îți ia 9 minute să citești articolul

Probabil că ați auzit de ceva ce se numește „blocajul scriitorului” sau cum i se spune peste ocean „writer’s block”. Dacă la acest blocaj care intervine de multe ori în viața celui ce trebuie să scrie pentru că aceasta îi este meseria, mai adăugăm și cele 200 de reguli SEO, să fie important, „nemaiscris”, relevant, cu informații cât mai folositoare, să aibă cuvinte cheie, dar nu prea multe, etc, etc, acest blocaj se poate transforma într-un adevărat coșmar.

Dar cum pentru orice problemă există întotdeauna o soluție, mai ales în lumea de azi și pentru aceste blocaje se găsesc o multitudine de instrumente ce te pot ajuta să treci peste orice fel de problemă în ceea ce privește crearea de conținut.

Pentru că atunci când vorbim despre conținut există mai mulți pași în crearea acestuia, am împărțit instrumentele recomandate pe categoriile aferente fiecărei etape a creării de conținut: cercetarea, crearea, partajarea și crearea de conținut colaborativ, validarea și corectarea acestuia, partea de SEO, apoi evaluarea conținutului în termeni de audiență.

Instrumente pentru cercetare

Așa cum spuneam munca legată de crearea de conținut nu începe prin a scrie ce îți trece prin minte, ci printr-o cercetare minuțioasă legată de subiectul despre care să scrii și ce să scrii despre acesta. Mai întâi trebuie să verifici exact ce anume se caută, ce dorește posibila ta audiență să afle, unde există goluri în informație, etc. Toate aceste răspunsuri te vor ajuta să găsești acel subiect și titlu care să își aducă câte mai multe click-uri, aprecieri și poate chiar un backlink sau două.


  1. Ubersuggest

Ubersuggest nu este un instrument care să îți sugereze subiecte pentru conținut. Acesta este un tool pentru cercetarea legată de cuvintele cheie, dar este un instrument extrem de bun.

Ubersuggest folosește cuvântul cheie introdus de tine și cu ajutorul lui Google Suggest și Google Ads Keyword Planner îți oferă variante de cuvinte cheie de tip long-tail, dar și sugestii legate de posibile idei de conținut. Poți folosi cuvintele cheie long-tail sugerate pentru a crea articole din acestea sau pentru a aborda un anumit subiect legat de acestea. Pe de altă parte poți folosi chiar sugestiile de conținut pe care ți le oferă ei, mai ales că la fiecare ai numărul de backlink-uri și numărul de vizualizări pe Facebook și Pinterest. Ubersuggest oferă o versiune gratuită, dar limitată la doar 3 căutări zilnice, pe baza unei simple creări de cont.

  1. Buzzsumo

Buzzsumo este un instrument ce îți arată postările cele mai populare legate de un anumit cuvânt cheie. Introduci un cuvânt cheie, iar el îți întoarce ce postări sunt mai vizionate cu respectivul cuvânt inclus, dar și ce angajament au produs acestea pe rețelele sociale cele mai importante. Pornind de la aceste subiecte poți crea ceva asemănător sau poți găsi subiectul adiacent încă neatins sau fără răspunsuri.

  1. Portent’s Content Idea Generator

Acesta este un instrument gratuit și probabil că acesta este cel mai mare avantaj al său. Pe baza unui cuvânt cheie el îți sugerează titluri pentru posibile articole. Problema este că nu numai că nu îți arată nicio dată statistică legată de respectivul titlu, dar sunt cuvinte la care nu prea nimerește firul logic al unei exprimări naturale.

  1. Answer the Public

Answer the Public este un super instrument pentru găsirea de posibile subiecte despre care să scrii. După introducerea unui cuvânt cheie acesta îți va întoarce niște variante de căutări (de fapt foarte multe variante) legate de acel cuvânt. Ele sunt prezentate sub forma unui grafic având posibilitatea ca dacă faci click pe o întrebare să fi redirecționat direct la pagina de căutare Google.

Poate fi folosit gratuit, dar versiunea Pro are foarte multe posibilități de cercetare în profunzime pe care nu merită să le pierzi.

  1. Quora

Quora nu este altceva decât o platformă pe care oricine poate să întrebe orice. Ceea ce o transformă într-un instrument extrem de prețios pentru price creator de conținut. Căutând un subiect legat de afacerea ta poți afla foarte ușor ce anume îi frământă pe oameni legat de respectiva temă. Și iată cum ai găsit deja subiectul pentru articol.

  1. Reddit

Reddit este urmașul forumurilor, practic o formă de platformă socială. În cadrul acestuia se creează comunități ce tratează subiecte extrem de diverse pe absolut orice temă la care te-ai putea gândi. Vizitând asemenea comunități relevante afacerii tale vei putea descoperii o mină de aur de idei pentru conținutul tău.

  1. Awario

Acesta este un tip special de instrument ce urmărește canalele sociale și monitorizează discuțiile purtate pe acestea. De fiecare dată când compania ta este menționată în vreo postare vei vedea ce se spune și care este adevăratul feedback legat de afacerea ta. Astfel vei avea direct de la sursă instrumentele necesare pentru a crea o experiență perfectă pentru utilizator.

Instrumente pentru scrierea și corectarea conținutului

De îndată ce ai găsit ideile și știi ce ai de făcut av trebui să te apuci să creezi conținutul respectiv. Mai jos ai toate instrumentele necesare pentru a îl scrie, a-l corecta și a-l publica corect.

  1. Evernote

Evernote nu scrie pentru tine și nici nu își sugerează ce să scrii. Acesta este un editor de text extrem de folosit de majoritatea creatorilor de conținut. Ceea ce face din Evernote un minunat instrument este faptul că este asemănător unei agende în care poți nota idei, notițe, dar poți și scrie texte și asta de oriunde pentru că există o aplicație Evernote pentru orice dispozitiv.

  1. Hemingway App

Aceasta este o aplicație și un instrument ce te ajută să corectezi gramatical un text, dar îți acordă și o notă de „înțelegere” pentru cititor. Aceasta înseamnă că poți avea un text ușor de înțeles pentru oricine adică o notă 5 sau un text dificil ce este destinat mai degrabă celor cu un grad de educație foarte ridicat și să ai o notă 9 sau 10. Pentru a primi toate sugestiile acestei aplicații, dar și nota legată de „înțelegerea” textului va trebui să copiezi textul direct în aplicație.

  1. Grammarly

Spre deosebire de Hemingway, Grammarly presupune crearea unui cont și adăugarea unei extensii în Google Chrome. Poți scrie textul tău  direct sau poți să îl copiezi din alt document. Este un instrument extrem de complex ce îți permite să setezi foarte mulți factori legați de scrierea unui articol: cărui public te adresezi, să te anunțe când folosești un anumit tip de limbaj, pentru ce scop îl folosești, etc. Versiunea gratuită nu îți va arăta toate probleme textului, dar nu este vorba despre probleme mari de exprimare sau scriere, ci doar mici finețuri la care vei avea acces doar pe baza abonamentului la ei.

  1. Word2CleanHTML

Acest instrument nu este un editor propriu-zis și nici nu corectează gramatica sau semantica textului tău. Scopul său este să te scutească de bătăi de cap atunci când vrei să dai copy/paste dintr-un editor de text în documentul tău HTML și după publicare descoperi că apar niște semne ciudate în pagina ta.

Acest instrument va descoperi acele probleme și le va modifica în așa fel încât să nu constituie o problemă de conversie pentru tine. 

Instrumente pentru SEO-ul conținutului

Problema este că nu este îndeajuns să creezi conținut, ci azi creatorii de conținut trebuie să îl și optimizeze pentru motoarele de căutare. Aceasta presupune crearea unor titluri și subtitluri relevante, introducerea cuvintelor cheie relevante, dar în mod natural în text și care să includă și familia lor semantică, etc. Iată care sunt instrumentele principale ce vă vor ajuta să realizați acest lucru.

  1. SEMrush

SEMrush este unul dintre cele mai importante instrumente de SEO, dar este extrem de prețios pentru conținut. Acesta îți oferă o grămadă de elemente de studiu pentru cuvintele cheie, modalități de construire ale backlink-urilor, dar și informații legate de concurență și instrumente prin care poți să îi depășești pe aceștia. SEMrush are și o versiune gratuită, dar este extrem de limitată, drept urmare cel mai bine este să alegi un abonament.

  1. Yoast SEO

Yoast este un plugin destinat WordPress-ului. Pentru cei ce dețin un site WordPress este un instrument foarte important pentru că pe lângă elemente de SEO, acesta îți va transmite și informații legate de partea gramaticală și semantică a textului sau articolului publicat. 

Instrumente pentru colaborare

De foarte multe ori crearea de conținut se bazează pe o colaborare strânsă între 3 persoane sau 3 departamente diferite, mai exact: cercetarea în domeniu, crearea conținutului și marketingul. Pentru ca această colaborare să se realizeze simplu și în timp real este nevoie de instrumente care să o faciliteze.

  1. Google Docs

Google Docs este varianta preferată de mulți cei ce lucrează în domeniul conținutului, iar motivul principal este faptul că este un instrument gratuit. Poți partaja documentele cu cei care lucrezi și poți face adnotări pe acestea, să creezi taskuri pe documentul respectiv și să creezi drepturi de editare pentru anumiți utilizatori. Dar se limitează exclusiv la documente deja existente create de tip Word.

  1. Slack

Este unul dintre cele mai folosite instrumente pentru colaborare între diverse echipe. Acesta este o combinație extrem de utilă între Whatsapp și email. Slack face colaborarea interdepartamentală extrem de ușoară și permite distribuirea de sarcini între membrii unei echipe. Poți distribui orice tip de material în cadrul echipei tale, așa că procesul de creare a unei bucăți de conținut este mult mai ușor.

Slack nu se rezumă doar la conținut sau la editarea de documente, el este un instrument folosit în toate companiile pentru o comunicare extrem de ușoară între echipe și/sau departamente.

  1. Dropbox Paper

Dropbox este un serviciu de tip cloud asemănător lui Google Docs. Acesta îți permite să lucrează la un document cu o echipă, fiecare având acces la document, puteți face modificări aici, adăuga notițe, partaja imagini, etc.

  1. Trello

Trello este asemănător unui whiteboard sau a unei table de plută pe care scrii sau postezi notițe cu diversele sarcini. Mult mai simplu decât un instrument de management al proiectului este un tool foarte simplu și eficient de a distribui diverse taskuri și a verifica felul în care se desfășoară acestea sau a vedea diversele probleme întâmpinate de membrii echipei. 

  1. Asana (sau Jira)

Asana este un instrument destinat managementului de proiect, oferind posibilitatea coordonatorului de proiect să distribuie sarcinile între membrii echipei, să monitorizeze termenul de finalizare ale diverselor bucăți ale proiectului, etc. Acesta se poate folosi însă și pentru proiecte mai extinse de creare de conținut pentru că permite gestionarea foarte bună a tuturor resurselor.

Am scris în titlu încă un asemenea instrument, Jira. Acestea sunt foarte similare, iar tarifele lor la fel, drept urmare rămâne doar o chestiune de preferință între cele două. 

Instrumente de evaluare a eficacității conținutului

Munca unui creator de conținut nu se termină nici după ce a scris, ci mai urmează un pas, acela care vine după publicare: analiza. Oare ceea ce am publicat este ok? A fost eficient și dacă da, cum? Ce aș putea să îmbunătățesc sau ce aș putea să mai folosesc? Pentru toate aceste întrebări există instrumente.

  1. Google Analytics

Nu există evaluare SEO fără Google Analytics. Acest instrument gratuit îți oferă foarte multe date legate de sursa conținutului, cum să îți îmbunătățești, etc.

Poți vedea exact cât de popular a fost un anumit articol observând ce rată bounce ai avut sau care a fost timpul petrecut pe pagina respectivă sau de câte ori a fost vizualizată o pagină. Toți acești factori te pot ajuta să descoperi ce anume îi atrage mai mult pe vizitatorii tăi și vei putea adapta conținutul în concordanță.

  1. Inspectlet

Inspectlet este un element special de analiză. Acesta creează un video ce urmărește comportamentul utilizatorilor pe site-ul tău: ce au vizitat, ce au citit, când l-au părăsit. Acest timeline al vizitei pe site-ul tău al utilizatorilor nu face altceva decât să îți arate exact care sunt părțile bune și care sunt cele ce necesită muncă.

CONCLUZIE

Știu că a crea conținut care să conteze, care să adauge vizite, să facă lumea să vorbească despre tine sau chiar să îți aducă măcar un backlink este de cele mai multe ori o misiune extrem de dificilă. Totuși sunt convinsă că toate instrumentele pe care vi le-am sugerat mai sus vă vor ajuta foarte mult în a găsi și crea cele mai bune articole.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *