îți ia 3 minute să citești articolul

Există multe strategii prin care poți crește rata de engagement a site-ului tău, dar unul dintre cele mai importante aspecte este să creezi un content interactiv, care să prezinte interes pentru publicul tău; în acest mod îi vei face pe cei care intră pe website-ul tău contribuie și să participe activ, determinându-i să își folosească mouse-ul și tastatura, nu doar să citească pasiv conținutul. Interactivitatea ajută la generarea unui trafic mai mare și îi va face pe utilizatori să recomande mai departe o pagină; oferind o experiență mai bună și mai plăcută, va crește numărul de urmăritori și, implicit, va crește vânzările. În plus, reprezintă și un bun instrument de marketing, deoarece poate oferi informații suplimentare despre audiență.

Dacă dorim să diferențiem un site bun de unul mai puțin bun, engagement-ul utilizatorului reprezintă un factor semnificativ, astfel că un site bun poate fi definit ca un site care reușește să mențină interesul persoanelor care îl accesează.

Îți sugerăm 7 modalități prin care poți face site-ul tău mai interactiv:

Social Media

În momentul de față, social media a luat amploare până în punctul în care este dificil să găsești o persoană care să nu folosească măcar una dintre platforme, și a câștigat foarte mult teren în fața mijloacelor clasice de advertising, dictând toate trendurile actuale. Primul aspect al unui website interactiv ar trebui să înglobeze social media, deoarece astfel utilizatorii pot să distribuie mai departe conținutul și îți va crește prezența online, fapt ce va duce la o ulterioară creștere a traficului. În plus, le poți permite să se înregistreze pe site folosind contul de Facebook, fiindu-le astfel mai ușor să distribuie conținutul și să primească notificări atunci când apare ceva nou pe pagina ta.

Conținut generat de utilizatori

Un alt mod prin care poți face ca site-ul tău presupune să îi lași pe utilizatori să creeze conținut, deoarece le va permite acestora să facă schimb de opinii și să comenteze, crescând rata de engagement. Câteva exemple de conținut generat de către utilizatori sunt forumurile, boardurile de discuții și secțiunile de comentarii de la finalul articolelor unde utilizatorii își pot expune părerile.

Feedback și rating

Este foarte util să ceri feedback și să rogi persoanele care îți aceesează conținutul să îți dea o notă, dar trebuie să ai grijă la modul în care faci acest lucru. Mulți utilizatori sunt deranjați de ferestrele de rating care apar pe ecran, așa că ar trebui să iei în calcul să plasezi secțiunea de feedback la finalul conținutului. Aceștia vor considera că îți pasă de opinia lor, și te va ajuta să îți îmbunătățești produsele și serviciile.


Customer support

În special atunci când te ocupi de vânzarea de produse, este important să integrezi un chat prin intermediul căruia să poți discuta cu utilizatorii. Aceste căsuțe de chat inspirate din social media îți permit să vorbești în timp real cu persoanele care sunt interesate de ceea ce oferi, și poate fi o formă bună prin care să le oferi soluții în cazul în care apare o problemă.

Chestionare, Quizz-uri

Poți crea o relație mult mai personală cu utilizatorii prin intermediul conținutului interactiv, precum chestionarele și quizz-urile. Dacă vrei să afli mai multe despre audiența ta și despre ce părere au în legătură cu organizația pe care o reprezinți, sau despre produsele și serviciile oferite, poți integra acest tip de conținut, deoarece reprezintă unul dintre cele mai eficiente elemente interactive ce pot fi plasate pe un website.

Video

Generarea de conținutul video este un mod bun prin care poți interacționa cu utilizatorii, deoarece poate fi mai plăcut pentru ei să asimileze informațiile explicate într-un clip, în loc să citească mari cantități de text. Oferă review-uri video cu privire la specificații și arăta-le cum funcționează un produs pentru a crește engagement-ul și pentru a-i face să fie mai interesați de ceea ce promovezi.

Newsletters

Este foarte important să creezi o comunitate de persoane interesate de afacerea ta, iar newsletter-ul te ajută să menții un flux de comunicare constantă cu aceștia. Oferă utilizatorilor opțiunea de a se înscrie la newsletter și ține-i la curent cu toate noutățile, pentru a te asigura că vor rămâne fideli brand-ului. Newsletter-ul poate include un link către un produs nou, informații cu privire la reduceri, sau le poate aminti de produsele pe care le-au vizualizat pe site, dar nu le-au cumpărat.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *