îți ia 3 minute să citești articolul

Logo-urile sunt simboluri ale unei mărci înregistrate sau ale unui brand, create pentru a simboliza compania respectivă sau produsul sau serviciul oferit de aceasta sau personalitatea unei organizații. Acest simbol ce generează recunoașterea brandului de către piață, adică logo-ul, trebuie realizat, creat în așa fel încât simpla sa existență să spună povestea companiei sau a produsului tău și care să lase o impresie puternică în mintea consumatorului.

Printre toate ramurile importante ale designului grafic, designul de logo este considerat printre cele mai importante și asta îl transformă într-una dintre cele mai competitive slujbe din lume. Un logo bun este unic, funcțional, respectă principiile de bază ale design-ului și prezintă marca sau compania reprezentată. Datoria unui bun designer de logo este să încerce să obțină un logo simplu, eficient și ordonat. Până la urmă trebuie să fim conștienți că scopul unui logo este să servească și să țintească spre un anumit grup al audienței. Un logo eficient trebuie să creeze o impresie puternică asupra publicului său țintă și să aibă capacitatea de a livra instantaneu mesajul intenționat. Un logo ce spune totul despre o afacere este considerat identitate acelei companii sau ale produselor ei.

Logo este un cuvânt împrumutat în limba română, iar el provine din limba engleză. Originea cuvântului în limba engleză vine din logogram, un cuvânt ce definește un semn sau un simbol folosit pentru a desemna un cuvânt, o frază sau un concept. Acest tip de caracter se folosește în stenodactilografie, dar și în trecut în civilizațiile antice, precum cele egiptene ce se foloseau de desene pentru crea scrieri. Un logo reprezintă de fapt o frază, un cuvânt sau o idee. În ziua de azi, logoul servește drept simbol vizual pentru a prezenta cuvinte, simboluri, culori și forme. Este absolut esențial ca un logo să aibă o semnificație așa fel încât să rămână în subconștientul oamenilor și să livreze mesajul companie, astfel creând identitatea brandului.

Indiferent că vorbim despre un logo bazat pe text sau o marcă bazată pe simboluri, oricare dintre aceste ilustrații grafice sunt în concordanță cu mesajul companiei sau al afacerii tale. Alături de logo puteți crea și un slogan pentru a întări legitimitatea brandului creat, iar împreună vor deveni în final semnul distinctiv sau marca comercială a unei companii sau organizații. Logoul specific va fi ales în funcție de ceea ce se potrivește cel mai bine companiei și imaginii ei.

Logoul este reflexia identității brandului folosită în așa fel încât să creeze o impresie de neuitat. Însă își pierde total scopul și eficiența dacă nu definește clar punctul focal al afacerii tale și nu se adresează audienței țintă. În internetul lumii de azi, branding-ul cu logo este extrem de puternic și contează enorm pentru că un logo poate să ridice sau să distrugă o afacere. Astfel că alegerea unui logo potrivit este foarte importantă. Dacă te gândești la un logo, cu siguranță îți vor veni în minte o grămadă precum cel folosit de Nike sau Microsoft sau Adidas sau Sony și asta pentru că toate aceste logouri au un impact profund și aceste companii au reușit să își creeze o recunoaștere puternică a brandului.


Un logo reprezintă tipul de afacere și produsul pe care îl oferă aceasta. Un logo are puterea de a comunica eficient ceea ce face respectiva companie dar în același timp să reflecte personalitatea respectivei companii. Un design de logo deosebit oferă firmei respectivă faimă și prestigiu. Dacă afacerea ta este în domeniul construcțiilor, atunci logoul tău trebuie să aibă clar legătură cu construcțiile pentru că astfel identitatea companiei tale va fi transpusă în piață.

Procesul de creație al unui logo este unic, dar numitorul lor comun este că un logo reușit va fi întotdeauna capabil să creeze o imagine companiei tale, imagine de la care pornește totul. Un logo unic are întotdeauna caracteristica de a fi recunoscut și identificat cu numele companiei atunci când este văzut de cineva. Combinațiile de culori folosite pentru crearea logoului trebuie să fie capabile să incite o oarecare emoție sau anumite sentimente legate de companie și să creeze un oarecare atașament emoțional.

Costurile pentru crearea unui logo diferă enorm de mult de la grafician la grafician și de la o companie de design la alta. Este de preferat să comisionezi crearea logoului tău unei companii ce are o grămadă de experiență în domeniu. Există foarte multe firme și organizații ce creează logouri în domeniul online ce sunt capabile să creeze o identitate clară pentru compania ta oferindu-ți un pachet de design. Un logo ce se distinge de restul este capabil să creeze și să capteze valorile afacerii proprii într-un mediu de afaceri competitiv.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *