îți ia 7 minute să citești articolul

Anul ce tocmai s-a scurs a venit cu foarte multe surprize pentru toți, iar acestea au determinat lumea să se schimbe din foarte multe puncte de vedere. Avantajul pe care generația ce trăiește azi pe pământ îl are față de generațiile trecute ce s-au confruntat cu dezstre de diverse feluri a fost avantajul tehnologiei. Mai exact, acea minunată posibilitate de a sta în casă, a comanda pe online, chiar de pe telefon tot ce avem nevoie, de a vorbi cu prietenii și rudele, ba chiar de a organiza „petreceri” și „aniversări” la distanță.

Pe măsură ce online-ul a devenit parte mai mult decât esențială din viața noastră pentru că ne ajută copiii să învețe și multora ne permite încă să muncim de la distanță, utilizatorii acestuia au devenit și mai importanți și evident și mai pretențioși. Știm deja că Google este de ani de zile în căutarea acelei perfecțiuni de browser absolut care să răspundă rapid oricărei probleme sau cerințe a utilizatorului său. Anul acesta ce a trecut a arătat că acesta este hotărât să funcționeze prin acordarea proprietății absolute utilizatorului său și va face acest lucru asigurându-se că orice pagină indexată de el corespunde unei experiențe cât mai bune. Așa că iată ce noutăți și tendințe importante ne aduce 2021 în materie de SEO. Care sunt acele lucruri pe care trebuie să ne concentrăm atenția dacă ne dorim să fim în top 10 în SERP? 

  1. Căutările semantice

Mai țineți oare minte acele vremuri în care era aproape imposibil să micșorezi aria unei căutări pe Google? Încercai tot felul de variante precum „șosete carouri”, „șosete model” etc și până la urmă aveai milioane de pagini fie cu șosete, fie cu carouri, fie cu modele …

Ce înseamnă căutare semantică? Este acea căutare ce este identică cu limba naturală vorbită de om. Mai exact referitor la exemplul de mai sus un om ar spune natural „șosete bărbătești cu model carouri numărul 42” și azi poate căuta exact acest lucru pe Google. Google va întoarce rezultatele în funcție de cei care au descrierile pe site cât mai aproape sau identice cu acest tipar normal de exprimare. Este un mod de căutare contextual ce permite micșorarea foarte mult a plajei de rezultate întoarse de către motorul de căutare.

Ce trebuie tu să faci pentru a te folosi de acest factor este:


– să creezi o structură clară a site-ului bazată pe logică și subiecte sau categorii

– să organizezi conținutul funcție de categorii sau subiecte și nu în funcție de cuvinte cheie

– să centrezi conținutul asupra utilizatorului, creează-l pentru acesta, așa cum îi este lui natural și logic

– creează conținut din posibilele probleme sau întrebări ale clienților tăi. 

  1. Intenția utilizatorului (search intent)

Intenția utilizatorului a apărut ca preocupare globală în domeniul SEO de puțin timp comparativ cu alte subiecte, dar a devenit rapid extrem de importantă. Parte a punctului de mai sus pentru că aceasta este tot o bucățică de semantică, încadrând clar dorința evidentă din spatele unor anumite căutări ale utilizatorului. Acest element este parte a unui update Google din 2019 ce include elemente ale limbajului natural, legături neuronale create logic, etc și menit să fie utilizat cu precădere datorită funcționalităților sale ce includ căutările și interacțiunile vocale. Ca să înțelegem mai bine la ce se referă această intenție, haideți să ne uităm la două exemple de căutări: „cumpăr aluat de plăcintă” și „cum se face aluat de plăcintă”. La prima căutare vom avea rezultate de la Emag, Mega Image, Auchan, toate legate de intenția de cumpărare denotată de cuvântul „cumpăr”. La a doua căutare vom primi rezultate cu rețete și video despre cum se face un aluat de plăcintă pentru că avem intenția dată de „cum se face”.

Ceea ce trebuie să faci din punctul de vedere SEO este o analiză completă și profundă a profilului clientului tău. Care sunt nevoile acestuia? Ce potențiale întrebări poți construi în jurul unei intenții ale sale? Ce întrebări îți pune legat de ceea ce oferi tu ca produse sau servicii în general, dar și în particular? Există 4 tipuri principale de intenție atunci când cineva efectuează o căutare: informativă (cum să faci ceva, cine e X, când a fost revolta din Y, etc), tranzacțională (cumpăr X, caut Y, numele produsului, etc), de navigare (când se caută exact un site sau un produs sau un brand) și investigație de tip comercial (cel mai bun X, Y cel mai bun preț, etc). Investigația ta profundă în „mintea” clientului tău trebuie să atingă câte puțin dintre aceste intenții pe cât posibil. 

  1. Experiența utilizatorului trebuie să fie la bază

Experiența utilizatorului sau user experience (UX) reprezintă de foarte multă vreme una dintre bazele pe care se clădesc majoritatea lucrurilor ce ne înconjoară. Astfel că era evident că principiile sale vor deveni la un moment dat primordiale pentru paginile web. La ce se referă experiența utilizatorului mai exact? Cât de ușor și de natural este pentru un utilizator, cât de prietenos și intuitiv este un site pentru cel ce îl utilizează.

Google pune la dispoziția administratorilor de site prin intermediul lui Search Console un raport Core Web Vitals care semnalează orice probleme posibile legate de UX. În raportul Core Web Vitals intră timpul de încărcare a site-ului, interactivitatea acestuia și stabilitatea sa din punct de vedere vizual. Acești trei factori întrunesc un minim de condiții care dacă sunt corect realizate vor crea o super experiență pentru utilizator. 

  1. Conținut lung și de calitate

Conținutul nu părăsește tronul său de rege nici anul acesta și nici nu o să o facă vreodată pentru că la baza logicii internetului stă chiar informația în cele din urmă. În linie cu experiența utilizatorului care trebuie să fie una de la extraordinar în sus și calitatea conținutului trebuie să contribuie la această experiență a sa de top.

Mulți experți în SEO semnalează faptul că ultimul update Google din Mai 2020 este unul menit să arate că pentru acest motor de căutare calitatea conținutului este mai importantă decât orice altceva inclusiv autoritatea unui anumit domeniu. Mai mult decât atât, azi, în contextul COVID și al teoriilor diverse legate de acest virus alături de nenumăratele știri false, conținutul informativ și bazat pe realitate este mai apreciat ca niciodată de motoarele de căutare.

Acum este mai important ca oricând să angajezi creatori de conținut valoroși, să studiezi și să investești în studiul acelor probleme care reprezintă un punct de interes pentru cei ce te vizitează, să inovezi chiar, să creezi conținut îndreptat spre utilizatorii tăi cu un limbaj adecvat și care să fie pe înțelesul lor. Pune-te în persoana potențialului tău client și creează un plan de conținut în funcție de ce dorește acesta și nu în funcție de dorințele sau ideile tale personale. 

  1. Google My Business

Pentru SEO Local acum este mai important ca oricând prezența ta pe Google My Business. Pe lângă programul de funcționare ce se poate modifica în mod constant în funcție de prevederile atât de schimbătoare fiecare poate include în profilul său și informații importante precum faptul diversele măsuri specifice anti-COVID pe care le poate lua o afacere funcție de specificul său. Toate aceste informații sunt importante mai ales pe plan local și mai ales acum când afacerile de lângă casă au fost mai căutate datorită mobilității reduse a tuturor.

  1. Conținut video

Google a cumpărat YouTube în 2006, iar inițial această achiziție nu a părut să aibă un impact major. Azi YouTube este al doilea motor de căutare din lume, după … Google. Mai mult, Google și-a creat un obicei de a include în „caruselul” său de recomandări din vârful listei de pe prima pagină de căutări a unor clip-uri video de pe YouTube ce se referă la căutarea efectuată. Dar de ce?

Gândiți-vă la acest lucru: majoritatea copiilor au văzut filmul „Alice în Țara Minunilor”, nu au citit cartea. Oamenii nu mai au nici timp și nici răbdare să mai citească așa că preferă să și ia informațiile din clip-uri video. 84% dintre compărători declară că un video ce compara diverse mărci sau modele de produse a fost esențial în a lua o decizie legată de ce anume produs vor cumpăra.

Drept urmare, în 2021 va trebui să te concentrezi pe cât posibil pe materialele video: creează clipuri scurte care să înlocuiască articolele pe anumite teme, adaugă demonstrații sau ghiduri video, creează Live-uri cu ajutorul lui Facebook sau Instagram, ia interviuri acelor persoane importante din domeniul tău sau chiar angajaților tăi, etc. 

  1. Folosește Structured Data Markup

Dacă ai un hotel, un restaurant, o firmă de catering sau una de organizare evenimente, un blog cu rețete, etc Structured Data Markup te pot ajuta să ajungi în mult râvnitele snippets ale Google. Folosirea acestui limbaj markup va deveni un standard clar pentru acele domenii unde acesta se poate aplica cu succes. Dacă azi Schema corect integrată în cod te ajută să obții poziții importante în SERP și cum spuneam chiar un loc în caruselul Google sau în snippets este foarte posibil ca până la finalul anului acestea să devină o cerință pentru un loc bun la anumite căutări.

CONCLUZIE

Este o credință și o speranță generală că 2021 va fi un an mai bun. Mai mult decât atât există o dorință clară pentru ca noi să îl facem mai bun. Parte din acest plan este și această regândire a felului în care funcționează Internetul și readucerea sa în slujba informației reale și de calitate, iar SEO va trebui să se concentreze exact pe aceste aspecte ce fac viața utilizatorului mai bună și mai ușoară.

 

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *