îți ia 3 minute să citești articolul

Un snippet reprezintă un rezultat apărut în urma unei căutari pe Google. În lista de rezultate vor fi listate snippeturi simple și Rich Snippets; snippeturirile normale afișează doar titlul, meta descrierea și URL-ul, în timp ce un Rich Snippet conține:

  • Titlu
  • URL
  • Descriere
  • Informații
  • Review-uri
  • Ratinguri
  • Informații de preț
  • Numele website-ului
  • Imagine

De ce sunt importante pentru SEO?

Rich Snippets atrag atenția utilizatorilor asupra anunțului tău; în afara faptului că ies în evidență, acestea oferă utilizatorului mai multe informații înainte de a accesa linkul, iar acest aspect le face să aibă un click-rate mult mai mare, deoarece oamenii preferă rezultatele care le oferă mai multe detalii și le creează niște așteptări.

Linkul va obține mai multe accesări, iar motorul de căutare va clasa pagina drept favorită între rezultate, astfel că nu va crește doar traficul datorat atractivității, ci și rank-ul oferit de Google. Mai mult, adăugarea de Rich Snippets pe website-ul tău îl va face mai accesibil motoarelor de căutare, și va crește șansele de a crește ranking-ul pentru căutări vocale și alte funcționalități Google (Google Assistant, Google Maps), care se bazează pe scheme și date structurate.

Ce înseamnă schema și datele structurate?


Un set de scheme și date structurate în paginile web și e-mail, reprezentate de un vocabular pentru structurarea datelor  ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai ușor conținutul unei pagini web.

Dacă dorești să introduci această caracteristică pe site-ul tău, trebuie să știi ce tip se potrivește profilului, deoarece există multe tipuri de Rich Snippets, câteva dintre ele aplicându-se doar la site-uri specifice, iar printre cele mai comune se numără:

Review-uri: Rating-ul format din stele format din notele date de clienți.

Rețete: O formă specială de date structurate se aplică rețetelor ce includ timpul de preparare, review-uri și fotografia corelată.

Muzică: Oferă informații legate de muzică, precum data de apariție a unui album.

Informații despre produse: Oferă motorului de căutare informații legate de un produs specific (incluzând prețul și imaginea produsului).

Organizații: Ajută motorul de căutare să înțeleagă informațiile importante cu privire la organizație, incluzând adresa, logo-ul și informațiile de contact.

Știri: Site-urile de știri aprobate de Google apar în secțiunea Top News.

Video: Motoarele de căutare nu permit să vizualizezi conținutul video, iar această funcție le permite să înțeleagă despre ce este materialul video.

Evenimente: Includ informații legate de date, locație etc.

Implementarea datelor cu ajutorul Google

Google oferă o serie de instrucțiuni ce pot fi ușor de implementat chiar și de persoanele care nu au cunoștințe prealabile de programare. Există o serie de plugin-uri pe care le poți folosi prin intermediul WordPress. JSON-LD conține un set de date structurare sub forma unui JavaScript pe care îl poți adăuga pe pagina ta, fără a fi nevoie să adaugi manual datele în HTML-ul paginii.

Pentru a testa dacă datele au fost introduse corect, Google oferă un instrument de analiză în care trebuie să introduci URL-ul site-ului, sau HTML-ul, proces în urma căruia îți va arăta datele structurate care se regăsesc în pagină.

Totuși, există posibilitatea ca datele structurate să nu aibă ca rezultat Rich Snippets, chiar dacă ai făcut totul corect, iar acest lucru este explicat prin faptul că încearcă să garanteze experiența potrivită utilizatorilor în funcție de numeroși factori, precum istoricul, locația și tipul de dispozitiv de pe care efectuează căutarea și astfel decide dacă este mai potrivit să le afișeze un anume tip de rezultat sau doar un link simplu. În plus, motorul de căutare poate să considere că datele structurate nu sunt reprezentative pentru conținutul paginii, sau că eventual pot duce în eroare utilizatorii.

Schemele de date structurate vor câștiga importanță, deoarece Google și alte motoare de căutare vor să arate cele mai bune rezultate utilizatorilor, așa că ar trebui să le adaugi paginii tale, pentru a obține un trafic mai mare

Resurse:

Modul de funcționare al datelor structurate: Un ghid Google cu privire la modul în care sunt înțelese datele structurate de către motorul de căutare.

Troubleshooting pentru Rich Snippets: Dacă ai parcurs corect pașii, dar rezultatele tale nu apar sub formă de Rich Snippets, acest video te poate ajuta să repari problemele.

Un ghid JSON-LD pentru începători: O postare utilă despre JSON-LD și moduri de utilizare.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *