îți ia 4 minute să citești articolul

Google Search Console este un instrument gratuit creat de Google care ajută companiile să-și optimizeze site-urile pentru căutare. Vă oferă o mulțime de informații, inclusiv pentru ce cuvinte cheie se clasează site-ul dumneavoastră, unde vă clasați pentru acele cuvinte cheie, cât de des vizitatorii dau clic pe rezultatul dumneavoastră după ce au introdus anumite căutări și ce alte site-uri au legat de materialul dumneavoastră. De asemenea, vă spune despre orice probleme aveți legate de site, cum ar fi erori de accesare crawlere și acțiuni manual. Vă va spune chiar dacă site-ul este compatibil cu dispozitivele mobile sau nu. Așadar, Google Search Console poate fi chiar un ajutor de nădejde! Rămâne numai să știm ce funcții are și cum să ne folosim de ele. Iată câteva idei importante:

Puteți vedea în ce pagini și cuvinte cheie se clasează site-ul dumneavoastră în Performance tab. Rețineți că datele sunt disponibile imediat după crearea contului dvs. Puteți vedea imediat ce cuvinte cheie sau pagini necesită mai multă atenție și optimizare dacă verificați în mod regulat acest Performance tab. Deci, de unde începem?

În primul rând, vom începe cu clicurile (clicks). Numărul de clicuri indică frecvența cu care au apăsat clic pe site-ul dumneavoastră persoanele din rezultatele căutării Google. Această cifră poate indica cât de performante sunt titlurile paginilor și meta descrierile: dacă doar câțiva oameni dau clic pe rezultat, este posibil să nu se evidențieze în rezultatele căutării.

În al doilea rând, vorbim despre impresii (impressions). Impresiile vă indică frecvența cu care apare site-ul dumneavoastră sau o anumită pagină în rezultatele căutării. Yoast SEO, de exemplu, este una dintre expresiile pe care site-ul nostru clasează în contul GSC. Cantitatea de afișări listate după acest termen indică frecvența cu care apare site-ul nostru în rezultatele căutării Google pentru acel cuvânt cheie.

Apoi, foarte important este CTR. CTR – click-thorough-rate- vă arată ce procentaj din persoanele care v-au văzut site-ul în rezultatele căutării au făcut clic pe site-ul dumneavoastră. Probabil înțelegeți că acele clasamente mai ridicate conduc în mare parte la rate mai mari de clicuri. Cu toate acestea, există mai multe lucruri pe care le puteți face pentru a îmbunătăți singuri CTR-ul. Spre exemplu, rescrierea meta description și titlul paginii pentru a le face mai atrăgătoare și interesante. Când titlul și descrierea site-ului dumneavoastră se evidențiază printre celelalte rezultate, este mai probabil ca mai multe persoane să facă clic pe acesta, crescând CTR-ul.


Ultimul lucru de menționat la Performance tab este Average position. Acesta vă arată care a fost clasarea medie a unui anumit cuvânt cheie sau pagină în perioada de timp selectată.

Tabul „Index Coverage” din Google Search Console este o filă mai tehnică, dar extrem de utilă. Această secțiune afișează câte pagini au fost adăugate la indexul Google de la ultima actualizare, câte au fost eliminate și ce probleme și avertismente au împiedicat Google să indexeze complet site-urile dumneavoastră. Vă recomandăm să verificați frecvent această zonă pentru a vedea dacă site-ul web are probleme sau avertismente. Cu toate acestea, veți primi notificări atunci când Google va descoperi noi probleme. Dacă primiți un astfel de mesaj, puteți investiga mai departe eroarea aici.

URL Inspection – Instrumentul de inspecție URL ajută la examinarea anumitor adrese URL. Obțineți pagina din indexul Google și o comparați cu cea de pe site-ul dumneavoastră pentru a vedea dacă există diferențe. Puteți găsi, de asemenea, mai multe informații tehnice pe această pagină, cum ar fi când și cum a accesat-o Google cu crawlere, precum și cum arăta când a fost accesată cu crawlere.

Enhacement tab este situată sub Index Coverage. Veți găsi tot ce aveți nevoie pentru a optimiza performanța site-ului chiar aici. Acest tab oferă informații despre performanța site-ului, ușurința folosirii dispozitivelor mobile, utilizarea AMP și actualizările structurate ale datelor. Toate acestea anterior menționate pt duce la rezultate SERP bogate.

Noul raport de viteză (Speed) este încă în fazele sale inițiale de dezvoltare, dar este deja un mare plus. Această analiză arată cât de repede se încarcă site-ul pe mobil și desktop. De asemenea, indică ce pagini au probleme care le împiedică să se încarce rapid.

Tabul AMP este folosit pentru toate celelalte lucruri. AMP înseamnă Accelerated Mobile Pages: pagini mobile rapide. Dacă ați configurat AMP pentru site-ul web, puteți verifica erori în Google Search Console. În această secțiune puteți vedea paginile AMP valide, cele valide cu avertismente și erori.

Dacă aveți date structurate pe site, furnizate de Yoast SEO, de exemplu, este o idee bună să consultați rapoartele Enhancement din Search Console. Tabul Enhancement este locul în care sunt colectate toate informațiile și îmbunătățirile care ar putea duce la rezultate bogate.

Acestea ar fi câteva din taburile prezente în Google Search Console.

Mulți comercianți digitali se bazează pe platforme SEO populare, cum ar fi Ahrefs și SEMrush, pentru a aduna informații importante despre clasamentul lor de cuvinte cheie. Aceste instrumente sunt utile pentru a vă înțelege performanța în raport cu concurenții, dar, deoarece screpă SERP-urile pentru a colecta date de clasificare a cuvintelor cheie, informațiile pot fi incomplete și neactualizate. aceste instrumente văd doar aproximativ 30-40% din clasamentul total al cuvintelor cheie pe site-ul web, deoarece accesează cu crawlere un număr limitat de SERP-uri și nu zilnic. De exemplu, comparați numărul total de clasamente ale cuvintelor cheie pe care Ahrefs le vede în comparație cu GSG Insights de la LinkGraph (care este construit pe API-ul Google) pentru același site web.

Dacă vă conectați la tabloul de bord al Google Search Console pentru a vedea afișările și clicurile dumneavoastră generale, este puțin probabil să valorificați valorile și instrumentele sale la potențialul lor maxim. Înțelegând cu ce se ocupă Google Search Console, veți știi și cum să îl manevrați astfel încât să vă fie o unealtă ideală. Asigurați-vă numai că Google înțelege cuvintele cheie pe care le vizați, verificați dacă Google accesează cu crawlere și indexează corect paginile dumneavoastră web și încercați constant încercați rezolvați problemele tehnice și de performanță ale paginii. Google Search Console vă va sprijini în acest sens!

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *