îți ia 3 minute să citești articolul

Prezența în mediul online este din ce în ce mai importantă pentru orice afacere, iar magazinele online au început să câștige foarte mult teren, în detrimentul celor fizice, deoarece persoanele nu mai au timpul necesar să meargă până la sediul unei firme și preferă să comande articole, având în vedere că se află la un click distanță de orice ar avea nevoie. Din acest motiv, magazinul online trebuie să fie foarte bine pus la punct, dar competiția pentru clienți este foarte mare, și trebuie să pui la punct o strategie de comunicare și de marketing dacă dorești să atragi trafic pe site-ul tău. Îți oferim câteva sugestii cu privire la acest subiect:

Înțelege cum funcționează SEO

Dacă vrei să ai un magazin online de succes, trebuie în mod necesar să înțelegi cum funcționează SEO și să te ocupi de procesul de optimizare a site-ului pentru a genera rezultate mai bune în motoarele de căutare. Este un aspect foarte important în special pentru micile afaceri ce doresc să își mărească traficul de pe site.

În primul rând, trebuie să te asiguri că partea tehnică este pusă la punct, de la optimizarea pentru mobil, la titluri și meta descrieri pentru fiecare pagină, apoi trebuie să verifici conținutul și cuvintele scrise și să le optimizezi.

Dezvoltă-te pe social media

Social media îți permite să propagi rapid mesaje urmăritorilor tăi, iar datorită faptului că foarte multe magazine s-au dezvoltat pe Facebook, platforma a integrat mai multe butoane care facilitează comunicarea între clienți și business-uri (Call Now, Shop Now, Learn More) Poți posta zilnic noutăți legate de produse și oferte, ce vor ajunge în atenția potențialilor clienți.

Găsește audiența adecvată

Un produs sau un serviciu nu poate fi niciodată pentru toată lumea, așa că va trebui să găsești segmentul sau segmentele căruia să te adresezi și să te gândești cum să te adresezi acestora pentru a facilita comunicarea. Poți defini audiența prin crearea de buyer personas, o reprezentare ficțională a clienților tăi ideali.


Facebook Ads

În momentul de față, publicitatea a pe social media a luat amploare și a întrecut cu mult mijloacele media clasice. Facebook, Instagram, You Tube etc., atrag milioane de persoane zilnic și îți permit să alegi audiența căreia vrei să te adresezi, astfel încât să le trimiți mesaje specifice, care să rezoneze cu fiecare segment în parte. Din păcate, algoritmul Facebook nu mai facilitează postările organice (neplătite), dar dacă folosești Facebook Ads, știi cu siguranță că mesajele se vor duce la categoria de persoane pe care ți-o dorești.

E-mail marketing

E-mail marketing-ul este o metodă bună atunci când vrei să promovezi oferte sau produse noi și să atragi mai mult trafic pe site-ul tău, dar presupune deținerea unei liste de contacte cărora să le trimiți e-mail-urile. Creează această listă și vei facilita comunicarea cu persoanele interesate de ceea ce ai de oferit.

Influencer și micro-influencer marketing

Influencer marketing te poate ajuta să îți transmiți mesajul unui număr foarte mare de persoane, mai ales în cazul în care nu ai o audiență proprie foarte mare. Aceștia sunt de obicei destul de nișați, așa că va trebui să îi găsești pe cei care rezonează cu brand-ul tău. Strategia de a lucra cu influenceri mari poate fi costisitoare, dar există o mulțime de micro-influenceri care au comunități foarte bine delimitate.

Organizează un giveaway

O metodă foarte bună prin care poți atrage mai mulți urmăritori și mai multe persoane care să acceseze site-ul tău, este prin organizarea unui giveaway în parteneriat cu un alt brand, sau cu un influencer. Principiul este simplu: pentru a se înscrie, persoanele trebuie să dea tag în comentarii unor prieteni, să îți dea follow și să distribuie postarea. În acest mod, mesajul tău va ajunge la un număr mare de persoane pe care le vei include în comunitatea ta.

Fă update-uri regulate

Unul dintre factorii pe care îi iau în considerare motoarele de căutare este frecvența cu care se fac update-uri. Modificările regulate pe care le faci pot să crească în mod drastic traficul, prin creșterea ranking-ului.

Dezvoltă secțiunea de blog

Blog-ul este o modalitate foarte bună de a crește traficul, nu doar pentru că poate oferi informații utile, ce pot face audiența să se întoarcă mai des pe site, ci și pentru că acesta va crește numărul de pagini indexate și de cuvinte cheie care se regăsesc în acesta.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *