îți ia 5 minute să citești articolul

Rețelele de socializare au devenit extrem de importante pe parcursul întregului an 2020, pentru că au rămas aproape unicul instrument de socializare în lume pentru o perioadă de aproximativ 3 luni. În timp ce străzile de peste tot din lume erau pustii, poze cu această „pustietate” invadau toate rețelele de socializare pentru că viața se mutase pentru un timp … online.

Nu mai există niciun motiv la ora actuală ca afacerea ta să nu aibă o prezență bogată pe rețelele de socializare relevante pentru publicul tău țintă. Dar pe lângă această prezență obligatorie ai nevoie și de o integrare a acestei prezențe peste tot unde ești menționat: pe site-ul tău, în campaniile de marketing prin email, peste tot unde te promovezi, indiferent de mediul folosit.

Care sunt acele strategii importante de ingerare a rețelelor de socializare în campaniile tale de promovare online? Mai jos le vei găsi pe cele mai importante șapte. 

  1. Creează posibilitatea de login cu ajutorul rețelelor sociale

Dacă site-ul tău presupune un login, precum magazinele online sau companiile ce vând diverse servicii online (aplicații pentru diverse scopuri și activități, spre exemplu), atunci o idee minunată este să oferi posibilitate de crearea a unui cont cu ajutorul unuia deja existent pe rețelele sociale. Sunt sigură că sunteți familiarizați cu metoda de tipul: „creează un cont nou” sau „conectează-te cu Facebook”, „conectează-te cu Google”, „conectează-te cu LinkedIn”, etc.

Această integrare a unei rețele de socializare cu însuși login-ul pe site-u tău este nu numai o modalitate superbă de conectare ale celor două, site-ul și platforma socială, dar este și  modalitate bună de a ușura procesul pentru client.


Este deja constatat că peste 70% dintre cei care își creează conturi pe diverse site-uri preferă să se conecteze cu coturile lor deja existente e diversele platforme de socializare. Este cea mai simplă modalitate de a crea un cont pentru că nu trebuie să completezi niciun câmp de informații, ci doar să dai vreo două-trei click-uri pentru a te conecta cu un cont deja creat. 

  1. Integrează butoanele specifice rețelelor sociale la finalul fiecărui articol pe blog

Dacă site-ul tău este bine creat conform standardelor actuale cu siguranță are și o secțiune de blog sau informații utile, cum vreți să le denumiți, dar care oferă acele date de care utilizatorul sau clientul potențial are nevoie și care de cele mai multe ori fac diferența. La finalul fiecărui articol pe care îl publici pe blog va trebui să integrezi butoanele specifice rețelelor sociale pe care este prezent. De ce? Pentru ca oricare dintre cei ce te urmăresc și te citesc să poată să partajeze automat un articol ce li se pare interesant sau relevant într-un anumit domeniu. 

  1. Integrează rețelele de socializare în emailurile de promovare

Butoanele cu simbolurile rețelelor de socializare pe  care afacerea sau brand-ul tău sunt prezente trebuie să însoțească imaginea ta public oriunde aceasta este afișată sau apare. Spre deosebire însă de variantele printate sau ce apar la TV sau radio, atunci când vine vorba de promovarea ta online este foarte important ca aceste iconițe specifice rețelelor pe care ești prezent să existe. Pentru că în mediul online acestea pot fi accesate direct. Drept urmare, orice campanie inițiezi pe email, rețelele de socializare pe care ești activ și prezent trebuie să facă parte din antetul mesajului aferent campaniei sau variantelor informative transmise pe email. 

  1. Integrează în site-ul tău câteva postări importante din rețelele de socializare

Atunci când prezența ta pe mediile de socializare este esențială afacerii tale, poți să creezi un feed al acesteia chiar pe pagina ta principală. Pentru a încuraja vizitatorii site-ului tău să te urmărească și pe rețelele de socializare poți include câteva exemple importante și care au generat multe vizualizări chiar sub mesajul ce îndeamnă vizitatorul să se aboneze la pagina ta pe platforma respectivă. 

  1. Creează emailuri speciale pentru campaniile pe mediile sociale

Atunci când lansezi un concurs sau o promoție specială prin intermediul rețelelor sociale este bine să le promovezi prin toate posibilitățile existente. Este posibil ca unii dintre cei care te urmăresc în mod constant să nu aibă timpul necesar sau dorința să acceseze profilul tău atunci când aceste concursuri sau promoții sunt inițiate. Un email din partea ta care să îi anunțe că există această oportunitate nouă pentru ei este un plus pentru tine. Faptul că îi incluzi în campaniile tale și le semnalezi diverse reduceri sau posibilități de câștig le arată acestora că sunt importanți pentru tine. Iar pentru tine aceasta reprezintă o modalitate nouă de expunere a brand-ului sau a afacerii tale. 

  1. Include butoanele social media în paginile de mulțumire (thank you pages)

Atunci când un client finalizează un proces important pentru tine, precum înscrierea la newsletter-ul tău sau finalizarea unui coș de cumpărături va exista întotdeauna o pagină de mulțumire. Pagina aceasta de mulțumire îi demonstrează respectivului care a trecut prin pașii necesari pentru a se abona sau a cumpăra că pentru tine, el este important. Drept urmare, alături de mulțumiri poți să „plusezi” un pic și să adaugi un „call to action” precum cele ce îi îndeamnă pe cei ce au cumpărat deja să se aboneze și la canalele de socializare pe care sunteți prezenți. 

  1. Adaugă butoanele specifice rețelelor de socializare pe paginile cu produsele tale

Atunci când deții un magazin online, indiferent ce vinde acesta este bine ca pe fiecare pagină ce detailează un produs să incluzi și iconițele specifice de partajare pe rețelele de socializare. Atunci când unul dintre clienții tăi este entuziasmat de produsele tale sau când consideră că un anume produs se potrivește drept cadou unui prieten, aceste butoane de partajare pe rețelele sociale i vor fi extrem de practice și folosite. Indiferent că partajează respectivul produs sau respectiva gamă pe pagina sa din rețeaua socială respectivă sau în grupul său de prieteni, aceasta inițiativă a ta va fi primită bine atât pentru imaginea ta, cât și din punctul de vedere al experienței utilizatorului.

CONCLUZIE

Este puțin probabil ca potențialii tăi clienți sau cei deja existenți să te urmărească pe rețelele sociale. Singura variantă în care acest lucru se poate întâmpla în mod normal și firesc este dacă prezența ta este foarte puternică și primordială pe rețelele de socializare. Altfel, persoanele ce îți pot deveni clienți vor reacționa mai degrabă la site-ul tău și informațiile existente pe acesta. Totuși rețelele sociale sunt foarte importante, așa că trebuie să găsești cât mai multe metode pentru a încuraja și a le arăta celor ce îți sunt clienți sau pot deveni că merită să te urmărească și pe platformele sociale pe care ești prezent.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *