îți ia 5 minute să citești articolul

Google Ads este una dintre cele mai folosite metode de publicitate online și motivul este unul destul de evident: Google este regele motoarelor de căutare, așa că este automat și al promovării online. Indiferent prin ce alte canale te adresezi cu publicitatea clienților, cu siguranță vei avea nevoie sau chiar vei porni de la Google.

Google Ads, pe de altă parte pare de multe ori o platformă ușor intimidantă pentru cei ce o folosesc. Mulți aleg să o folosească la minim sau angajează specialiști ce o pot „descurca” ușor și îi pot ajuta în proiectele lor de marketing cu crearea de publicitate.

Principiul după care funcționează Google Ads este unul care se bazează pe licitații, adică fiecare cuvânt sau frază cheie trebuie licitat contra unei sume de bani. De fiecare dată când se va efectua un click din anunțul sau pagina promovată prin Google Ads, Google va încasa suma de bani licitată per unitate.

Configurarea unei campanii în Google Ads poate fi extrem de derutantă, mai ales pentru cineva care nu s-a mai întâlnit cu acest tip de promovare. Astfel că foarte mulți atunci când ajung la alegerea tipului de licitație pe care vor să îl folosească selectează bidding automat pentru că se gândesc că le va face cumva treaba Google. Mare le este surpriza atunci când descoperă că de fapt la varianta automată au de ales din 11 opțiuni. Iar despre aceste opțiuni de licitare denumite și strategii de licitare vom discuta mai pe larg în cele de mai jos: 

Target ROAS (venitul provenit per anunț plătit – Return On Ad Spend)


Această strategie configurează licitația ta pentru a maximiza valoarea conversiei pe baza venitului pe care dorești să îl câștigi în urma unui anunț. Această strategie are la bază o formulă matematică destul de clară:

Vânzări/costul anunțului x 100% = target ROAS

Acest target ROAS rezultat este un procent, dar va trebui tu să îl indici dacă vei alege această strategie de bid. Dacă vei urma formula de mai sus este foarte ușor să găsești procentul necesar.

(spre exemplu: Vânzări dorite = 250 lei; costul anunțului (per click) = 50 lei

è250/50 x100% = 500% = target ROAS) 

Maximize Conversion Value (maximizarea valorii conversiei)

Această strategie de licitație este destul de nouă printre cele automate oferite de Google Ads. Ea funcționează în mare parte la fel ca strategia descrisă mai sus, ROAS, doar că aici nu trebuie să îi indici niciun tip de indicator. Algoritmul Google va încerca automat să maximizeze profitul per fiecare click cu respectivul anunț. 

Target CPA (costul per achiziție – Cost Per Acquisition)

Această strategie este concentrată pe optimizarea conversiilor. Ea ia în calcul costul de achiziție ai fiecărei conversii provenite dintr-un anunț. Tu va trebui să indici un cost de achiziție per conversie, iar Google în mod automat ca licita mai mult sau mai puțin pentru a se încadra în costul per conversie ales de tine. 

Maximize Conversions (maximizarea conversiilor)

Pe baza unui buget zilnic alocat pentru licitații Google va încerca automat să liciteze acolo unde vede oportunități de maximizare a conversiilor. Este o metodă foarte simplă de licitație unde mare parte din treabă este făcută de algoritmul de licitare al Google. Este poate cea mai bună strategie pentru cei ce sunt la început cu Google Ads, urmând ca apoi în urma unei analize clare a profitului obținut în urma investiției (ROI). Singurul lucru pe care trebuie să îl faci tu este să alegi un buget zilnic rezonabil pentru tine în care Google să se încadreze cu licitațiile. 

Enhanced Cost per Click (ECPC – concentrarea pe costul per click)

O strategie un pic mai complicată aceasta presupune ca tu să alegi un cost per click maxim pentru grupurile și cuvintele cheie țintite, apoi Google va optimiza suma aferentă fiecărei licitații în așa fel încât să realizeze o conversie. El nu va depăși niciodată suma maximă aleasă de tine, iar sumele licitate vor fi mai mari sau mai mici în funcție de concurența și prețul pentru un anumit cuvânt cheie. 

Maximize Clicks (maximizarea click-urilor)

Acest tip de strategie automată este recomandată celor cu bugete mici și foarte mici, pentru că alegerea unui cost mic este singurul său avantaj. Pe baza unui buget zilnic ales de tine, Google va încerca să îți aducă foarte multe click-uri, doar că doar numărul lor este important și nu calitatea. De la acest tip de strategie nu te poți aștepta la prea multe conversii sau vânzări, ci mai degrabă la un trafic crescut pe site. 

CPM Bidding (costul per 1000 de afișări pe Google – cost per thousand impressions)

Afișarea unui anunț pe orice platformă Google este cunoscută sub denumirea de impression, „impresie”. Acest tip de licitare este posibilă doar pentru anunțuri și nu pentru rezultatele de căutare. Motivul este unul evident: este vorba despre apariția unui anunț și nu de accesarea unui site pe baza unui cuvânt cheie targetat și licitat.

Aici vorbim despre costul pentru ca anunțul tău să apară de 1000 de ori în oricare platformă din rețeaua Google. 

vCPM Bidding (costul per 1000 de afișări vizualizate pe Google – cost per viewable thousand impressions)

Această strategie îți permite să alegi un cost maxim pentru 1000 de vizualizări ale anunțului tău. De data aceasta nu mai este important doar ca anunțul tău să apară pe o pagină, ci scopul este ca acesta să fie și vizualizat. Un anunț se consideră vizualizat dacă utilizatorul a staționat 1 secundă pe acesta în Google sau dacă a văzut 2 secunde dintr-un anunț pe YouTube. 

CPV Bidding (licitație cost-per-view)

Acest tip de licitare este disponibilă doar pentru anunțurile video, mai exact pentru platforma YouTube Ads. Vizualizarea este un termen general ce implică două variante: fie interacțiunea utilizatorului cu clip-ul tău prin intermediul unui buton call-to-action, click pe overlay sau pe un banner sau accesarea cards , fie vizualizarea a 30 de secunde din clipul tău publicitar.

Tu va trebui aici să indici o sumă maximă pe care ești de acord să o plătești pentru fiecare vizualizare, conform a ceea ce am precizat mai sus că înseamnă aceasta. 

Target Impression Share Bidding

Am stabilit deja ce sunt „impresiile”, adică fiecare apariție a unui anunț pe o platformă Google. Target Impression Share este o strategie de licitație ce ia în considerare costul per click maxim indicat de tine și procentul dorit (targetat) de afișări ale anunțului respectiv. Dacă să spunem că vei indica un procent de 80%, adică dorești ca afișarea anunțului tău să aibă un reach, să ajungă la 80% dintre cei ce caută un anumit cuvânt cheie, dar alegi o sumă maximă pentru licitație de 2 USD/click, sigur nu vei reuși să atingi acel obiectiv. Acest tip de strategie et ajută mai mult să devii mai vizibil pentru anumite cuvinte cheie, dar nimic mai mult. 

Manual CPC Bidding (licitație manuală cost per click)

Manual CPC Bidding este varianta mai complicată a lui Enhanced CPC Bidding. Aceasta îți va oferi mai mult control asupra setărilor pe care dorești să le faci per campanie. Poți adăuga singur licitații și sume pentru diverse cuvinte cheie și/sau grupuri de interes, dar dacă nu te pricepi și campania ta este destul de complexă cel mai bine este să te folosești de varianta de licitare CPC automată.

CONCLUZIE

Folosirea variantelor automate de licitație pentru Google Ads este cea mai bună variantă când te afli la început sau când dorești să cheltuiești mai degrabă bani cu licitațiile decât cu modalitatea de a ajunge la ele. Totuși dacă Google Ads reprezintă pentru tine o modalitate constantă de promovare, atunci probabil că cel mai bine este să angajezi un specialist în acest domeniu pentru vei avea numai de câștigat.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *