îți ia 3 minute să citești articolul

Indiferent de domeniul în care activezi, publicitatea reprezintă un aspect vital ce influențează în mod direct numărul de vânzări. De foarte multe ori tindem să cumpărăm un produs doar pentru că am văzut o reclamă la televizor, sau alegem un serviciu care ne-a fost promovat în Social Media, iar de foarte multe ori facem aceste decizii în mod involuntar, fără să mai verificăm caracteristicile bunului în cauză, doar pentru că avem impresia că acesta are notorietate.

Din acest motiv, firmele cheltuie din ce în ce mai mulți bani pe promovare, iar unei afaceri mici îi poate fi dificil să țină pasul cu marile brand-uri în lupta pentru notorietate. Există, totuși câteva lucruri pe care le poți face astfel încât să obții publicitate gratuită și să ajungi la noi clienți:

Oferă servicii de calitate

Spre deosebire de un produs care se evidențiază prin publicitate agresivă, atunci când vinzi un bun sau un serviciu de calitate, acest lucru nu va rămâne neobservat în cadrul comunității. Pe piață există o multitudine de produse, iar consumatorii devin din ce în ce mai informați; în acest context, un review pozitiv valorează considerabil mai mult decât o simplă reclamă plătită, și clienții mulțumiți își vor informa cunoscuții cu privire la produsele pe care le consideră valoroase.

Cunoaște-ți publicul și alege canalul potrivit pe care să îți transmiți mesajul

Este foarte bine să te dezvolți pe toate canalele de Social Media, dar trebuie să înțelegi că audiențele diferă în funcție de platformă , iar mesajele ar trebui adaptate pentru fiecare în parte. Reach-ul organic, obținut fără reclame plătite este din ce în ce mai greu de obținut, așa că trebuie să îți cunoști publicul și să creezi diferite mesaje în care acesta să se regăsească. Persoanele tinere au început să migreze către Instagram și Tik Tok, iar acesta este un aspect foarte important de care ar trebui să ții cont atunci când dorești să transmiți un mesaj pentru acest segment. Un conținut atractiv, de calitate va fi distribuit de persoane și va ajunge, astfel la o audiență mult mai mare.

Lansează un concurs

Persoanele au o satisfacție foarte mare atunci când câștigă ceva, așa că poți organiza pe pagina ta un concurs de tip Giveaway, unde aceștia să comenteze și să distribuie mai departe postarea, sau poți lansa un challenge, determinându-i să creeze și să distribuie la rândul lor un conținut legat de produsul pe care îl oferi ca premiu. În acest mod, mesajele tale vor ajunge la un număr mare de persoane, fără să fii nevoit să plătești publicitate pe Social Media.


Fă o colaborare

Fiecare firmă are un nucleu de clienți fideli, format din persoane care rezonează cu valorile sale. Atunci când vă uniți forțele cu un alt brand, veți fi amândoi avantajați, deoarece veți atinge noi categorii de public. Ai grijă, totuși, dacă imaginea companiei cu care vrei să te asociezi este una pozitivă, și dacă serviciile sau produsele sale se ridică la standardele tale de calitate.

Generează un conținut viral

Algoritmul utilizat de Facebook favorizează reclamele plătite, astfel că mesajele tale nepromovate nu vor ajunge un număr mare de persoane. Creează un conținut original și îndeamnă-i pe urmăritorii tăi să îl distribuie; dacă reușești să generezi postări virale, nu vei mai avea nevoie să plătești reclame.

Crează o poveste cu caracter de știre

Un minut de publicitate în prime time poate însemna mai mult decât bugetul tău de promovare pe întregul an. Atrage atenția mass media cu o poveste, iar aceasta va fi difuzată gratuit, sub formă de știre.

Lansează un produs nou

Inovația este întotdeauna bine primită, iar persoanele preferă mereu să încerce noutățile; lansează un nou produs, sau perfecționează o versiune deja existentă în gama ta. Acest lucru va atrage atenția media, iar clienții pe care i-ai atras deja vor fi interesați să îl încerce.

Apelează la video marketing

În momentul de față, conținutul video câștigă foarte mult teren; Facebook favorizează clipurile video, în detrimentul postărilor scrise, iar YouTube atrage zilnic peste 50 de milioane de utilizatori. Creează un canal de YouTube și generează conținut video pe care îl poți distribui ulterior pe alte platforme de Social Media.

Crează conținut relevant

La fel ca și în cazul produselor, calitatea trebuie să primeze și atunci când este vorba despre informațiile pe care le distribui. Comunicarea din mediul online trebuie să aibă la bază o strategie, și este foarte important să realizezi un conținut de valoare, astfel încât să fie distribuit mai departe de către urmăritorii tăi.

O strategie de promovare bine gândită nu trebuie să fie neapărat costisitoare, dar poate aduce câștiguri înzecite.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *