îți ia 4 minute să citești articolul

Atunci când ai o idee și vrei să creezi o afacere probabil că cea mai dificilă parte a procesului de înființare este stabilirea unui nume. E foarte greu să găsești acel nume perfect care să fie unic, sa aibă tâlc, să fie relevant și cumva să exprime ceea ce oferi tu. Alegerea unui nume perfect pentru afacerea ta este parte a complicatului proces de branding.

În afară de numele companiei și numele brand-ului tău o importanță la fel de mare o are și stabilirea unui nume de domeniu. Nefiind foarte des amintit la lucrurile esențiale ce trebuie obligatoriu optimizate pentru o poziție bună la căutări, de multe ori lumea se întreabă dacă are sau importanță numele domeniu pentru clasarea în Google. Afectează oare numele domeniului clasarea și optimizarea pentru Google? Da. În mod sigur da, în unele cazuri nu este un factor direct, dar chiar și indirect este un amănunt important. 

Ce este numele domeniului?

Toată lumea știe că o adresă de pagină web este: www.numeledomeniului.com/ro/info/etc. Drept urmare, bucățica aceea din numele domeniului care este unic pentru tine și care este practic numele sit-eului, acela este numele domeniului.

Pe de altă parte din punct de vedere strict informatic, numele unui domeniu joacă rolul de alias, adică este un nume dat unui set de cifre pentru a putea crea un nume prietenos pentru interfața către utilizatori, adică browser-ul web. Adresa fizică au unui site este o adresă formată din cifre, iar numele domeniului este adresa virtuală a respectivului site sau domeniu. 


Ce este TLD (top-level domain) și ce este SLD (secondary-level domain)

Sunt mulți care identifică numele domeniului cu tot cu ce se află scris după acel punct. În realitate numele domeniului este cunoscut de fapt sub numele de Secondary-Level Domain. Iar toate acele litere care se află după punct, sunt de fapt domeniu cunoscut sub denumirea de Top-Level Domain. Exemple comune de TLD sunt: .com, .ro, .net, .org, .info, etc.

Logica din spatele acestor denumiri este o matematică simplă de clasa 1: mulțimea TLD include o submulțime de SLD. De aceea, poate exista un nume de domeniu care să se regăsească în mai multe „mulțimi”. De ex: domeniulmeu.ro, domeniulmeu.org sau domeniulmeu.com

Există două tipuri de top-level domains: cele locale și cele generale. Cele locale sunt indicative convenționale pentru diversele țări precum: .ro pentru România, .bg pentru Bulgaria, .co.uk pentru Marea Britanie, .de pentru Germania, .fr pentru Franța, etc.

Cele generale sunt printre cele mai răspândite în lume și anume .com, .org, .net, .store, etc. 

Cum alegi un nume de domeniu pentru a conta în SEO

Ambele componente ale domeniului, TLD și SLD sunt importante din punctul de vedere SEO.

Dacă site-ul tău este legat în mod principal de o relevanță locală, atunci este foarte important să alegi un domeniu principal local. Adică dacă domeniul tău de activitate este să spunem tâmplărie din lemn pe comandă, atunci mai mult ca sigur că factorul local este esențial pentru afacerea ta. Cel ce acută tâmplărie din lemn pentru casa va fi mult mai înclinat să apese pe un link .ro pentru că este evident că este în căutarea unui serviciu local.

Dacă ești un site de informații cel mai bine al fi sa alegi un domeniu .info, dacă ai o organizație atunci bine ar fi să alegi .org, iar dacă ai o instituție de învățământ poate că ar fi bine să alegi .edu. Pe de altă parte orice alt domeniu general poate foarte ușor să aleagă cel mai cunoscut domeniu, și anume .com, care de altfel este prezent în 75% dintre numele de domenii existente.

Legat de numele domeniului. Adică de acea parte denumită SLD e bine să avem în vedere că acest nume trebuie să fie sau să aibă legătură cu numele brand-ului. Este important ca numele domeniului să fie relevant pentru activitatea sau brand-ul tău. Ideal, ar fi să fie chiar numele brand-ului sau măcar ceva care să aibă legătură cu acesta. Numele scurte sunt de preferat față de cele lungi. Motivul este unul logic: ceva scurt este simplu de reținut.

Nu trebuie să te cramponezi în folosirea unor cuvinte cheie în numele de domeniu. Pe vremuri un cuvânt cheie era foarte important în domeniu pentru că era parte a algoritmului Google. Azi, însă nu mai are nicio valoare. Singura sa valoare este că poți să te gândești că există potențiali clienți care vor alege poate să dea click pe un nume de domeniu care se potrivește cât de cât cu ce au căutat ei. Spre exemplu dacă ai căutat rochii de ocazie și există domeniul rochideocazie.ro, atunci numele acesta va conta pentru unii clienți, drept urmare un număr mare de vizitări ale site-ului duc în cele din urmă la o poziție bună în SERP.

Există azi și posibilitatea creări unor nume de domeniu care să fie ajutate de TLC. Spre exemplu, există domenii .store sau .fashion. Te poți folosi de acestea pentru a crea un nume de domeniu jucăuș și unic.

Concluzie

Poate părea că un web site „impresionează” Google doar prin conținut, viteză de încărcare a site-ului, etc, dar absolut orice poți face arunci când vine vorba de optimizarea pentru motoarele de căutare. În realitate, mai ales atunci când vorbim despre marje de piață foarte mici, atunci când concurența este extrem de mare pe un anumit segment, în special cele relevante mai ales online, orice mic amănunt contează pentru a te putea afla în fața concurenței. Numele domeniului este un punct de plecare și se leagă, în fond de întreabă ta campanie de branding.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *