îți ia 5 minute să citești articolul

Ce este e-mail marketing și cum funcționează?

Marketingul prin e-mail este cel mai profitabil canal de marketing direct și ar trebui să fie un pilon cheie al strategiei dumneavoastră de marketing digital. A nu face marketing prin e-mail este ca și cum ai lăsa bani pe masă… Marketingul prin e-mail este atunci când trimiteți un mesaj comercial pe e-mail către abonații dumneavoastră sau celor care s-au alăturat listei dumneavoastră de e-mailuri și v-au dat permisiunea explicită de a le trimite e-mailuri.

Marketingul prin e-mail este utilizat pentru a vă menține clienții informați, pentru a crește vânzările și pentru a crea o comunitate în jurul companiei dvs. (de exemplu, un newsletter).

Astăzi, există mai multe tipuri de e-mailuri pentru marketing pentru a ajunge cât mai aproape de inima consumatorului. Exemple de diferite tipuri de e-mailuri de marketing ar fi:

E-mailuri promoționale

Fie că este vorba de promovarea unei oferte speciale, a unei lansări de produse noi, a unei cărți electronice sau a unui webinar, sunt utilizate campanii de marketing prin e-mail. O campanie ar putea fi alcătuită din trei până la zece e-mailuri care sunt trimise pe o perioadă de câteva zile sau săptămâni. Un call-to-action apare în e-mailurile promoționale. CTA indică acțiunea exactă pe care doriți să o efectueze cititorul, cum ar fi vizitarea unui site web sau achiziționarea de ceva.


E-mailuri informaționale

Acestea pot fi sub formă de:

Newsletter

După cum sugerează și numele, un newsletter (buletin informativ) este utilizat pentru a oferi știri despre compania dumneavoastră (noi repere realizate, noi capacități ale produsului) sau pentru a prezenta o metodă de utilizare a produsului. Newsletter-ele care sunt trimise în mod regulat (săptămânal, bisăptămânal sau lunar), vă ajută să stabiliți o relație continuă cu cititorii dumneavoastră. Un newsletter este o oportunitate de a împărtăși idei, gânduri și sugestii – ceea ce publicul dumneavoastră va găsi cel mai util.

Anunțuri

E-mailul este modalitatea perfectă de a informa clienții cu privire la anunțurile companiei, noile versiuni, modificările serviciului etc.

Iată 8 metode pentru a vă spori vânzările:

Trimiteți un e-mail de bun venit

Trimiterea unui e-mail de bun venit este prima bună practică de marketing prin e-commerce. Vizitatorii care se înscriu la lista dumneavoastră de e-mail se așteaptă să primească de la dumneavoastră. Un e-mail de bun venit este o metodă extraordinară de a vă prezenta în mod corespunzător afacerea și de a vă informa abonații despre serviciile pe care au acceptat să le primească. De asemenea, oferirea noilor abonați o reducere modestă este o modalitate excelentă de-ai face pe clienți să se “convertească” afacerii dumneavoastră. Puteți automatiza seria de bun venit în furnizorul de servicii de e-mail pentru a vă asigura că noii abonați vă primesc e-mailurile în câteva secunde.

Utilizați testarea A/B pentru a crește ratele de deschidere a e-mailurilor

Testarea A/B permite specialiștilor în marketing de e-mail să lase presupunerile deoparte și să găsească campania cu cele mai performante elemente. Puteți testa fiecare element al campaniei de e-mail. Cele mai frecvent testate elemente sunt call-to-action, conținut, subiect, personalizare, ora din zi și zi din săptămână.

Personalizați e-mailurile pentru publicul dumneavoastră

Majoritatea magazinelor de comerț electronic au o varietate de clienți – fiecare cu interesele lor speciale. Adesea, este greu să rămâi relevant pentru nevoile tuturor cu un singur e-mail. Pentru a beneficia de personalizare în e-mailurile dumneavoastră, puteți începe prin a segmenta lista în criterii demografice standard, cum ar fi vârsta, venitul și educația. Cunoașterea psihografiei abonaților vă permite să creați e-mailuri foarte adaptate folosind statistici bazate pe date. Personalitatea, valorile, interesele și stilul de viață fac parte din psihografie. A pune întrebări este o modalitate excelentă de a începe să-ți dai seama de psihografia abonaților tăi.

Cunoașterea fusului orar al abonatului este o altă metodă. Puteți utiliza aceste informații pentru a trimite e-mailuri la anumite ore și zile pentru a vă îmbunătăți rezultatele.

Trimiterea e-mailurilor cu conținut personalizat pentru fiecare segment țintă este o abordare excelentă pentru a vă bucura abonații de e-mail. Și, după cum probabil ați ghicit, abonații fericiți sunt cei care doresc să cumpere mai mult.

Creați e-mailuri bine concepute, adaptate pentru dispozitive mobile

Fiecare e-mail pe care îl trimiteți trebuie să fie receptiv și conceput pentru a menține utilizatorul citind, în special pe mobil. Este crucial să vă optimizați e-mailurile pentru ecranele telefoanelor mobile și să aveți grijă de literele prea mici pentru a fi citite, de imaginile care nu apar, de orice text tăiat și așa mai departe.

Asigurați-vă că e-mailurile sunt bine concepute

Toate e-mailurile pe care le trimiteți trebuie să fie atractive și funcționale. Cu toate acestea, acest lucru nu necesită includerea de filme sau fotografii în fiecare e-mail. Chiar și e-mailurile cu text pot avea succes dacă sunt scrise cum trebuie! Puteți utiliza bullets și titluri pentru a sparge blocuri mai mari de text și a le face mai ușor de citit pentru a face e-mailurile mai atrăgătoare vizual.

Oferiți reduceri

Când vine vorba de creșterea rapidă a vânzărilor în lumea comerțului electronic, reducerile prin e-mail și promoțiile sunt o necesitate. Rețineți că potențialii clienți se află în diferite etape ale călătoriei cumpărătorului atunci când creați aceste e-mailuri cu oferte speciale.

Trimite e-mailuri de notificări

Notificările au cea mai mare rată de deschidere dintre toate tipurile de e-mail, imediat după e-mailurile de bun venit. Conținutul e-mailurilor de notificare iese în evidență în căsuța de e-mail a unui utilizator, deoarece este direct legat de ceea ce se întâmplă în contul lor.

Măriți-vă lista de e-mailuri

Trebuie să vă asigurați că adăugați în permanență contacte noi la listele de e-mail, astfel încât să puteți continua să generați creștere. Deși achiziționarea de e-mailuri este o opțiune, nu este întotdeauna cea mai bună modalitate de a face acest lucru. Puteți, în schimb, să includeți butoane de partajare socială și un buton „E-mail către un prieten” pe e-mailurile de marketing. Procedând astfel, veți avea acces la prietenii, colegii și rețelele destinatarilor pentru a vă extinde lista de contacte.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *