îți ia 6 minute să citești articolul

YouTube are peste 1 miliard de abonați, iar aceștia petrec în medie 40 de minute zilnic pe acest canal de partajare a conținutului video. Dintre toate platformele sociale YouTube are cele mai mare număr de abonați activi și are parte de cea mai multă atenție din partea acestora.

Vizualizările create de clip-urile tale pot depăși milionul dacă reușești să găsești acea formulă extraordinară pentru a-i atrage pe cei ce pot fi interesați de ceea ce ai publicat. Dar scopul tău nu este să produci 100.000 de vizualizări pentru un clip unic, ci, dimpotrivă, vrei ca oamenii să rămână interesați în conținutul publicat de tine pe canalul propriu. Pentru a te asigura cât de cât că acest lucru se va petrece va trebui să transformi vizualizările în abonamente. Adică să îi convingi pe cei ce vizualizează un video că merită să te urmărească în continuare. Și iată mai jos câteva astfel de variante prin care poți crește numărul tău de abonați la canalul YouTube.

Interacționează cu cei ce comentează

Fă un efort si pe lângă citirea tuturor comentariilor la un video, fă tot posibilul și chiar și răspunde-le acestora. Mulțumește celor care te-au apreciat și vezi ce anume nu le-a plăcut celor ce au avut comentarii negative.

Mai mult decât atât poți păstra o bucățică mică la final de clip în care să îi inciți pe ce vizionează să își spună părerea, să îți spună ce anume ar dori să vadă pe canalul tău. Poți chiar să îi provoci să creeze răspunsuri video la conținutul tău și să îi rogi să te menționeze în acestea (numele companiei).

Creează o personalitate pentru canalul tău

Creează o imagine pentru header și personalizează elementele prin care te poți evidenția față de ceilalți. Nu lăsa canalul în formatul său standard, ci pune-ți amprenta asupra lui. Dacă este parte a unei imagini de companie sau brand atunci asigură-te că se încadrează în standardele de imagine ale acesteia (culori, fonturi, logo, etc).


Realizează un clip special pentru pagina Home a canalului tău pentru a prezenta ceea ce faci. Poți folosi în acest scop chiar și un clip mai vechi, dar care o anume importanță pentru brand-ul sau canalul respectiv.

Nu uita să creezi o descriere a canalului tău. Aici te vei putea adresa celor ce sunt interesați de ceea ce vrei tu să prezinți. Acestora le va fi mult mai ușor să determine că un canal le este de folos dacă găsesc și o descriere clară a acestuia.

Verifică dacă ai un conținut interesant

Aici sunt importante două lucruri: să știi ce scop are video-ul tău și să știi cum să îi măsori eficacitatea. Numai așa vei descoperi dacă felul în care creezi conținutul tău pentru YouTube este ok sau trebuie să schimbi ceva.

Așa cum se știe pentru a vinde ceva trebuie să spui o poveste frumoasă. Produsele de orice fel ar fi ele nu se vând doar pentru că spui tu asta, ci pentru că cei ce le cumpără se regăsesc într-un anume fel în povestea din jurul acestora. Acest fapt este valabil și pentru YouTube.

Oamenii caută conținut video din două motive principale: să se distreze sau să învețe ceva. Ca ceva să fie distractiv trebuie să fie scurt, să nu aibă mai mult de 3 minute și să aibă o iconiță de prezentare amuzantă. Clipurile destinate celor ce doresc să învețe ceva nu trebuie neapărat să fie scurte, ci trebuie să fie clare și să îl învețe ceva pe vizitator.

YouTube îți oferă posibilitatea de a mustra ceva ce se numește Attention Score. Acest indicator îți arată cât timp au petrecut vizitatorii în fața clipului tău și ce porțiuni au fost privite cu mai mare atenție. Aceste date îți pot furniza informații foarte prețioase legate de momentele cele mai vizionate și astfel să creezi conținut mai interesant.

Creează playlist-uri

Publicul iubește să aibă liste și informații structurate. Așa că încearcă pe cât posibil să creezi playlist-uri grupând clip-urile despre același subiect sau din același domeniu sau dintr-o săptămână sau luna, etc. Felul în care le grupezi depinde foarte mult de tipul de canal pe care îl ai și de potențiala ta audiență. Dar cu siguranță o structurare a conținutului te va ajuta foarte mult pentru că vizitatorul tău nu va „orbecăii” pe canalul tău căutând acel clip despre acel subiect.

Folosește etichetele cu link

Poți folosi în cadrul clip-ului tău diverse imagini sau texte cu link pe care utilizatorul poate face click și fie să găsească explicații suplimentare, fie să găsească o altă postare a ta. De asemenea poți folosi acest tip de etichete și pentru a crea o legătură cu pagina ta web sau un landing page creat special.

Poți adăuga chiar un sticker special prin care să inciți vizitatorii la a se abona la canalul tău pentru a afla mai multe sau pentru a fi la curent cu postările tale.

Găsește acele cuvinte cheie relevate pentru audiența ta

Fă un mic studiu și vezi care sunt acele cuvinte cheie pe care le caută cei ce îți pot fi eventuali abonați. Adică cei ce ar putea fi interesați de domeniul relevant pentru canalul tău.

Pe baza cuvintelor cheie găsite denumește clip-urile tale în așa fel încât să aibă titluri interesante și atractive pentru cei cărora îți dorești să te adresezi.

Colaborează cu acei formatori de opinie importanți pe YouTube

La fel ca în toate rețelele sociale sau platformele unde poți să difuzezi informație și să le dai altora posibilitatea să o partajeze, influencer-ii sau formatorii de opinie sunt extrem de importanți pentru comunitățile a căror lideri de opinie sunt. Poate că mai mult decât pe orice altă platformă cei ce au un cuvânt de spus în mediul YouTube au o influență aparte, foarte puternică. Motivul probabil că este evident pentru că aceștia se transformă practic în niște vedete de serial TV pe care ai posibilitatea să îi vezi și să îi auzi în mod regulat și clar.

Menționează conținutul YouTube pe toate celelalte platforme folosite

Creează linkuri și postări către conținutul tău de pe YouTube pe toate platformele pe care funcționezi. Poți chiar include video-ul YouTube pe blog-ul tău pentru a le permite vizitatorilor să urmărească acolo direct conținutul video respectiv.

Atunci când postezi ceva nou pe YouTube nu uita să anunți și pe Facebook, Twitter, Instagram, etc cu link cu tot. Și fă asta de câteva ori pe săptămână pentru a te asigura că ai parte de audiența dorită.

Postează constant

Acest aspect este foarte important pentru dacă vrei ca abonații pe care îi ai să fie mulțumiți și chiar să te recomande și altora, atunci va trebui să creezi conținut cu o frecvență clară și să nu te abați de la ea. Dacă vrei să postezi conținut o dată pe săptămână stabilește o zi și nu te abate de la ziua respectivă. Punctualitatea și constanța materialului publicat va crea o legătură de încredere cu cei ce vizionează postările tale și îi va determina să se aboneze la canalul tău.

Desigur că sunt mult mai multe metode de a atrage abonați către canalul tău YouTube, dar cele de mai sus sunt cele mai importante. La fel ca în cazul oricărui tip de conținut trebuie să ai în minte publicul căruia te adresezi și să vorbești „aceeași limbă” cu acesta.

 

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *