îți ia 8 minute să citești articolul

Ați primit vreodată un raport de acțiune manuală în Google Search Console? Daca ați primit un astfel de raport nu trebuie intrați în panică! Citiți mai departe veți afla mai multe despre penalizările Google.

Există o mulțime de dezinformări în jurul penalizărilor Google. Cel mai frecvente sunt confundarea unui algoritm cu o penalizare.

Actualizările cum ar fi Penguin și Panda, nu sunt de fapt penalizări; sunt algoritmi. Algoritmii care se bazează pe un set de reguli și calcule pentru a oferi automat rezultatul dorit.

În ce privește Panda & Penguin, rezultatul final în cazul încălcării regulilor Google este retrogradarea în rezultatele căutării a site-urilor care nu îndeplinesc standardele lor de calitate, așa cum sunt definite de Regulile pentru webmasteri .

Google folosește, de asemenea, oameni pentru a examina și semnaliza manual site-urile web.


Cu toate aceste eforturi sunt încă multe siteuri web care reușesc să se strecoare printre acești algoritmi, deși aceste siteuri nu respectă standardele de calitate ale Google.

Se așteaptă ca, în timp, RankBrain și BERT să facă algoritmul „mai inteligent” și să diminueze nevoia acestor recenzori umani.

A fi de partea greșită a unui algoritm sigur se simte ca o penalizare. Ori vorbim de o penalizare algoritmică ori una manuală rezultatul poate fi același – o pierdere imensă și uneori devastatoare a traficului organic.

Este important să înțelegem diferența dintre impactul asupa site-ului dvs. web lovit cu o penalizare manuală și declanșarea unui algoritm.

Odată ce am înțeles acest lucru putem determina cum procedăm în ceea ce privește dezvoltarea unei strategii de recuperare.

Cea mai notabilă diferență în tratarea unei penalități față de un eveniment algoritmic este necesitatea și oportunitatea de a interacționa direct cu Google.

Un site web penalizat manual de Google va primi un raport de acțiune manuală prin Google Search Console .

raport actiune manuala

Odată ce încălcarea menționată in raport este remediată, vi se cere să explicați originea problemei, precum și rezolvarea într-o “Cerere de reexaminare “.

În schimb, nu se poate depune o cerere de reconsiderare pentru a scăpa de o penalizare algoritmică. Algoritmul singur va fi cel care va “descoperi” dacă problema a fost rezolvată si va determina dacă penalizarea poate fi sau nu ridicată.

In continuare ne vom concentra in a vă prezenta principale sancțiunile manuale cunoscute.

Camuflarea și/sau redirecționări ascunse

Camuflarea se referă la practica de a prezenta conținut sau adrese URL diferite utilizatorilor umani și motoarelor de căutare. Camuflarea este considerată o încălcare a Regulilor Google pentru webmasteri, deoarece oferă utilizatorilor noștri rezultate diferite decât se așteptau.

Redirecționările ascunse trimit utilizatorii către o pagină diferită decat cea afișată pe Google. Ca si camuflarea, si această practică este înșelătoare, deoarece încearcă să afișeze conținut diferit utilizatorilor și motoarelor de cautare și poate duce un vizitator în altă parte decât acolo unde se așteptau să meargă.

Redirecționări ascunse de pe mobil

Unele sau toate paginile de pe un site web redirecționează utilizatorii de dispozitive mobile către conținut care nu este vizibil pentru crawlerele Google. Aceasta reprezintă o încălcare directă a  Regulilor Google pentru webmasteri.

Nu este neobișnuit ca versiunea mobilă a unui site web să afișeze conținut puțin diferit de versiunea desktop. Destul de des, imaginile trebuie modificate pentru a se potrivi cu un ecran mai mic.

Pot exista momente în care este necesar să redirecționați utilizatorii de telefonie mobilă de la o adresă URL la alta pentru o experiență mai bună a utilizatorului.

Atâta timp cât redirecționarea trimite utilizatorul către o pagină care este în esență aceeași, aceasta este o utilizare perfect legitimă a unei redirecționări.

Când insa utilizatorii de telefonie mobilă sunt redirecționați către conținut diferit, acest lucru duce la o experiență proastă a utilizatorului și atrage o penalizare.

AVERTISMENT: redirecționările mobile ascunse sunt adesea neintenționate și se pot întâmpla fără cunoștința directă a webmasterului. Acest lucru se întâmplă frecvent atunci când:

  • Se adaugă cod care creează reguli de redirecționare pentru utilizatorii de telefonie mobilă.
  • Se adaugă un script sau un element pentru a afișa reclame și pentru a redirecționa utilizatorii de dispozitive mobile.
  • Hackerii adaugă un script sau un element care redirecționează utilizatorii de telefonie mobilă către un site web rău intenționat.

Imagini ascunse

După cum am menționat anterior, camuflarea este actul de a arăta utilizatorilor conținut diferit de cel arătat pe Google.

De exemplu se penalizeaza, difuzarea imaginilor care:

  • Sunt ascunse de o altă imagine.
  • Sunt diferite de imaginea difuzată.
  • Redirecționează utilizatorii catre continut diferit. 

Nepotrivire de conținut AMP (Accelerated Mobile Pages)

Conținutul AMP este diferit de versiunea canonică a paginii web.

Ambele versiuni trebuie să fie în esență aceleași. Asta nu înseamnă că textul trebuie să fie identic, dar subiectul textului trebuie să se potrivească.

Orice lucru pe care un utilizator îl prezinta pe pagina AMP ar trebui să fie posibil și pe pagina canonică și invers.

Orice pagină AMP afectată de o acțiune manuală va ieși din Căutarea Google, iar versiunea canonică va fi afișată în locul său.

Text ascuns și/sau Keyword Stuffing

Titlul spune totul. Google a descoperit că site-ul dvs. web este vinovat de utilizarea textului ascuns sau de folosirea exagerata a cuvintelor cheie.

Ascunderea textului sau a linkurilor în interiorul site-ului dvs. web pentru a manipula clasamentele de căutare Google poate fi văzută ca înșelătoare și reprezintă o încălcare a Regulilor Google pentru webmasteri.

Textul (cum ar fi cuvintele cheie excesive) poate fi ascuns în mai multe moduri, inclusiv:

  • Folosind text alb pe fundal alb
  • Localizarea textului în spatele unei imagini
  • Utilizarea CSS pentru a poziționa textul în afara ecranului
  • Setarea dimensiunii fontului la 0
  • Ascunderea unui link prin legarea unui singur caracter mic – de exemplu, o cratimă în mijlocul unui paragraf

Când evaluați site-ul dvs. web pentru a vedea dacă acesta include text ascuns sau link-uri ascunse, căutați orice nu este vizibil cu ușurință de către vizitatorii site-ului dvs.

Spam

Spre deosebire de multe dintre celelalte penalizari, nimeni nu poate pleda ignoranță atunci când vine vorba de aceasta.

Penalizarea pentru spam este rezervat site-urilor web care se angajează în mod agresiv într-o combinație de tehnici spam, inclusiv utilizarea de texte generate automat, texte care nu au sens pentru cititor, dar care pot conține cuvinte chei sau texte traduse automat fără recenzie sau verificare umană înainte de publicare. Printre alte încălcări flagrante ale Ghidului pentru webmasteri ca spam gasim si combinarea de conținut din diferite pagini web fără a pune propria amprenta asupra textului.

SFAT: dacă sunteți penalizat a doua oară pentru spam, ideal ar fi închideți site-ul dvs. web și începeți altul. Este foarte puțin probabil ca Google să vă ofere o altă șansă după ce și-a “pierdut” din nou încrederea în dvs.

Gazduire Spam

Nu există „găzduire gratuită”. In cazul unei astfel de gazduire e foarte posibil ca un numar semnificativ de site-uri gazduite impreuna cu al dvs. de acest serviciu de gazduire asa zis gratuit sa fie site-uri special create pentru spam si astfel e posibil ca site-ul dvs. web care indeplineste conditiile Google sa fii penalizat impreuna cu cele create pentru spam.

Google încearcă să fie precis atunci când ia măsuri impotriva site-urile de spam. Cu toate acestea, dacă o parte semnificativă a site-urilor web gazduite de un serviciu de găzduire “gratuit” sunt site-uri spam, atunci Google va lua măsuri impotriva întregului serviciu de gazduire.

Probleme privind datele structurate

Dacă nu respectați regulile privind Rich snippets sau marcajele de pe paginile site-ului dvs. web utilizeaza tehnici care nu se încadrează în regulile Google privind datele structurate, ca de exemplu: marcarea de conținut invizibil pentru utilizatori, marcarea de conținut irelevant sau înșelător sau alt comportament manipulator.

Continut de o calitate scazuta

Site-urile web care încearcă să-și îmbunătățească clasarea în motoarele de căutare prin crearea de pagini cu multe cuvinte, dar conținut redus sau deloc autentic, sperând astfel vor atrage vizitatori, vor fi penalizate.

Google va lua intotdeauna măsuri împotriva domeniilor care încearcă să se claseze mai bine doar prin afișarea de continut de o calitate scazuta care nu e de nici un ajutor pentru utilizatori.

Continutul de calitate scazuta poate fi obtinut prin una din urmatoarele metode:

  • Continut generat automat
  • Programele de afiliere cu descrieri OEM, fără valoare adăugată si fără informații unice.
  • Conținutul copiat și publicat de pe alte site-uri fără a adăuga conținut sau valoare originală
  • Pagini create special pentru o clasare mai buna pe anumite interogari de cuvinte.

Linkuri nenaturale către site-ul dvs.

Pe măsură ce timpul trece, Google se bazează mai mult pe algoritm și mai puțin pe acțiuni manuale în gestionarea linkurilor spam.

Când se percepe o acțiune manuală, cauza principală este întotdeauna aceeași: cumpărarea de link-uri și/sau participarea la scheme de linkuri pentru a stimula SERP-urile organice. Aceasta reprezintă o încălcare clară a Regulilor Google pentru webmasteri.

Linkuri nenaturale de pe site-ul dvs.

Google iubeste sa penalizeze webmasterii care vand linkuri. În limba Google, acestea sunt considerate ca fiind „linkuri de ieșire artificiale, înșelătoare sau manipulatoare create nenatural”.

Orice linkuri destinate să manipuleze clasarea unui site în rezultatele căutării pe Google pot fi considerate parte a unei scheme de linkuri și o încălcare a Regulamentului Google pentru webmasteri.

Unii oameni de SEO și proprietari de site-uri web se angajează în practicarea cumpărării și vânzării de linkuri pentru o clasare mai buna, ignorând insa calitatea linkurilor, sursele și impactul pe termen lung pe care îl vor avea aceste likuri asupra site-urilor lor. Cumpărarea sau vânzarea de link-uri încalcă Regulamentul Google pentru webmasteri și poate avea un impact negativ in ce priveste clasare unui site în rezultatele de căutare.

Spam generat de utilizatori

Regulile Google pentru webmasteri prezintă cele mai bune practici pentru proprietarii de site-uri web dar prezinta si tehnicile inselatoare utilizate de proprietarii de site-uri web care încalcă regulile Google si care pot determina luarea de măsuri manuale in ceea ce priveste site-ul web.

Cu toate acestea, nu toate încălcările regulilor Google sunt legate de tehnicile inselatare utilizate intentionat de proprietarul unui site. Uneori, spamul poate fi generat pe un site bun de către utilizatori rău intenționați. Acest spam este de obicei generat pe site-uri care permit utilizatorilor să creeze pagini noi, să adauge conținut pe site sau să adauge comentarii spam la continutul prezentat.

Dacă primiți avertisment de la Google cu privire la acest tip de spam, vestea bună este că, în general, Google crede că site-ul dvs. este de o calitate bună si încât nu s-a pus problema luarii de măsuri manuale pe întregul site. Cu toate acestea, dacă site-ul dvs. conține prea mult spam generat de utilizatori, acest lucru poate afecta evaluarea site-ului, ceea ce poate duce în cele din urmă la luarea de măsuri manuale pe întregul site si penalizarea acestuia.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *