îți ia 6 minute să citești articolul

Optimizarea pentru motoarele de căutare a apărut pe piață în anii 90. Rapid a devenit ceva important, iar companiile ce dețineau site-uri au început să introducă această practică în campaniile lor de marketing pentru a-și îmbunătăți imaginea de brand. Pe măsură ce eficiența SEO continuă să câștige teren, la fel se întâmplă și cu părțile sale componente, precum Google Trends.

Google Trends, un instrument de căutare analitică este o parte foarte practică a optimizării pentru motoarele de căutare (SEO), dar din păcate de multe ori nefolosită. Ambele merg mână în mână, iar dacă vei înțelege mai bine cum se folosește acest instrument, strategia ta SEO se va îmbunătăți cu siguranță. Iată câteva sugestii despre cum poți folosi Google Trends pentru un SEO mai bun.

Redu căutările incomplete de cuvinte cheie (keywords)

Spre deosebire de versiunile anterioare ale Google Trends, versiunea curentă nu solicită utilizatorilor să creeze restricții la căutarea de cuvinte cheie. În schimb, te invită să ”explorezi subiecte” pur și simplu. Drept urmare, utilizatorii vor avea acces la o cantitate covârșitoare de informații.

Deși este foarte folositor să ai atâta informație doar la un click distanță, mare parte din datele primite vor fi irelevante pentru compania ta. Pentru a micșora numărul rezultatelor întoarse și a găsi cât mai multe rezultate pertinente, puteți folosi categoriile ce vă sunt puse la dispoziție.

Locație, locație, locație

Companiile de imobiliare nu sunt singurele afaceri care au ca punct central locația. Concentrarea pe regiuni specifice duce la creșterea traficului pe site-ul tău. SEO local are la fel de mare importanță ca SEO general. Din păcate, însă, acest tip de SEO este de multe ori omis.


Spre exemplu, în Statele Unite este esențial să țintești o anumită audiență. Ultimele tendințe și evenimente sociale iau cu asalt America în mod contant, iar dacă vrei ca afacerea ta să aibă o șansă alături de marile corporații, atunci cu siguranță va trebui să încorporezi localizarea în funcție de căutare a site-ului tău.

Anticipează viitorul

Pentru că Google își ajustează algoritmii în mod continuu și creează noi paradigme, tendințele au devenit la fel de schimbătoare ca și motoarele de căutare în sine. Dacă ești în permanență conectat cu această lume, vei învăța nu numai să urmezi tendințele apărute, dar chiar să creezi tu unele noi.

Nu trebuie decât să studiezi cu atenție piața, să observi care sunt tendințele principale cele mai căutate pe motoarele de căutare. Folosindu-te de cunoștințele personale în domeniul tău de activitate vei avea posibilitatea să anticipezi diversele capricii ce se prefigurează. Cu alte cuvinte, un pic de gândire în perspectivă alături de o statistică a căutărilor te pot ajuta să miroși care sunt tendințele viitoare. În consecință vei fii mult mai bine înzestrat pentru a putea ajunge la o audiență mult mai largă datorită gândirii tale SEO progresiste.

Folosește-te de instrumentul Top Charts

O modalitate câștigătoare pentru a fi tot timpul la curent cu nebuniile actuale din domeniu este să folosești instrumentul ce se numește Top Charts. Așa cum sugerează și numele său, acest instrument este format dintr-o diagramă ce detailează ultimele tendințe. Dar partea cea mai bună a acestui instrument este că oferă și categorii. Astfel, companii ce au diverse obiecte de activitate pot folosi această unealtă pentru a găsi care sunt părțile la modă ale industriei. Datorită naturii capricioase a societății actuale, Top Charts se dovedește a fi un instrument extrem de folositor pentru cei ce se ocupă de SEO.

Mărește expunerea video

Conținutul scris nu este singura componentă importantă a SEO. Producția de materiale video are un rol la fel de important. Astfel, YouTube a devenit o platformă extrem de populară.

Pentru ca mesajul tău să ajungă la o audiență mai largă, caută ce termeni și întrebări sunt relevante pentru conținutul tău video. Această categorie se numește ”YouTube Search”. Funcționează similar cu o căutare web, dar oferă o viziune asupra tendințelor din domeniul YouTube. Folosindu-te de acest instrument avantajos vei putea să descoperi cum să îți denumești conținutul video pentru maximă eficiență.

Studiază tendințele anterioare

În cazul de față este chiar important să stărui asupra trecutului. În domeniul optimizării pentru motoarele de căutare totul are un efect de tip domino. Pentru a putea înțelege noțiunile actuale trebuie mai întâi să înțelegi cum mergeau lucrurile în trecut. Din acest motiv este esențial să cercetezi mofturile anterioare ale industriei.

În acest moment va trebui să te folosești de opțiunea ”Past 12 months”. Dacă vei înțelege cu adevărat termenii căutați anterior vei putea să descoperi dacă este posibil să revină la modă sau nu. În timp ce faci acest studiu al tendințelor anterioare, verifică dacă a existat un anotimp, vreo luna sau perioadă în care un anumit termen a fost mai relevant decât în altele.

Descoperă zilele cu cel mai mare trafic

Atunci când vorbim despre optimizarea pentru motoarele de cutare, chiar și cele mai mici detalii contează. Spre exemplu, stabilirea zilelor din săptămână în care utilizatorii sunt mai înclinați să caute ceva pe internet. Astfel, zilele în care publici conținut joacă un rol foarte important în obținerea unui ranking SEO cât mai mare.

O modalitate de a evalua care zile sunt cele mai importante pentru domeniul tău de activitate este să cauți termeni și cuvinte relaționate. Astfel, poți descoperi care este cel mai potrivit moment pentru tine: săptămânii sau weekendul. Experții în domeniu recomandă să trimiteți emailuri către abonați la o anumită dată prestabilită, pentru a îi încuraja și a le reaminti să vă viziteze site-ul.

Descoperă-ți punctele slabe

Chiar dacă te simți atotputernic pentru că ai inițiat o strategie SEO nouă, nu trebuie să uiți că adesea cifrele pot fi greșite. Dacă statisticile tale arată că un anumit cuvânt sau termen nu-și atinge scopul atunci cel mai bine este să renunți la respectiva noțiune. E posibil ca asta să îți rănească orgoliul, dar, nu dispera căci speranțele tale se vor nărui doar pentru scurt timp.

Instrumentele de analiză a căutărilor există dintr-un anumit motiv, iar dacă ignori datele în mod voit cu siguranță nu vei avea parte de succes online. Dacă vrei să reușești în domeniul digital este foarte important să faci diferența clară între ce funcționează și ce nu.

Atenție la punctele nevralgice

În unele cazuri, capriciile momentului au venit și plecat atât de repede încât tu nici măcar nu ai avut șansa să obții ceva de pe urma lor. Deși e posibil să îți dorești să capitalizezi măcar rămășițele acestor momente pierdute, ar fi bine să renunți pentru că te asigurăm că eforturile tale vor fi în van. De îndată ce o tendință dispare și tu trebuie să treci mai departe. Până la urmă nu e vorba decât de ceva ce a fost ieri. Experții SEO adeseori sunt atât de prinși în detalii încât omit să se concentreze pe o perioadă mai lungă de timp. Nu ceda în fața acestei realități înșelătoare.

Verifică opțiunea ”Rising”

Cel mai folositor instrument oferit de Trends este ”Rising”. Pe scurt, acest instrument îți permite să cauți foarte ușor tendințele curente. Imediat ce introduci la căutare un șir de cuvinte cheie, vei primi o listă cu termeni ce sunt în creștere constantă. Chiar dacă aceste subiecte nu prea se potrivesc cu tipologia ta, poți găsi întotdeauna modalități inteligente de a le implementa cumva în conținutul tău. Dacă îți dorești ca SEO-ul tău să fie mai bun, atunci fă-ți un obicei din a consulta ”Rising” în mod regulat.

Domeniul captivant al SEO este imens și în permanență în schimbare. Sugestiile de mai sus despre cum să folosești Google Trends pentru un SEO mai bun te ajută să ridici prezența ta online. Dacă vrei să îți eclipsezi competiția, dar să îți păstrezi o imagine imaculată, ține cont de sfaturile de mai sus.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *