îți ia 5 minute să citești articolul

Rețelele sociale au devenit un instrument major al oricărei strategii de marketing digital. Air pentru că toți comercianții și marketerii sunt conștienți de acest fapt de cele mai multe ori cea mai bună soluție pentru un brand este să aleagă varianta platită de publicitate în favoarea căutărilor organice ce necesită mult mai mult timp pentru a da rezultate.

Totodată este foarte important să ai o imagine cât mai clară asupra investiției tale și să poți să obții cât mai mult de la aceasta. Majoritatea platformelor ce oferă variante de promovare plătită creează în același timp și un cookie menit să urmărească vizitatorii tăi pentru a-i putea retargeta mai târziu.

Facebook deține unul dintre cele mai mari motoare de promovare din lume, iar posibilitățile sunt nenumărate.

Ce este Facebook Pixel?

De cele mai multe ori cel ce se confruntă cu Facebook Pixel se întreabă ce legătură este între pixel și publicitatea pe Facebook. Facebook Pixel este exact acel cookie care rămâne în browser-ul utilizatorului care te-a vizitat în urma unei reclame de pe Facebook.


Facebook Pixel îți permite ție, utilizator să decizi ce evenimente dorești să urmărești. Totuși cele mai importante și relevante pe care acesta ți le poate returna sunt: timpul petrecut pe pagină, dacă s-au efectuat cumpărături, număr de click-uri, număr de pagini vizitate de către un utilizator, adăugarea de produse în coșul de cumpărături.

Prima informație valoroasă pe care ți-o oferă Pixel este dacă reclama ta ajunge la publicul căruia îi este destinată și cum poți să îndrepți problema dacă se dovedește că nu o face. Apoi un alt punct important este că te va ajuta și să te întorci la clienții ce păreau jumătate convinși, cei care au vizitat, dar nu au cumpărat, cei care au pus în coș, dar nu au cumpărat, etc.

Cum se folosește Pixel?

În primul rând dacă îți promovezi afacerea pe Facebook, dar nu ai Pixel, atunci trebuie să o faci acum. Instalează-l, citește despre el (chiar aici) și folosește-l pentru a știi cum să creezi reclame mai bune pentru ca mesajul tău se ajungă la publicul tău țintă.

În trecut folosirea lui Facebook Pixel era și mai dificilă pentru că existau două tipuri de Pixel ce se foloseau: unul pentru măsurarea conversiei clienților și unul pentru retargetarea. Pentru că utilizarea lui Pixel este și așa destul de dificilă, Facebook a trecut în 2017 la utilizarea unui singur Pixel pentru toate acțiunile de monitorizare.

Trebuie să începi prin a instala Facebook Pixel. După instalare vei primi diverse date legate de vizitatorii tăi, precum țara și localitatea de unde accesează aceștia pagina, ce tip de dispozitiv folosesc, etc. Toate aceste date corelate cu comportamentul utilizatorilor pe site-ul tău îți vor oferi datele necesare pentru a crea ceea ce Facebook numește Audiences, apoi Lookalike Audiences. Cu ajutorul acestora anunțul tău se va adresa exact cui trebuie și vei învăța și cum trebuie să le modifici pentru a fi mai eficiente din punctul de vedere al conversiei.

Care sunt elementele acestuia ce te pot ajuta cu promovarea pe Facebook?

Analiza pe care ți-o oferă Facebook Pixel te va ajuta în mai multe direcții legate de conversia și retargetarea clienților potențiali.

Evenimentele standard și cele personalizate de tine îți aduc date extrem de importante. Evenimentele standard sunt în număr de 17 și se referă la:

  • Add payment info – atunci când vizitatorul completează detaliile legate de plată
  • Add to cart – atunci când vizitatorul adaugă ceva în coș
  • Add to whishlist – atunci când vizitatorul adaugă ceva în lista de dorințe
  • Purchase – atunci când cumpără de pe site-ul tău
  • Lead – atunci când utilizatorul face un pas inițial spre a deveni client, cum ar fi completarea unui formular sau inițierea unei perioade de trial
  • View content – atunci când vizitează un landing page pe care tu îți dorești să îl vadă
  • Search – atunci când caută ceva la tine pe site
  • Initiate checkout – când se inițiază procesul de cumpărare
  • Complete registration – când s-a abonat la site-ul sau newsletter-ul tău
  • Contact – când te contactează

Etc.

Acestea sunt cele mai importante, dar în plus față de acestea tu ai posibilitatea să creezi evenimente personalizate legate de anumite acțiuni ale utilizatorului care sunt specifice ție sau te interesează în mod deosebit.

Custom audiences sau audiența personalizată este unul dintre avantajele specifice lui Facebook. Este o unealtă extrem de folositoare oricărui comerciant ce se promovează pe Facebook. Pe baza datelor oferite de Pixel poți realiza aceste audiențe specifice și poți alege să arăți anunțul tău doar celor ce par înclinați să cumpere. Audiențele se pot selecta în funcție de doi factori principali: cu cât timp înainte au vizitat site-ul tău și ce pagini au vizitat.

Pe baza audiențelor personalizate poți crea ceva ce se numește „lookalike audiences”, adică te poți adresa unor persoane care nu te-au vizitat niciodată, dar seamănă foarte bine cu cei care deja te-au vizitat.

Custom conversions sau conversiile personalizate este o funcționalitate a Pixel ce îți permite să deosebești conversiile între ele. Atunci când un client a efectuat un anumit pas precum abonarea la newsletter sau cumpărarea sau folosirea unui instrument gratuit va exista o pagină intermediară care atestă respectivul lucru, iar Pixel este pe pagina respectivă. Mai mult decât atât, aceasta funcție îți permite să adaugi și o valoare pentru produsul respectiv, astfel vei putea avea o imagine clară legată de cât ai cheltuit pentru anunțul Facebook și cât ai primit de la client.

Facebook oferă un tip de anunțuri ce se numește Dynamic Ads. Ce înseamnă? Este un tip de anunț care are ca scop promovarea magazinelor online. În funcție de audiență, acestea fișează fie un anunț diferit, fie un produs diferit. Acest tip de promovare se poate realiza doar cu ajutorul lui Pixel. Pixel poate evalua exact cine, de unde, când și ce produs a vizualizat și pe baza acestuia un magazin online poate crea anunțuri specifice.

Cum se instalează Facebook Pixel

Pixel este o linie de cod ce se adaugă în site-ul tău. Dar primul pas este crearea acestei linii de cod.

Ce trebuie să faci:

  • Mergi la Events Manager
  • Apasă pe Connect Data Source
  • Alege apoi varianta Web
  • Alege apoi Facebook Pixel
  • Creează Pixel prin adăugarea detaliilor cerute

Codul generat pentru pixel-ul tău trebuie adăugat în pagina ta de index, în secțiunea head a acestuia. Poți da copy/paste, dacă ai noțiuni cât de cât legate de dezvoltarea web sau poți trimite aceasta secvență de cod celui ce a creat sau administrează site-ul tău și el să te ajute cu integrarea.

CONCLUZIE

Facebook Pixel este esențial pentru oricine alege promovarea cu ajutorul lui Facebook. În plus față de informațiile de mai sus este bine să citești și materialul pus la dispoziție chiar de Facebook. Pixel poate părea ușor dificil inițial, dar dacă înțelegi principiile sale vei vedea că devine chiar prietenos.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *