îți ia 5 minute să citești articolul

Când vine vorba de publicitate cu plată, Google Ads și Facebook Ads sunt cele mai populare opțiuni. Cum puteți spune care este cel mai potrivit pentru nevoile companiei dumneavoastră, dacă abia sunteți la început de drum?

Mulți agenți de publicitate obișnuiau să considere Google AdWords și Facebook Ads ca fiind concurenți. Rivalitatea de lungă durată a celor două companii, care a fost frecvent dramatizată de mass-media, a fost interpretată ca o dovadă irefutabilă a faptului că cele două platforme erau într-o concurență directă între ele și că întreprinderile de toate dimensiunile trebuiau să ia o decizie dificilă cu privire la ce platformă era potrivită pentru nevoile lor; o dihotomie falsă care continuă să provoace confuzii și să fie înșelătoare pentru cei noi în publicitatea online.

O abordare mixtă este calea de urmat, deoarece vă permite să profitați de capacitățile ambelor platforme, permițându-vă, de asemenea, să schimbați bugetul și strategia între ele, după cum este necesar. Cu alte cuvinte, ar trebui să fie Google și Facebook, nu Google sau Facebook. O comparație side-by-side, pe de altă parte, poate dezvălui detalii semnificative despre fiecare platformă. Așadar, să trecem la treabă!

Înainte de a începe, rețineți că fiecare dintre aceste două massive companii reprezintă o corporație umbrelă cu numeroase filiale. Când spunem Facebook, ne referim și la Instagram, Whatsapp și Facebook Messenger. Google prezintă, de asemenea, YouTube, al doilea cel mai vizitat site web din lume (în spatele Google însuși).

Ce reprezintă Google Ads?

Google Ads, fost Google AdWords, este o rețea de publicitate pay-per-click (PPC) care permite companiilor să cumpere reclame. Prin intermediul partenerilor de căutare Google sau din rețeaua de display (Display Network), aceste anunțuri sunt afișate în rezultatele căutării pe google.com sau pe alte site-uri web. Rețeaua de căutare (The Search Network) se află în centrul Google Ads, permițând specialiștilor în marketing să își afișeze reclamele consumatorilor care caută în mod activ articolele sau serviciile pe care le oferă compania dumneavoastră. Cuvintele cheie sunt inima campaniei dumneavoastră de căutare din Rețeaua de căutare. Alegeți cuvinte cheie care sunt relevante pentru produsul sau afacerea dumneavoastră, iar atunci când un utilizator caută ceva care include termenul dumneavoastră, apare un anunț pe SERP pentru ca utilizatorul să facă clic pe acesta.


Agentul de publicitate primește o anumită sumă de bani de fiecare dată când un utilizator face clic pe un anunț, de aici provenind si termenul de publicitate „pay-per-click”. Veți alege un „CPC maxim” pentru fiecare termen, care arată Google cât de mult sunteți dispus să cheltuiți pentru ca cineva să facă clic pe anunțul dumneavoastră. În general, scopul principal al publicității Google este de a atrage clienți noi (sau existenți) pe site-ul web, care caută în mod activ produsul sau serviciul pe care îl oferiți.

Ce reprezintă Facebook Ads?

Anunțurile Facebook, cum ar fi Google Ads, sunt reclame sponsorizate care apar pe Facebook. Reclamele de pe Facebook pot apărea în: facebook newsfeed, Instagram newsfeed, facebook marketplace, video feeds, right-hand column, messenger inbox. Ne vom concentra pe destinațiile de plasare Facebook Newsfeed, deoarece fluxurile de știri reprezintă cea mai mare parte a veniturilor publicitare Facebook.

Cu cel mai mare număr de utilizatori activi lunari ai oricărei rețele de socializare, Facebook a devenit un mediu extrem de competitiv pentru care o varietate de companii. În timp ce Google Ads are o intenție de utilizator activă, Facebook Ads are o intenție de utilizator mai pasivă. Anunțurile Facebook sunt afișate persoanelor care nu caută în mod activ un anumit produs sau serviciu, ci mai degrabă în Newsfeed-ul lor.

Care sunt diferențele dintre Google Ads și Facebook Ads?

Înainte de a intra în diferitele funcții și caracteristici ale Google Ads și Facebook Ads, este important să înțelegem diferența principală dintre cele două platforme publicitare.

Google Ads este cea mai mare și mai populară platformă de publicitate pay-per-click (PPC) din lume. Deoarece Google Ads este atât de frecvent utilizat, termenul „căutare plătită” a devenit sinonim cu acesta. Căutarea cu plată (paid search) se concentrează pe direcționarea în funcție de cuvinte cheie și pe utilizarea anunțurilor bazate pe text. Agenții de publicitate care folosesc Google Ads pariază pe cuvinte cheie – cuvinte și fraze specifice găsite în interogările de căutare ale utilizatorilor Google – în scopul de a face publicitatea să apară alături de rezultatele căutării pentru aceste căutări.

Facebook Ads este un exemplu excelent de „paid social” sau practica publicității pe site-urile de socializare. Facebook a devenit o caracteristică extrem de competitivă și potențial profitabilă a strategiilor de publicitate digitală ale multor companii, cu cel mai mare număr de utilizatori activi lunari (sau MAU) ai oricărei rețele sociale din lume. Spre deosebire de căutarea sponsorizată, care ajută companiile să găsească noi consumatori utilizând cuvinte cheie, serviciile “paid social”le permit persoanelor fizice să găsească companii pe baza intereselor și comportamentului lor online.

Distincția principală între Google Ads și Facebook Ads poate fi rezumată după cum urmează: primul vă ajută să găsiți noi consumatori, în timp ce acesta din urmă îi ajută pe clienții noi să vă găsească.

Unul dintre cele mai mari avantaje ale utilizării Google ca platformă de publicitate este acoperirea sa masivă. Google procesează aproximativ 40.000 de solicitări de căutare în fiecare secundă, pentru un total de peste 1,2 trilioane de căutări pe web pe an. Pur și simplu, niciun alt motor de căutare nu poate corespunde potențialului public Google. Google este o completare minunată la orice plan de marketing digital datorită bazei sale enorme de potențiali clienți. Varietatea formatelor de anunțuri disponibile pentru specialiștii în marketing a crescut pe măsură ce Google Ads a crescut în timp. Agenții de publicitate pot utiliza extensii de sitelinkuri, extensii de locație, extensii de preț, extensii de apel și alte programe de completare, în plus față de formatele de anunțuri, pentru a oferi vizitatori calificați pentru nevoile lor specifice de afaceri.

Facebook are în prezent peste 2,37 miliarde de utilizatori activi lunar, iar acest număr crește în fiecare zi. Deși această cifră este impresionantă în sine, adevărata forță a Facebook rezidă în cât de precis poate viza un număr atât de mare de oameni. Această precizie provine din multitudinea de data despre utilizatorii săi pe care Facebook o deține. Având la dispoziție toate aceste informații, agenții de publicitate își pot direcționa anunțurile către un anumit număr demografic utilizând publicul Facebook și direcționarea în funcție de interese.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *