îți ia 5 minute să citești articolul

Se știe că nu este frumos să îți sufle cineva atunci când nu ai învățat lecția, dar în anumite meserii este ceva necesar. Spre exemplu, actorii au neapărată nevoie de sufleori pentru că învață foarte multe replici și este posibil ca la un moment dat să uite vreuna.

Motoarele de căutare au acei mici „gândăcei”, ce se numesc crawleri și care verifică informația de pe site-uri și apoi o indexează. Problema este că din când în când, dacă vrei ca informația să fie înțeleasă de aceștia exact cum vrei tu, crawler-ii au nevoie de niște sufleori, care să le sună cum vrei tu să citească respectiva dată. „Sufleorii aceștia se numesc” meta taguri și probabil că ați auzit deja de ei, ba chiar v-au dat un pic de furcă dacă lucrați în domeniul SEO.

Voi vorbi mai jos, însă, despre un tip special de meta taguri, Open Graph Meta Tags.

Ce sunt Open Graph Meta Tags

Meta tagurile despre care a auzit toată lumea le spun crawler-ilor cum să afișeze anumite informații în SERP. Tagurile Open Graph le spun boților Facebook cum să afișeze informația pe care vrei să o partajezi cu publicul. Motoarele de căutare, dacă nu vei defini nici un meta tag, vor afișa o informație standard, un text descriptiv ce copiază o bucată din textul tău de pe homepage, etc. Similar și Facebook atunci când tu partajezi o informație va lua textul și imaginea standard. Dacă vrei ca această postare, indiferent că este o reclamă platită sau nu, să aibă un anumit aspect, titlu, imagine, video și sau descriere, va trebui să introduci în codul paginii partajate taguri meta Open Graph, taguri care se adresează Facebook, dar nu și motoarelor de căutare.

De fapt, tag-urile Open Graph nu sunt altceva decât bucăți de cod ce se integrează pe pagina pe care o dorim indexată de Facebook, ce transmit acestuia printr-un protocol ce sa afișeze.  Este important de știut că nu numai Facebook folosește acest tip de protocol, dar și LinkedIn și chiar și Twitter în unele cazuri.


Taguri Open Graph importante

Cele mai importante taguri ale Open Graph sunt trei principale și pot fi într-un fel comparate cu cele ale meta tagurilor obișnuite.

Meta tag-ul specific acestui protocol este og:, iar sintaxa este <meta property = ”og: atribut”>

Title

Primul tag important este og:title, similar cu meta tag-ul Title obișnuit. Ceea ce trebuie să îl diferențieze de acesta este că va trebui să îi dai un aspect mult mai atractiv. Nu trebuie să uiți că rețelele de socializare au o componentă grafică foarte puternică și ochiul uman va fi atras de ceva ce în primul rând arată interesant, și abia apoi sună interesant. Aceasta înseamnă că dacă felul în care este prezentat atrage atenția aceștia vor citi titlul. Trebuie să iei în considerare că nu este un rezultat la căutare, ci o pagină promovată pe Facebook, deci titlul trebuie să fie antrenant și concis. Nu este nevoie să incluzi numele brand-ului și este bine să te limitezi la maxim 60 de caractere. De altfel, dacă vei depăși 100 de caractere, Facebook va tăia titlul până la 88 de caractere.

Dacă nu adaugi tu un tag Open Graph, atunci Facebook va prelua tag-ul meta titlu din pagina ta.

<meta property = ”og: title” content = ”titlul tău”>

URL

Aici va trebuie să fie exact adresa paginii pe care o partajezi, adică acel conținut pe care îl împarți. Dacă folosești parametrii este de preferat să introduci un URL de tipul cannonical pentru a evita eventualele confuzii.

<meta property = ”og: url” content = ”http://siteultău.ro”>

Type

Aici va trebui să menționezi tipul de conținut pe care îl partajezi: website, blog, movie, book, game, hotel, restaurant, etc. Tipurile de conținut sunt extrem de multe, dar în marea majoritate a cazurilor este vorba despre un website. De altfel dacă nu precizezi nimic pentru acest tag, standard Facebook va pune „website”. Dacă însă ceea ce vrei să distribui este ceva real, precum un hote, un restaurant, o carte sau un film, să spunem, și unde poți să dai eventual si un „Like”, atunci este bine să folosești descrierea acestui tag.

<meta property = ”og: type” content = ”website”>

Description

Este similar cu meta tag-ul care este deja folosit în pagini în mod normal. Este acea descriere în care vrei tu să apară atunci când anunțul/postarea ta apar pe Facebook. Descrierea va apărea sub link-ul tău și este bine să nu depășească 200 de cuvinte. Deși se pare că Facebook acceptă cam până la 300 de cuvinte este ai bine să te asiguri că nu taie nimeni din ce ai vrut tu să transmiți.

Nu este nevoie să te gândești la cuvinte cheie și cum să le faci să sune bine în descrierea ta, ci doar să creezi un text super atractiv pentru ce îl vor citi și reprezintă segmentul tău țintă de clienți.

<meta property = ”og: description” content = ”descrierea conținutului a care faci referire”>

Image

Poate că imaginea pe care o vei alege să reprezinte ceea ce vrea pagina ta partajată sau reclama ta să exprime este cel mai important factor al protocolului Open Graph. Așa cum spuneam și mai devreme partea vizuală, grafică a rețelelelor de socializare este mai importantă decât cuvintele, adică titlul sau descrierea. Dacă vei găsi o imagine interesantă și atractivă pentru produsul sau serviciul sau conținutul tău atunci cu siguranță vei primi foarte multe vizite cu ajutorul acesteia.

Imaginea nu trebuie să depășească 5MB, iar rezoluția optimă este 1200 x 627 pixeli.

<meta property = ”og: image” content = ”http://siteultău.ro/numeimagine.jpg”>

Ce importanță are Open Graph

Întotdeauna un ambalaj frumos va vinde un produs. Acesta este și cazul Open Graph-ului, si anume, de a îți da ție posibilitatea de a prezenta acel conținut pe care vrei să îl distribui în felul și formatul dorit de tine, care în cele din urmă sunt create pentru a atrage potențialii clienți.

Mai mult decât atât, adăugarea unor meta tag-uri de tipul Open Graph te vor ajuta să ai parte de mai mult trafic, deci un Click Trough Rate mai mare. Aceste tag-uri sunt benefice și pentru SEO pentru că foarte multe semnale arată că motoarele de căutare țin cont și de semnalele externe din partea rețelelor de socializare.

În plus față de cele de mai sus adăugarea de taguri Open Graph vor adăuga un plus la imaginea ta unitară. Felul în care te prezinți online va fi extrem de unitar, vei putea folosi aceleași fonturi, imagini, culori, etc pentru a crea simboluri în mintea potențialului client.

Meta tag-urile Open Graph nu sunt ceva dificil de înțeles sau implementat în codul paginilor tale. Dacă folosești deja meta tag-urile pentru a te ajuta cu poziția în SERP (și bine ar fi să o faci!), atunci ai deja elementele pentru a crea tag-uri cât se poate de relevante și bune pentru postările sau reclamele tale de pe Facebook.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *