îți ia 5 minute să citești articolul

Când afacerea ta are nevoie de o prezență puternică online, de cele mai multe ori trebuie să apelezi la numeroase campanii PPC – Pay per Click, campanii care să îți asigure o eficiență maximă. Astfel că, dacă te afli într-o asemenea situație, atunci cu siguranță va fi nevoie să angajezi un manager PPC sau o companie/agenție PPC pentru a se ocupa de acest aspect.

Persoana sau persoanele pe care le vei angaja pentru a avea grijă de această parte a marketingului din compania ta trebuie să aibă o experiență clară și să fie capabilă ca prin intermediul campaniilor online plătite să poată oferi cel mai bun ROI (Return on Investment). Pentru a putea lua o decizie informată atunci când te hotărăști să faci o asemenea angajare am pregătit mai jos un set de întrebări pe care să le pui la interviu. Răspunsul primit la aceste întrebări îți va fi de mare folos și te vor ajuta să găsești persoana potrivită pentru acest job.

Există în primul rând câteva întrebări clasice care te pot lămuri din prima dacă persoana respectivă este potrivită pentru o asemenea slujbă. Totuși ceea ce ai nevoie tu este un expert în domeniu pentru a putea conduce campania și chiar o echipă de oameni. Astfel, va trebui să alegi câteva dintre întrebările de mai jos, întrebări nuanțate și menite să detașeze diverși candidați de acela ce ți se potrivește ție. 

  1. Cum măsurați rezultatele unei campanii și cum explicați aceste date clientului?

Răspunsul la această întrebare se bazează exclusiv pe experiența acestuia. Dacă ceea ce vei primi este un răspuns „din manuale”, atunci nu ai de ce să continui interviul. Concret, candidatul tău trebuie să fie capabil să răspundă acestei întrebări pe baza experiențelor avute și va include în acesta care sunt factori de măsurare folosiți. Este de asemenea foarte important, și parte dintr-un răspuns competent și felul în care acesta alege să explice și dezvolte respectivele rezultate pentru toate persoanele interesate. O campanie PPC implică nu numai un departament, cel de marketing, ci multiple sectoare ale unei afaceri, precum vânzările, relațiile cu clienții, analiștii, etc. Astfel datele prezentate de către un manager PPC trebuie să fie destul de relevante pentru toate aceste părți implicate și să ajute la eficientizarea întregului proces de vânzare. 

  1. De unde începeți optimizarea procesului de publicitate PPC?

Nimeni nu vă poate oferi un răspuns concret la această întrebare, pentru că atâta vreme cât nu este încă angajatul dvs. și implicat în acest proces de marketing nu are cum să știe de unde trebuie să pornească. Un profesionist adevărat poate doar să vă răspundă că va începe prin a evalua procesul de publicitate PPC existent și abia ulterior va putea face propuneri de optimizare al acestuia. Orice alte discursuri legate de cum ar trebui să optimizați și ce anume sunt evident doar vorbe. 


  1. Care este procesul de desfășurare a unei campanii PPC?

Este important să știi ce pași ia acesta în considerare atunci când pornește o campanie sau serie de campanii Pay per Click.  Este bine să cereți și exemple concrete ale unor procese deja derulate. Cum a început evaluarea, la ce concluzii a ajuns, cum le-a prezentat clientului și cum a reușit să îi explice acestuia cum se traduce valoarea bugetului investit în rezultate. 

  1. Ce se întâmplă când constatați că o campanie nu este eficientă?

Indiferent cât de bună și pregătită este o persoană într-un anumit domeniu există întotdeauna factori care pot să nu meargă în favoarea sa sau care nu pot fi prevăzuți sau controlați. Drept urmare este important ca oricine să fie conștient de posibilitatea ca o anumită campanie să nu funcționeze și să aibă capacitatea nativă de a se adapta și a schimba cursul într-o asemenea situație.

Răspunsuri de genul „Nu mi s-a întâmplat așa ceva” sau „Voi face tot posibilul ca așa ceva să nu se întâmple” nu sunt soluții reale.  Conștientizarea posibilității ca ceva să nu fie perfect și găsirea unei soluții cu anunțarea clientului sunt trăsături importante ale unui potențial candidat. 

  1. Vi s-a întâmplat ca un client să conteste metodele dvs. de abordare a strategiei PPC?

Este absolut evident că, dacă persoana intervievată lucrează în domeniu de ceva timp acest lucru i s-a întâmplat. Important este nu numai să recunoască, dar și să vă demonstreze că o relație contractuală nu trebuie să implice orgolii personale. Astfel că un răspuns înțelept în aceste condiții ar fi ca managerul PPC intervievat să vă spună că s-a aflat într-o asemenea situație și cum a reușit să convingă respectivul client legat de eficiența strategiei sale fără a crea vreun conflict. 

  1. Cum explicați clientului de ce este necesară o anumită strategie PPC?

Clientul sau persoanele direct interesate în rezultatele campaniei PPC ale acestuia vor trebui să îți dea acordul legat de bugetul propus de managerul PPC. Așa că acesta va avea sarcina, deloc ușoară, de a explica acestora de ce și cum se va folosi respectivul buget. Aici intră chiar și o parte de training în domeniu PPC, nu în sensul de ore de curs, ci pur și simplu de găsire a unor modalități de a ilustra cât se poate de clar termenii folosiți și rezultatele așteptate. Mai mult ca sigur că pentru un manager bun acesta a fost întotdeauna unul dintre pașii importanți ai creării unor campanii. 

  1. Cum alegeți să prezentați clientului rezultatele campaniilor realizate?

Orice client sau persoană interesată în rezultatele unei anumite campanii sau a unei serii ale acestora are evident anumite așteptări. Ca orice domeniu, însă, de multe ori așteptările pe care le are cineva din alt domeniu sunt total diferite față de mecanica procesului respectiv. Campaniile PPC nu sunt orientate exclusiv spre obținerea unui număr de vânzări sau de clienți siguri. Astfel este posibil ca pe termen scurt clientului să i se pară că a cheltuit mai mult decât a primit. Ține de cel responsabil de aceste campanii PPC să îi arate acestuia, să îi demonstreze ce efecte și cum se produc pe termen scurt, mediu și lung. Așa că un bun candidat va știi acest lucru și mai mult ca sigur are deja experiență în expunerea acestor probleme către părțile interesate în proces, așa că vă va putea oferi un răspuns pertinent.

CONCLUZIE

Orice interviu de angajare, indiferent în ce domeniu are în mod clar părțile sale comune, simple, dar și anumite secțiuni care sunt menite să departajeze candidații în mod clar. Întrebările de mai sus sunt exact acele mici „capcane” menite să vă ajute să găsiți cel mai potrivit om pentru un asemenea post.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *