îți ia 4 minute să citești articolul

Ce reprezintă autoritatea unui domeniu?

Autoritatea domeniului este o valoare care determină cât de puternic este site-ul dumneavoastră web în comparație cu altele. Un site web cu o autoritate de domeniu înalt, cunoscut și sub numele de autoritate de site-uri, este mai probabil să se claseze în partea de sus a motoarelor de căutare și să atragă mai mulți vizitatori. Astfel, Autoritatea de domeniu reprezintă unul dintre factorii de clasare care determină locul în care site-ul web se află pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERP). Firma de consultanță SEO Moz a dezvoltat Domain Authority. Aceasta funcționează cu algoritmul Google numit PageRank.

Scoruri cuprinse între 1 și 100 sunt utilizate pentru a determina autoritatea domeniului. Evaluările mai mari indică capacitatea unui site web de a-și îmbunătăți clasamentul. Scorul de autoritate de domeniu (DA) este întotdeauna 1 dacă sunteți un startup cu un site web nou-nouț.

Relația dintre DA și link-uri este una căreia ar trebui să-i acordați o mare atenție. Link-urile externe din surse fiabile și de înaltă calitate, relevante pentru bunurile și serviciile dumneavoastră, au un scor bun. Site-urile și întreprinderile mici care nu au suficiente legături de intrare solide pentru a echilibra lucrurile obțin un scor mai mic.

Cum să vă influențați DA?

Practic, impactul asupra autorității domeniului implică utilizarea unei strategii cunoscute sub numele de White Hat SEO și concentrarea asupra linkurilor. La suprafață, acest lucru pare a fi mult mai ușor decât pare, deoarece tot ce trebuie să faceți este să scăpați de linkurile proaste și să le înlocuiți cu altele bune.


Backlinks 

Trebuie să începeți să vă uitați la backlink-urile dumneavoastră care sunt cele care indică site-ul  de la alte întreprinderi mici sau site-uri web. Una dintre cele mai bune modalități de a atinge acest obiectiv este prin utilizarea instrumentelor Google pentru webmasteri și făcând clic pe Căutare trafic. Moz are un alt instrument care analizează site-urile web și linkurile acestora pentru a le sorta pe cele rele.

Trebuie să rețineți că o mulțime de linkuri de calitate scăzută care vă vor afecta autoritatea de domeniu provin din surse evidente, cum ar fi site-uri pentru adulți sau chiar companii care nu sunt relevante pentru bunurile și serviciile dumneavoastră. A scăpa de acestea este primul pas. Majoritatea acestor instrumente au o metodă pentru a renunța la backlink-urile defecte.

Good Links 

Cealaltă parte a monedei este obținerea de link-uri bune. Una dintre cele mai bune modalități de a face acest lucru este de a face site-ul dumneavoastră atractiv cu un conținut proaspăt lizibil, cu valoare adăugată. Unele dintre sursele mai tradiționale sunt: blogul și articolele. Cu toate acestea, videoclipul poate juca și el un rol important. Dacă decideți să transmiteți un mesaj este important să aveți o strategie de conținut cu valoare adăugată și care să nu fie determinată de ceea ce se numește vânzarea dificilă (hard sell).

Internal Links 

Conectarea de la o pagină la alta în interiorul site-ului web este, de asemenea, o modalitate bună de a vă stimula DA. Linkurile interne sunt o altă modalitate bună de a contribui la creșterea PageRank-ului Google pe măsură ce accesează cu crawlere site-ul dumneavoastră. Iată un sfat important despre utilizarea legăturilor interne. Dacă vă asigurați că paginile pe care le-ați conectat intern sunt corelate în funcție de subiect sau temă, utilizatorii vor putea naviga mai ușor pe site. La rândul său, aceasta vă mărește autoritatea de domeniu.

Ce factori folosește Moz pentru a determina scorul?

Moz folosește o varietate de 40 de factori diferiți pentru a vă calcula autoritatea de domeniu. Deși nu toate sunt cunoscute, iată câteva dintre cele mai importante:

Linking root domains: acestea reprezintă numărul de backlink-uri unice pe care le are site-ul web. De exemplu, dacă aveți 1.000 de linkuri de pe un site web, acesta va fi considerat în continuare ca un link dintr-un domeniu rădăcină. Dacă aveți 3 linkuri pe 3 site-uri web diferite, veți avea 3 domenii rădăcină. Veți câștiga o autoritate de domeniu mai mare din câștigarea de linkuri de pe site-uri web diferite decât câștigarea unei grămezi de pe un site web.

Facilitatea motorului de căutare: aceasta se referă la structura site-ului dumneavoastră și la ușurința de utilizare a site-ului. Dacă aveți o structură a site-ului slabă, va fi dificil pentru Google să vă acceseze cu crawlere site-ul, afectând scorurile de clasare.

MozRank: Aceasta este valoarea utilizată pentru a înregistra puterea backlink-urilor. Aceasta ia în considerare nu numai numărul de link-uri externe pe care le aveți, ci și calitatea acestor link-uri. Pentru Moz, e important să fie calitate în raport cu cantitatea, ceea ce înseamnă că un singur link extern excelent este mai bun decât a avea mai multe link-uri mediocre.

MozTrust: La fel ca MozRank, acesta este, de asemenea, o modalitate pentru a calcula calitatea backlink-urilor.

Ce este considerată o autoritate de domeniu bună?

În general, un scor săptămânal al autorității domeniului va fi undeva între 0-20. Oriunde între 20-30 e un progres mic și între 30-50 este bine. Odată ce scorul dumneavoastră se află în zona 50-60, este cu adevărat puternic și după ce ați trecut și de acest scor și ați ajuns în 60-100, ați obținut un scor excelent de autoritate de domeniu!

Pentru a ajunge în zona 60-100, amintiți-vă că veți dori să petreceți cel mai mult timp construindu-vă site-ul cu link-uri, deoarece este cel mai important factor și vă va ajuta autoritatea domeniului pe termen lung. Urmăriți întotdeauna să obțineți linkuri de cea mai bună calitate, nu cele mai multe linkuri. Acum ar trebui să înțelegeți mult mai bine autoritatea domeniului și importanța acesteia pentru clasamentul site-ului dumneavoastră.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *