunci când vine vorba de a merge pe pagina a doua de rezultate. Așa că principala ta grijă este să te afli măcar pe prima pagină, dacă nu printre primele 5.

Numărul de căutări și utilizatori pe care îi are Google îți vor garanta posibilitatea de a ajunge la cât mai mulți potențiali clienți. Doar că ceea ce trebuie să ai în vedere este faptul că Google va lua în considerare, chiar și în acest caz, al promovări plătite relevanța și calitatea anunțului tău. Așa că va trebui să creezi un tip de promovare extrem de atractivă și corectă.

În acest context pot spune că există un lucru despre care nu am vorbit până acum, și anume faptul că Google Ads se bazează pe un sistem de licitație (bid). Mai exact, Google alocă un anumit interval de referință pentru fiecare click în funcție de fiecare cuvânt cheie. Astfel pentru unele cuvinte cheie poți plăti sume destul de mari atunci când un utilizator accesează site-ul tău ca urmare a promovării cu ajutorul Google Ads. Totuși acest lucru nu trebuie să fie un factor care să sperie, ci mai degrabă un semnal pentru a crește calitatea și relevanța anunțului. Atunci când licitezi o anumită sumă pentru un cuvânt cheie Google Ads ia în considerare și anunțul în sine, nu numai cuvântul cheie respectiv.

Google Ads este o reclamă ce se bazează pe text, dar în ultima vreme aceștia au adăugat foarte multe posibilități de a adăuga elemente suplimentare ce le pot face extrem de interesante și atrăgătoare pentru cei cărora se adresează. Poți adăuga locație, recenzii, imagini, linkuri de cumpărare, etc.

Ce este Facebook Ads?

Așa cum Google Ads oferă căutare plătită, Facebook Ads oferă promovare plătită pe partea de rețele sociale. Facebook Ads este un anunț sau o reclamă ce apare pe pagina ta de Facebook, dar nu are legătură cu ce căutări faci tu Facebook. Toată lumea știe că Facebook colectează o imensă cantitate de informații legate de utilizatorii săi, iar cea mai bună modalitate de a le folosi este prin a le pune la dispoziție celor ce doresc să promoveze produsele și produsele proprii unui segment de populație cât mai potrivit publicului lor țintă. Facebook știe care sunt lucrurile care îi lac și cele care îi displac unui utilizator, cunoaște obiceiurile acestuia de a cumpăra, de a căuta, ce anume caută și când, ce anume vizualizează, care sunt acele lucruri în care crede și ce anume disprețuiește, iar acestea sunt doar câteva exemple pentru că nivelul lor de cunoștiințe legate de un utilizator merge foarte departe. Toate aceste informații sunt o mină de aur pentru orice om de marketing, astfel se explică apariția Facebook Ads.

Care sunt avantajele principale ale Facebook Ads?

Facebook are 1,55 de miliarde de utilizatori activi, adică acest număr de persoane nu numai că utilizează platforma socială dar și postează sau partajează conținut pe aceasta. Evident că pentru orice afacere acesta este un nivel de expunere și transmitere a mesajului extrem de important.

Totuși ceea ce face Facebook Ads deosebit față de orice modalitate de promovare este faptul că îți oferă posibilitatea a adresa anunțul tău unui grup extrem de select. Totuși când spun select nu mă refer la o parte a nobilimii britanice, ci la acea parte a utilizatorilor Facebook care sunt „creați” pentru a îți fii clienți. Facebook Ads îți permite să alegi ca anunțul tău să apară într-un anumit loc pentru o anumită vârsta și un anumit sex, pentru un anumit nivel de studii, pentru cei ce iubesc animalele, cei ce votează în fiecare an și cei care au 1 copil, dar ar mai fi dorit încă unul. Acesta este doar un mic exemplu legat de nivelul de amănunt la care poate să ajungă Facebook Ads atunci când alegi către cine să îndrepți un anumit anunț. Această funcționalitate se numește „lookalike audiences”, iar companiile care aleg să cumpere anunțuri cu Facebook Ads au posibilitatea să creeze un profil al clienților lor prin partajarea de date legate de clienții anteriori. Facebook va crea astfel un profil similar de posibil client și se va adresa acestui segment de populație cu anunțurile tale.

Un alt avantaj pe care îl are Facebook Ads este faptul că fiind vorba despre publicitate pe o platformă socială acesta se bazează extrem de mult pe factorul vizual al unui anunț. Pe lângă faptul că îți permite să te folosești de o mulțime de elemente care să atragă eventualul client, acest tip de promovare are marele avantaj că este ușor vizibil și rapid de parcurs. Gândește-te așa, atunci când vrei să treacă timpul pentru că aștepți să intri la doctor sau la o conferință sau te plictisești la micul dejun într-o deplasare de business sau tragi de timp ca să adoarmă copilul, ce faci? Cauți ceva pe Google sau intri un pic pe Facebook să vezi ce mai e nou, ce se mai bârfește? Facebook va câștig aici, dar motivul pentru care o face este exact acest element vizual al său, faptul că atenția ta nu trebuie să fie întinsă la maxim, ci doar foarte puțin implicată până când găsești acel element interesant care te face să dai click și să parcurgi articolul, textul, imaginile sau reclama.

Deci cine este câștigătorul?

Nici unul.

De ce? Pentru că totul depinde de ceea ce ți-ai propus. Mai exact depinde de ce anume îți dorești să obții în urma anunțului tău plătit, dar și de bugetul pe care ți-ai propus sau îți permiți să îl aloci pentru o asemenea acțiune.

Dacă scopul tău este să vinzi atunci cea mai bună soluție este Google Ads. Cel care va efectua o căutare după „aparate de aer condiționat multisplit” este destul de convins că are nevoie de așa ceva și intenția sa de cumpărare are șanse să fie peste 50%. Așa că pentru tine, care vinzi aparate de aer condiționat este foarte important ca atunci când utilizatorul Google caută cuvintele de mai sus, tu să fii printre primele rezultate. Și pentru a te asigura că ești printre ele vei folosi Google Ads.

Dacă, însă, compania ta vinde servicii turistice personalizate, atunci poate cea mai bună idee este să investești în Facebook Ads. Acesta este un serviciu de care nu se poate spune că cineva are nevoie în mod special, ci mai degrabă poate fi propus către cineva care pare a fi interesat de așa ceva. Un asemenea serviciu nu este o problemă ardentă pe care o are cineva, precum un aparat de aer condiționat care să răcorească o vară toridă și care să acopere mai multe camere. Cel ce ar putea fi interesat de asemenea servicii de turism nu le va căuta în mod explicit, dar va da click pe Facebook atunci când va vedea acel anunț al tău pentru că v știi ca totuși e important pentru el (pentru că se încadrează în acel grup de posibili clienți).

CONCLUZIE

În final nu vă pot spune decât că probabil cea mai bună metodă de astabili care dintre cele două variante că sunt mai potrivite pentru a vă promova afacerea este să cereți sfatul unor experți în marketingul online. De cele mai multe ori se va dovedi că o combinație între cele două modalități de promovare este cea mai profitabilă variantă. Probabil că atunci când sunteți la început este de preferat să investiți in Google Ads, apoi pe măsură ce vă creați o clientelă și puteți contura un profil cât mai amănunțit al clientului vostru ideal va trebui să apelați și la Facebook Ads.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *