îți ia 7 minute să citești articolul

Poate că te întrebi de ce este nevoie de strategii SEO, locale sau de orice alt fel pentru o organizație non-profit. Chiar dacă aceste organizații sunt necomerciale, ele nu sunt îndreptate spre a obține un profit sau un câștig, ele trebuie să aibă vizibilitate și să aibă acces la promovare ca orice altă companie. Dacă organizația ta nu parte de expunere în mediile online, atunci cum pot oamenii afla de ea, cum poți primi donații, cum poți organiza evenimente pentru a strânge fonduri și cum poți găsi voluntari?

Așa că dacă atunci când ai citit titlul te-ai enervat poate un pic, acum sunt sigură că își dai seama ce important este pentru o asociație umanitară sau o organizație non-profit să fie cunoscută și să apară nu la o singură căutare relevantă, ci la cât mai multe. În plus, trebuie să iei în calcul că asemenea organizații au fonduri foarte limitate pentru a investii în publicitate, drept urmare acestea se vor baza în mare majoritate pe găsirea prin intermediul rezultatelor organice.

Pentru că în câteva rânduri am explicat importanța SEO pentru organizațiile non-profit aș vrea mai jos să vă explic și de ce este nevoie ș de local SEO. Apoi am să vă spun care sunt cei 5 pași importanți pe are trebuie să îi faceți pentru a vă asigura că profitați la maxim de local SEO. 

Care este importanța SEO-ului local pentru o organizație non-profit

Principala diferență între SEO și local SEO este intenția utilizatorului atunci când realizează o căutare. Este adevărat că pentru organizații foarte generale de tipul celor ce luptă cu foametea, încălzirea globală sau cele dedicate protecției animalelor pe cale de dispariție nu contează așa mult local SEO. Dar și aici, vorbim doar de acele cazuri în care nu contează pentru că nu te afli în zonele respective.


Totuși atunci când este vorba despre cauze sociale unde este necesar ajutorul financiar și/sau uman oamenii sunt mult mai înclinați să acorde acest ajutor acelor probleme mai aproape de ei, iar acestea sunt cele locale. Dacă să spunem te-ai enervat că nu există parcuri în zona ta, vei căuta organizații care se ocupă de așa ceva în zona ta și vei încerca să le ajuți. Mai exact, vei căuta ceva de genul „parcuri în sectorul 2” sau „zonă verde în Militari”. Această arată intenția clară a utilizatorului de a găsi organizații care luptă pentru ceea ce te deranjează pe tine sau este inexistent, dar în zona ta, adică, local. Iar aceasta înseamnă că trebuie să iei în considerare și SEO local, adică să investești timp în acele trucuri ce te pot ajuta să fii relevant pentru utilizatorii care vor să ajute organizații precum a ta.

Ce trebuie tu să faci?

Acum că am văzut cu ce ne ajută local SEO în cazul în care avem o organizație non-profit, haideți să vedem și ce trebuie minim să facem pentru a fii siguri că vom fi găsiți la căutările cu relevanță locală.

  1. Creează sau revendică propria pagină Google My Business

Google My Business este unul dintre cele mai importante instrumente de SEO local puse la dispoziție gratuit de către Google. Atunci când Google întoarce o pagină de rezultate pentru o căutare, aceasta include o bucată chiar la începutul ei ce listează afacerile relevante pentru cuvântul căutat aflate în zona ta și include și o hartă pentru asta.

Profilul tău Google My Business poate să existe deja, cu un minim de informații, precum un simplu nume și poate și acesta greșit, dar realizat de Google la maparea zonei. Ceea ce trebuie tu să faci este să revendici profilul respectiv ca proprietar al său sau, dacă acesta nu există, să îl creezi tu.

Este esențial pentru vizibilitatea ta, dar și pentru experiența celor ce intră în contact cu tine să incluzi toate detaliile cerute sau pentru care există secțiune în profilul tău. Vei avea nevoie de o poză de profil ce trebuie să corespundă cu logo-ul organizației, dar poți introduce și o imagine de fundal. Evident că  numele este necesar, dar poți include și o descriere în acre va trebui să te asiguri că ai inclus cât se poate de concis tot ce este nevoie și cuvinte cheie relevante. Completează număr de telefon, orele de program, adresa, email-ul, site-ul și orice alte date consideri că sunt de ajutor.

  1. Înscrie-te în toate directoarele relevante

În plus față de Google My Business care este în cele din urmă un director, și cel mai important aș putea adăuga există și alte directoare, asemănătoare cărților de telefoane (doar că online) în care lumea are tendința de a căuta informații. Mai mult decât atât Google va da posibilitate utilizatorului atunci când există rezultate în respectivele directoare să se îndrepte spre ele.

În România, în afară de Google este bine să îți listezi organizația în paginiaurii.ro, europages.ro și cylex.ro. ia în calcul, că totuși pot exista și alte directoare specifice domeniului în care activezi sau tipice organizațiilor de întrajutorare sau sprijin, așa că interesează-te și asigură-te că ai acoperit toate posibilitățile.

  1. Acordă importantă recenziilor

Atunci când deții o afacere cineva îți dă o sumă de bani în schimbul căreia primește ceva. Este posibil ca acel ceva să nu fie tocmai bun sau adecvat cu ceea ce s-a așteptat clientul, dar acel ceva există. Când ai un non-profit lumea este rugată să dea bani sau timp fără a primi nimic concret în schimb. Astfel că nivelul de încredere al celor ce aleg să te ajute trebuie să fie la cote maxime. Ei trebuie să aibă încredere că tu vei folosi banii donați pentru ceea ce ai promis că faci, dar și că vei lua în serios ajutorul lor voluntar fără să profiți de acesta. Iar acest fapt este poate mai important în România decât în multe locuri din lume, pentru c aici au existat o mulțime de așa-zise „organizații non-profit” ce nu au făcut altceva decât să profite de naivitatea și bunătatea oamenilor.

Dacă organizația ta va avea recenzii de la cei care te-au ajutat și care s-au implicat într-un fel sau altul în activitatea ta, acestea le vor arată celor ce doresc și ei să ajute, dar le este teamă, că nu au motive să nu se asocieze cu organizația și scopurile tale. Pentru a dobândi aceste recenzii va trebui să le soliciți, simplu, franc, fără tertipuri. În primul rând că nu ai ce să oferi la schimb decât mulțumirile tale sincere și în al doilea rând dacă vei „asasina” persoana căreia îi cer o recenzie cu cereri infinite aceasta nu o va mai face doar din lehamite.

De asemenea fă-ți un obicei din a răspunde în mod constant recenziilor primite. Mai ales atunci când vine vorba de acțiuni caritabile foarte multe persoane simt nevoia să fie nominalizate pentru ceea ce au realizat sau pentru acțiunea cu care au ajutat. Mulțumește atunci când primești o recenzie pozitivă, dar adresează-te de fiecare dată și celor ce nu au numai cuvinte frumoase de scris la adresa ta sau a organizației tale. 

  1. Alege cuvintele cheie potrivite

Atunci când vorbim de SEO local trebuie să iei tot timpul în considerare faptul că parte a unei căutări locale include de cele mai multe ori un cuvânt ce desemnează locul. ”Spații verzi în sectorul 2” sau „școli cu apă caldă în Pitești” toate acestea sunt exemple de căutări locale cu implicație socială.

Pe lângă componenta locală desemnată în cuvintele cheie va trebui să faci un mic studiu legat de ceea ce caută cei ce sunt cei mai înclinați să se implice în activitatea desfășurată de organizația ta. Există instrumente gratuite ce te pot ajuta în acest sens, dar poți totodată să soliciți ajutorul „pro-bono” a unei agenți SEO.

Dacă organizația ta se ocupă de o categorie mai largă de cazuri sociale, nu te referi doar la unități ale acestora, ci creează cuvinte cheie ușor mai generale pentru că de multe ori vei avea câștig de cauză mai mare așa. Spre exemplu, în loc de „adoptă un șoricar în București”, alege mai degrabă „adoptă un cățel în București”. 

  1. Creează o strategie pentru conținutul site-ului

Pentru o organizație non-profit conținutul site-ului este foarte important. Cei ce vizitează site-ul trebuie să se informeze extrem de rapid asupra tuturor variantelor prin care pot să contribuie la cauza susținută de tine: cine ești și ce îți propui, cum pot dona bani, cum te pot ajuta altfel prin donații de alimente sau haine sau alte produse, dar și cum pot dona timp prin a deveni voluntari.

Alături de toate aceste informații ce trebuie structurate și despărțite pentru a fi ușor și logic accesate, conținutul suplimentar trebuie să se refere la realizările organizației tale, la persoanele sau locurile pe care le sprijini sau le ajuți, la ceea ce ai realizat, la ceea ce îți propui, dar și la cei care te ajută fără să ceară nimic în schimb. Pentru o organizație non-profit transparența este esența motorului ce pune în mișcare întregul sistem de ajutorare. Vă dau un singur exemplu, Asociația „Dăruiește Viață”, alături de inițiativa lor de a construi un spital pentru copiii cu boli speciale.

CONCLUZIE

SEO pentru o organizație non-profit este foarte important pentru că reușește să aducă laolaltă nevoia de ajutor și cei dispuși să o facă fără costuri. Da, în această acțiune este implicat un alt tip de cost: timpul, timpul de a studia, căuta și citi pentru a reuși să ajungi la cei de care ai nevoie și sunt dispuși să te ajute. Nu ezita să ceri ajutorul unor profesioniști pentru că este posibil ca unii să fie interesați sau chiar implicați în cauză pe care o susține organizația ta non-profit.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *