îți ia 4 minute să citești articolul

Site-urile web reprezintă una dintre cele mai utile și frecventabile unelete de marketing pentru deținătorii de afaceri, fie că vorbim despre afaceri mici, de familie, fie că este vorba de corporații și multinaționale.

Astfel, afaceriștii investesc o bună parte din profiturile lor în identitatea virtuală a afacerilor lor, adică în crearea și menținerea unei pagini de internet care să le poată facilita accesul pe piață și deschiderea către consumatori. Sau cel puțin așa ar trebui.

De multe ori, putem observa că anumite site-uri web care promovează diverse afaceri sau servicii nu au avut parte de atât de multă atenție sau grijă care să fi reprezentat investiții în ceea ce privește procesul de creare și mentenanță a acestora. Acest lucru se reflectă, de exemplu, prin identitatea vizuală de slabă calitate- lipsa originalității, prezența unor funcții sau pictograme cu aspect învechit, dificultate în utilizare și per total o experiență nesatisfăcătoare pentru navigatorul site-ului respectiv- toate acestea dau naștere unor nemulțumiri perfect legitime ale utilizatorilor, fapt ce afectează inevitabil traficul de pe acel site. În plus, greșelile gramaticale sau așezarea nepotrivită a textului în pagină, lipsa de coerență între ideile prezentate sau lipsa informațiilor relevante pentru produsul pe care vrem să îl vindem sunt alte lipsuri majore care pot determina un vizitator să nu mai revină niciodată pe site-ul nostru și să se îndrepte către concurență, fapt ce influențează și algoritmul de clasare al căutărilor Google.

Totuși, aceste efecte sunt de multe ori neașteptate pentru deținătorii de site-uri web. Foarte mulți administratori de pagini web sau foarte mulți deținători de afaceri care doresc să aibă parte de expunere online pentru ca afacerea lor să fie una prosperă, profitabilă, nu au înțeles până acum faptul că există o corelație directă între calitatea website-ului și modul în care Google, principalul motor de căutare, va afișa respectivele pagini- adică dacă ele vor avea un rang preferențial în rezultatul căutărilor sau dacă nu vor fi afișate ca fiind primele rezultate. Dacă nu acordăm o atenție deosebită calității informației expuse pe site-ul nostru, dar și coerenței vizuale și aspectului general plăcut pe care un site ar trebui să le aibă, inclusiv din punct de vedere al cromaticii, atunci sigur afacerea noastră și expunerea site-ului vor avea de suferit.

Potrivit Google, dacă site-ul web al unei companii nu îndeplinește anumite standarde de calitate, acest lucru ar putea avea o influență negativă asupra expunerii sale la căutare.


John Mueller, Webmaster Trends Analyst la Google, în cadrul unei conferințe ce a avut loc la finalul lunii iunie 2021, a fost pus în fața situației de a răspunde la o întrebare venind de la un proprietar de site web al cărui trafic a scăzut constant în timp. Confruntat cu această întrebare, oficialul a încercat să își lămurească interlocutorul, proprietarul site-ului, care întreba care ar putea fi natura problemei.

În răspunsul său, Mueller subliniază importanța ce trebuie acordată anumitor elemente ale site-ului care pot părea nesemnificative pentru proprietarul acestuia, dar care sunt critice pentru vizitatori.

“Diferențele mici pot avea uneori un impact asupra modului în care utilizatorii vă văd site-ul web. Dacă, de exemplu, aveți un website ce conține un articol sau mai multe articole despre un subiect financiar, iar oamenii, vizitatorii vă spun: „ Ei bine, materialul dumneavoastră este bun în ceea ce privește calitatea informației prezentate, dar este ilustrat într-un mod care pare într-adevăr să denote amatorism, lipsă de profesionalism”, acesta ar putea reprezenta modul în care oamenii vă percep site-ul web. Pe termen lung, această părere se poate reflecta și asupra vizibilității în căutare.”

Mueller sugerează că ar fi bine să cerem sfaturi, opinii separate din surse imparțiale ale unor persoane cu expertiză în domeniu, pentru a obține informații despre cum să îmbunătățim prezentarea unui site.

El evidențiază, de asemenea, un articol de pe blogul Google din 2019 despre modificările esențiale care au operat în privința popularului motor de căutare, care include o listă de întrebări pe care proprietarii de site-uri și le pot adresa și asupra cărora ar trebui să se aplece pentru a îmbunătăți calitatea site-urilor lor.

Următoarele întrebări despre prezentarea site-ului sunt listate în postarea de pe blog:

– Este conținutul lipsit de erori gramaticale sau stilistice?

– Este conținutul bine realizat sau pare a fi redactat în mod neglijent, pare că este „ încropit”, făcut la repezeală?

– Este conținutul redactat în masă sau externalizat către un număr mare de creatori, fiecare cu amprenta sa unică, sau este acesta distribuit pe o rețea largă de site-uri, cu pagini individuale sau site-uri, dintre care unora li se acordă mai puțină atenție sau importanță?

– Există oare un volum excesiv de publicitate în cadrul conținutului site-ului care distrage atenția sau interferează cu subiectul principal?

– Când este vizualizat pe dispozitive mobile, conținutul are o aparență la fel de plăcută, este la fel de ușor de interacționat cu funcțiile site-ului?

Se sugerează faptul că proprietarii sau administratorii de website-uri pot adresa aceleași întrebări chiar propriilor vizitatori, însă trebuie să fie pregătiți pentru o întreagă varietate de răspunsuri și trebuie să accepte și eventualele critici, să le internalizeze și să fie dispuși să corecteze aspectele unde conținutul site-urilor lasă de dorit.

Adresând acele întrebări potrivite către utilizatori și încercând să internalizăm feedback-ul lor într-o manieră constructivă, ne-ar putea conduce către o nouă abordare. Poate că problemele pe care noi, ca proprietari, le identificaserăm înainte de a obține feedback-ul potențialilor noștri clienți nu erau problemele cele mai pregnante. Astfel, opiniile utilizatorilor se pot dovedi extrem de valoroase, întrucât ne vor ajuta să identificăm lipsurile cele mai importante, ne vor ajuta să scutim din timpul pe care l-am fi alocat rezolvării unor probleme care nu erau esențiale și ne vor permite să ne concentrăm resursele de timp, bani și energie pentru a aduce îmbunătățirile care să ne permită cu adevărat să ne recâștigăm un loc fruntaș în rezultatele căutărilor Google.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *